Hoofdmenu

Buizerd ring

Gestart door V S van Bergen, februari 07, 2013, 17:14:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

V S van Bergen

Is het mogelijk dat er in november een buizerd is geringd met het nummer: 6.165.384? het lijkt mij namelijk dat de betreffende persoon de 5 en de 6 heeft omgedraait..

BVD!

Jeroen Nagtegaal

Alles kan... Ik begrijp je vraag wellicht niet helemaal?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Oenanthe

Gewoon het ringnummer invoeren in GRIEL. Als het klopt krijg je de gegevens snel genoeg thuis.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

V S van Bergen

Citaat van: Oenanthe op februari 10, 2013, 18:51:03 PM
Gewoon het ringnummer invoeren in GRIEL. Als het klopt krijg je de gegevens snel genoeg thuis.

Joh? Ik dacht dat het ringnummer niet kon kloppen omdat ik zelf momenteel ring met een serie die begint met 6161 en deze naar mijn idee voor november vorig jaar zijn ontvangen van het VT.. Heb nu de melding dat de gegevens nog niet binnen zijn. Vrees toch dat ze gewoon nog bij iemand op de streng zitten maar daar komen we dan wel achter.. Ben in ieder geval zeer benieuwd door wie hij geringd is!

keesschreven

Hoi V S van Bergen,

Maar hoe kom je aan dit nummer dan?
Als je 6.165.384 hebt afgelezen, dan is dat toch gewoon zo?

In het Rijk van Nijmegen e.o. ringen we Buizerds en havikmannen met 6.156.301-350. Ik weet niet of we ook de serie 351-400 hebben.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

Jeroen Nagtegaal

Naar ik begrepen heb van Valentijn gat dit om een ringnummer dat hij vanuit een vogelasiel gaat. Hij twijfelde of het ringnummer niet te hoog was, hun ringen namelijk met een lagere serie.

Echter zijn de stalen 11mm ringen al misschien wel bij 6175000-serie... Tegenwoordig is het aantal eenden dat geringd wordt ook erg gestegen. Daar gaan dus ook flink wat ringen heen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

keesschreven

Ah, staal vs. alu zou ook nog kunnen inderdaad.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren