Buitenlandse ring kokmeeuw Groningen?

Gestart door WimJ, februari 06, 2013, 19:38:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

WimJ

Vanmiddag even een rondje Vinkhuizen gedaan en kwam een aantal geringde meeuwen tegen.
De meeste exemplaren waren nederlandse vogels, echter de volgende vogel kom ik niet uit.

Het betreft een kokmeeuw met alleen een metalen ring, op zijn rechter tarsus.
Iemand enig idee uit welk land dit exemplaar kan komen?
Vrgr,
Wim

Vriendelijke groet,
Wim

Jeroen Nagtegaal

Een Duitser. Tekst die er op staat is Helgoland Germania.
Begint met een 5 gevolgd door een 3, 4 of 5... Totaal 7 cijfers.

Waar had je deze precies?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

WimJ

Pijl staat exact.
http://www.google.nl/maps?saddr=53.228427,6.514318&daddr=Groningen&hl=nl&sll=53.228347,6.51434&sspn=0.00192,0.005681&geocode=%3BCeBcFnfG0etjFZ8PLAMdClVkACmnzGK0hjLIRzHcyKb5hlBLyw&mra=mift&mrsp=0&sz=18&t=m&z=18

Kun je hier iets mee Jeroen? Ik heb helaas geen betere aflezing van de vogel, hij vloog namelijk na deze foto op.
Wie weet dat hij er wel vaker zit, er zit daar wel vaker een groepje kokmeeuwen op de plas.
Vriendelijke groet,
Wim

Henri25

Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Jeroen Nagtegaal

Zelf kom ik zelden in Groningen, maar er zijn wat Groningens op het Forum. Oa. Klaas van Dijk en Henri toch ook?
Mogelijk hebben hun dezelfde vogel gezien. Zodoende.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Henri25

Klaas en ik komen idd wel veel in Groningen. Wim ken ik zelf ook persoonlijk, dsze vogel is mij nog nooit voorbij gekomen, maar misschien Klaas?
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

WimJ

Het is mij verder wel prima, deze vogel is niet af te lezen, houden we het daarbij.

Gewoon lekker veel naar buiten, dan hebben we de grootste kans om hem weer te spotten. De locatie die ik aangaf zitten geregeld kokmeeuwen op het hek bij de kade, dus daar genoeg kans om hem nog eens te zien. Wie weet dat één van de Groningers het exemplaar (bij toeval) terugvindt, dat zou wel leuk zijn!
Vriendelijke groet,
Wim

Henri25

Ik zal het eens in de gaten houden Wim, misschien dat ik morgen nog even een rondje doe  ;)
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Klaas van Dijk

Citaat van: Henri25 op februari 07, 2013, 09:23:39 AMKlaas en ik komen idd wel veel in Groningen. Wim ken ik zelf ook persoonlijk, dsze vogel is mij nog nooit voorbij gekomen, maar misschien Klaas?

hoi Wim,

Dit is inderdaad een vogel die in Duitsland is geringd (Helgoland Germania is de tekst) en het zou me niets verbazen dat het een vogel is die ik hier ook al eens heb gezien. De locatie ken ik goed, want het is één van de afleeslocaties in Groningen waar ik regelmatig kom.

Vermoedelijk is dit een bekende vogel. Afgelopen november heb ik hier al eens een Kokmeeuw met Helgoland 5410801 (adult met wat oranje poten, rechts tarsus, stalen ring) afgelezen en die informatie past bij bij wat ik op de foto zie. Maar er zijn flink wat Kokmeeuwen in het noorden van Duitsland geringd, dus kan ook zo maar zijn dat het een andere vogel is. Later heb ik Helgoland 5410801 hier ook nog wel eens gezien.

Gewoon blijven kijken. Er zitten op deze locatie ook wel gekleurringde Kokmeeuwen. Heb je hier ook al de gekleurringde Kokmeeuw gezien die in Kroatië is geringd?

Groetjes, Klaas