Verdonkeremaande foto

Gestart door HPM, januari 30, 2013, 17:15:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

En daarna het oplossen van het probleem? Dat foto's ook verborgen zijn bij de waarnemingen...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

HPM

Citaat van: hiskodevries op november 28, 2013, 07:24:01 AM

ah mooi, dan gaan we nu weer verder met de voorbereidingen van de sovondag

Leg je daar ook een foldertje neer waarin het fotobeleid duidelijk uit de doeken wordt gedaan?
Herman van der Meer

hiskodevries

CiteerDat foto's ook verborgen zijn bij de waarnemingen
lezen als
CiteerDat foto's ook verborgen zijn bij de waarnemingen voor anderen dan de fotograaf
dat moet wel helder zijn anders ontstaat weer ruis op de lijn.
Voor Herman ligt een folder klaar.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Gerard Troost

Citaat van: hiskodevries op november 28, 2013, 10:36:47 AM
CiteerDat foto's ook verborgen zijn bij de waarnemingen
lezen als
CiteerDat foto's ook verborgen zijn bij de waarnemingen voor anderen dan de fotograaf
dat moet wel helder zijn anders ontstaat weer ruis op de lijn.
En zijn de exacte redenen hiervoor? En waarom wegen die niet op tegen de nadelen van het verbergen?
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

HPM

Weet je wat mij als gebruiker stoort? Honderden of duizenden (dezelfde) foto's van dezelfde vogel, waarbij dan ook nog eens waarnemingen met tientallen grotendeels dezelfde foto's. Zo is er bij de Sperweruil van Zwolle een waarneming met 26! foto's.
Als ergens het argument 'ze voegen niets toe' van toepassing is dan is het wel daar, zelfs als het goede foto's zouden zijn.

Ga eens stimuleren dat mensen een keuze maken en niet meer foto's uploaden dan noodzakelijk is en zeg ze dat (vrijwel) identieke foto's helemaal nergens toe dienen en dat foto's bij waarnemingen niet verplicht zijn. Dat zal ook aanzienlijke schijfruimte besparen en zal je niet zo snel om geld hoeven bedelen of reclame toelaten omdat je server weer eens vol is.
Herman van der Meer

Henri van Dodeweerd

Citaat van: HPM op november 30, 2013, 09:41:13 AM
Weet je wat mij als gebruiker stoort? Honderden of duizenden (dezelfde) foto's van dezelfde vogel, waarbij dan ook nog eens waarnemingen met tientallen grotendeels dezelfde foto's. Zo is er bij de Sperweruil van Zwolle een waarneming met 26! foto's.
Als ergens het argument 'ze voegen niets toe' van toepassing is dan is het wel daar, zelfs als het goede foto's zouden zijn.

Ga eens stimuleren dat mensen een keuze maken en niet meer foto's uploaden dan noodzakelijk is en zeg ze dat (vrijwel) identieke foto's helemaal nergens toe dienen en dat foto's bij waarnemingen niet verplicht zijn. Dat zal ook aanzienlijke schijfruimte besparen en zal je niet zo snel om geld hoeven bedelen of reclame toelaten omdat je server weer eens vol is.

Goed punt. 26 is echt heel veel! Zoveel had ik er ook wel (zelfs een 10voud ;). Ik heb ze maar niet allemaal geplaatst.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

SlechtValk

Goed punt Herman! Al was schijfruimte voor zover ik weet nooit een reden van verbergen, bovendien lost verbergen niets op voor schijfruimtegebrek, aangezien de foto's nog wel aanwezig zijn.

Ik was overigens in de veronderstelling dat er een maximum van 10 foto's per waarneming was, maar dat was per post op het forum.

Ik zou het absoluut niet gek vinden om een maximum in te stellen van 10 of zelfs maar 5 foto's per waarneming... al zou ik wel de mogelijkheid inbouwen om dit maximum door een admin (op verzoek) te overrulen, voor speciale gevallen die veel documentatie vereisen.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Rene Janssen

Ik zou denken: selecteren kun je leren en de prullenbak is je grootste vriend bij die waarneming van die sperweruil...
René Janssen

Botervlieg

Volgens dit overzicht moet er een foto zijn.

