Hoofdmenu

Ring rotgans

Gestart door bertus2, februari 06, 2013, 20:58:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

bertus2

Beste Mensen,


Vandaag verschillende ringen van rotganzen afgelezen.


Van een ring ontbreekt de juiste code.


Links mintgroen, (notatie L) met drie markeringstekens in het zwart Notatie (Z)? Rechts donkerblauwe ring met notatie cijfer 0, Maar Geese.org herkent bij deze code ook niet de Letter O.


Iemand een idee of suggesties?


Groetjes Bert
vriendelijke groet

Bert Haamberg

bertus2

Inmiddels opgelost denk ik,


Aangezien mijn andere waarnemingen van de codes


Lichtgroen en Donkerblauw alle donkerblauwe ringen een letter als inscriptie hebben is het zeer aannemelijk dat ook een letter moet zijn en is O dus goed.


L=BO bestaat wel en is drie dagen geleden nog op de plek gezien waar ik de gans ook zag. Is dus zeer aannemelijk dat dit dezelfde is.

vriendelijke groet

Bert Haamberg

Cygnus

Als de lichtgroen ring drie markeringstekens had is de code die je daarvoor moet gebruiken een E. Dan zou de code dus LEBO moeten zijn.
1 streep op de ring: -
2 strepen op de ring: =
3 strepen op de ring: E



Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

bertus2

Hoi Trinus,

Ik zag op www.geese.org staan dat hetgeen jij aangeeft geldt voor brandganzen, en dat er bij rotganzen het E teken als Z wordt geschreven. Of is dit inmiddels herzien?
vriendelijke groet

Bert Haamberg

Cygnus

Sorry voor de verwarring, dat wist ik niet. Ik ben er altijd van uit gegaan dat die regel voor alle soorten geld. Het is wel verwarrend dat er bij verschillende soorten verschillende systemen zijn.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

bertus2

Hoi trinus


Geeft niks ik heb het nog een keer nagezocht, en alles genoteerd in mijn notitie boekje zodat ik in het veld weet welke codes er allemaal gebruikt worden!


Erg leuke hobby die ik sinds kort heb ontdekt, gister nog een rotans van 20 jaar oud gezien. Wonderbaarlijk dat die beesten zo oud kunnen worden!
vriendelijke groet

Bert Haamberg