Maar is bij de waarneming niet te zien...



DuDe

Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Botervlieg

Ik weet niet welke foto erbij hoort, zou idd deze kunnen zijn. (Edit: Ja deze is het).

Bedankt! Hoe heb je die foto "opgedoken" ?

DuDe

Citaat van: M. Baltus op december 12, 2013, 11:56:27 AM
Ik weet niet welke foto erbij hoort, zou idd deze kunnen zijn. (Edit: Ja deze is het).

Bedankt! Hoe heb je die foto "opgedoken" ?
Tja  :blink:
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Tom1980

Waarnemer: Tom evertz  Tom evertz, 13-11-2012 16:55
Ja echt wel,
En super gaaf deze blijft in me geheugen gegrift:-)
(Zat een dubbele foto bij 1 verwijderd)

Admin: Hisko de Vries  Hisko de Vries, 13-11-2012 15:34
ongelovelijk

Zo ongelovelijk ...dat je hem maar verborgen houd ;D
_____________________________
Tom Evertz

http://waarneming.nl/user/photos/81428

DuDe

Citaat van: Tom1980 op december 16, 2013, 11:21:24 AM
Waarnemer: Tom evertz  Tom evertz, 13-11-2012 16:55
Ja echt wel,
En super gaaf deze blijft in me geheugen gegrift:-)
(Zat een dubbele foto bij 1 verwijderd)

Admin: Hisko de Vries  Hisko de Vries, 13-11-2012 15:34
ongelovelijk

Zo ongelovelijk ...dat je hem maar verborgen houd ;D
Misschien dat Hisko de wormen minder mooi vond?
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Botervlieg


Henri van Dodeweerd

Citaat van: M. Baltus op december 17, 2013, 10:42:16 AM
Ik ben toch wel benieuwd wat er met deze foto gaat gebeuren...

http://waarneming.nl/waarneming/view/80664620

Lekker verbergen. Voegt heel weinig nuttigs toe.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

DuDe

Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

RamonVerstraaten

met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

Edwin Schuller

Citaat van: gtroost op november 27, 2013, 19:12:25 PM
Voor alle duidelijkheid ik heb geen problemen met het al dan niet verbergen van foto's in algemene overzichten, mag zelfs nog steviger wat mij betreft. Maar ik heb problemen met het feit dat "verborgen" foto's ook niet meer publiekelijk zichtbaar zijn bij de waarneming.

Ik heb dit topic even diagonaal doorgelezen, maar kan zo snel niet vinden waarom dit gebeurd. Wat is hier het voordeel van? Het is niet dat ik het niet wil begrijpen, ik ben gewoon oprecht benieuwd naar de beweegredenen achter dit besluit?
Edwin Schuller

HPM

Even voor de duidelijkheid, Edwin. Je schreef vandaag in een ander topic "Ik vind het een beroerde ontwikkeling, moet je ineens gaan zoeken als je een foto wilt zien.."
Dat laatste is niet juist. Je kan er niet naar zoeken. Ook al weet je de waarneming waar de foto bij hoort dan zul je hem niet zien. Hij is alleen te zien voor de ingelogde waarnemer zelf en voor admins, tenzij je een directe link naar de foto hebt.
Met andere woorden: de foto's zijn verdonkeremaand. Weg. Foetsie. Pleite. Alsof ze nooit gemaakt zijn.
Als god in zuijn eeuwige goedheid beschikt dat de foto niet mooi is of dat hij "niets toevoegt" is het aan iedereen verboden om ernaar te kijken of zelfs maar van het bestaan op de hoogte te zijn.
Herman van der Meer

Edwin Schuller

Je kan ze dan toch terugvinden door te kijken bij de foto's van de betreffende waarnemer? Dat is soms een behoorlijke omweg... maar het kán wel. Of mis ik iets?

Zie mijn quote uit dat andere topic:
Citaat van: Edwin Schuller op januari 29, 2014, 14:34:54 PM
De foto is niet meer zichtbaar bij de waarneming ...

De foto heb ik gevonden via het overzicht van de foto's van deze gebruiker, waar hij wel zichtbaar is.
Edwin Schuller

Edwin Schuller

Citaat van: Edwin Schuller op januari 29, 2014, 16:44:25 PM
Ik heb dit topic even diagonaal doorgelezen, maar kan zo snel niet vinden waarom dit gebeurd. Wat is hier het voordeel van? Het is niet dat ik het niet wil begrijpen, ik ben gewoon oprecht benieuwd naar de beweegredenen achter dit besluit?

Geen antwoord... heeft niemand mijn vraag gelezen, heeft niemand zin om antwoord te geven of weet niemand het antwoord? :)
Edwin Schuller

hiskodevries

verborgen betekend toch verborgen ? dat kun je per scherm wel een discussie openen, maar dan verwijs ik je naar http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=221770.0
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Edwin Schuller

Ok, dat wist ik niet. Maar dan snap ik nog steeds niet waarom er is gekozen voor "Tenzij de waarnemer zelf of een admin de waarneming bekijkt". Soms ben ik gewoon benieuwd naar een foto, hoe slecht hij ook is. Wie doe je er een plezier mee om foto's te verbergen in het detailscherm? Het is voor mij nog steeds een vraag, geen discussie!

Ik ben oprecht naar de reden hiervoor, ik kan er zelf geen bedenken maar misschien zie ik iets over het hoofd? (En mocht er geen reden zijn; dan zou ik het heroverwegen. Niet omdat ik het per se wil, maar vooral gezien het aantal reacties wat ik hier lees waar die behoefte uit lijkt te blijken...).

Geen idee overigens of je wilt dat ik hier reageer of in dat andere topic... dus gokje :)
Edwin Schuller


Edwin Schuller

#175
Tsja. Nóg een topic over hetzelfde onderwerp... En ook in dat topic zie ik zo snel geen antwoord op mijn vraag (maar als dit er wel tussen staat hoor ik graag waar!).

Ter illustratie; ik was aan het zoeken naar info over Zwartkopgors, uit pure interesse. Kom ik aan bij de eerste waarneming van de ontdekking bij de Brouwersdam, is de foto verborgen... verrekte onhandig. En nog steeds heb ik geen idee waarom er voor gekozen is om het in het detailscherm ook te verbergen. Die andere schermen kan ik begrijpen. Of je het er nou mee eens ben of niet; daar zijn argumenten voor. Maar wat is het argument voor het detailscherm?

Of is het puur omdat dit lastig te bouwen is?
Edwin Schuller

hiskodevries

Edwin,
ik zal het even in detail uitleggen. Een aantal mensen (ik noem geen namen), die goed op de hoogte waren van het verbod om nestfoto`s in te voeren, deden dat toch. Om te voorkomen dat mensen toch het idee kregen om dat dan ook maar te doen is het aantal schermen waarin verborgen foto`s niet zichtbaar zijn uitgebreid. Van oorsprong was dat alleen maar het scherm met foto`s van 1 soort.
De foto`s die verborgen zijn i.v.m. de kwaliteit worden over 1 kam geschoren als die onder nest fotografie vallen.
die zwartkopgors is natuurlijk zonde, snel ongedaan gemaakt.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Edwin Schuller

Ah... nu snap ik het. Vond het al zo raar dat het de hele tijd over nestfoto's ging maar nu snap ik de link. Is  twee soorten van verbergen (nestfoto / slechte foto zodat je adhv dit onderscheid de foto op verschillende schermen zichtbaar is) inbouwen veel werk?
Edwin Schuller

hiskodevries

dat is al ingebouwd, maar dat maakt voor al verborgen foto`s geen verschil
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Edwin Schuller

Ah! Want deze zouden dan allemaal opnieuw beoordeeld moeten worden zeker?
Edwin Schuller