Verdonkeremaande foto

Gestart door HPM, januari 30, 2013, 17:15:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Bas, jij toont zoogdierfoto`s, bij deze soortgroep zijn handfoto`s toegestaan.
mensen, het beleid klopt echt wel, de uitvoering is hap snap. of je moet eerst elke foto beoordelen en dan pas vrijgeven.
dus elke foto standaard op verbergen en als die door de commissie komt dan pas tonen, maar dat is geen doen met honderden foto`s per dag
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Folkert Jan

Citaat van: hiskodevries op februari 07, 2013, 09:34:19 AM
Folkert Jan, goed voorbeeld
Dit is 'raad de plaat'
want welke meeuw is de bewuste soort ?
de fotograaf had even de moeite kunnen nemen om een pijltje te zetten.
ik weet het : het is ondoenlijk om daar echt beleid over te maken, want strakke definities zijn niet te geven.
blijkbaar leest niemand de link die ik al 2 keer heb laten zien, dus dan maar hier even de tekst
Citeer- Als de foto de kenmerken van een soort niet goed laat uitkomen, waardoor verwarring kan ontstaan bij anderen.
- Als de foto van minder goede kwaliteit is dan de al beschikbare foto's van een bepaalde soort.
- Als de foto niets toevoegt aan de op dit moment al beschibare foto's van een bepaalde soort.

LET OP: Dit heeft dus niets te maken met twijfel over de juiste determinatie !

Als je het zo bekijkt is het inderdaad logisch dat de foto niet zichtbaar is, maar de pont is hier toch heel duidelijk zichtbaar en zo ook mooi te vergelijken met de omringende meeuwen
De 1 vind dat misschien storend, de ander leerzaam.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

hiskodevries

FJ e.a. fotografen mogen best wel wat meer werk van hun foto`s maken. Uiteraard bedoel ik niet voor honderden euro`s materiaal kopen, maar meer in de bewerking.
Ik pak even een voorbeeld van Marleen, omdat die ook in deze discussie meedoet. (Slechts als voorbeeld, want zo worden veel foto`s gebruikt)
http://waarneming.nl/waarneming/view/73558140
en
http://waarneming.nl/waarneming/view/73558138
determinatie is uitstekend, kwaliteit top.
Maar nu ben ik de argeloze browser die het verschil tussen een parkeend en een wilde eend wil zien.
Geen idee welke vogel nu eigenlijk bij de waarneming hoort.
de fotograaf zou een pijltje kunnen plaatsen , of een uitsnede kunnen maken.
Nu zijn deze helemaal niet verborgen, maar het zou zo maar wel kunnen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Die ene foto van mij liet geen directe determinatie toe, maar dat was ook niet de bedoeling. Desondanks was hij wel geschikt als hulp bij de beoordeling.
Op die foto wees ik met een pijltje naar een stipje bovenop een hoge kantoortoren, waarvan je rustig van me mag aannemen dat dat inderdaad de Slechtvalk van de waarneming was. Als iemand mij zo'n foto zou laten zien met de vraag wat dat stipje zou kunnen zijn zijn, zou ik ogenblikkelijk als eerste Slechtvalk suggereren. Niet omdat het stipje als zodanig herkenbaar was maar vanwege de omstandigheden. Alleen daarom al had de waarneming goedgekeurd kunnen worden.
Zoals ik eerder al schreef was het een kwalitatief goede en functionele foto en dus heel iets anders dan de foto's van vage klodders of verre stipjes zonder context die ik regelmatig zie en waarvan ik het niet in mijn hoofd zou halen om die bij een waarneming te voegen.  Ik kan me niet voorstellen dat er een gebruiker problemen met mijn foto zou hebben als hij hem tegenkwam en het is me dus een raadsel waarom een admin dat dan wél zou hebben.
Foto's bij een waarneming zijn voor mij ter documentatie, wat niet noodzakelijk gelijk staat aan determinatie.

Wat betreft de beoordeling: op de bewuste plek en naaste omgeving zijn honderden waarnemingen van Slechtvalk ingevoerd, zowel door mij als door anderen, al dan niet met foto('s). zelfs op dezelfde dag. Op grond daavan had de waarneming zonder gewetensbezwaren goedgekeurd kunnen worden.
Ik wil er nog maar eens op wijzen dat als onzeker ingevoerde waarnemingen met niet te beoordelen foto's zonder blikken of blozen worden goedgekeurd, alleen maar omdat de waarneming op onzeker staat.

Herman van der Meer

hiskodevries

Herman, als ik je bovenstaande post lees lijkt het of je het niet helemaal snapt
CiteerAlleen daarom al had de waarneming goedgekeurd kunnen worden.
heeft niets te maken met wel/niet verbergen van foto`s.
Een discussie over jouw foto is volkomen zinloos, want die is verwijderd.
Maar jij bedoeld foto`s zoals die ook bij deze waarneming staan http://waarneming.nl/waarneming/view/73554067
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Folkert Jan

Citaat van: hiskodevries op februari 07, 2013, 10:12:01 AM
FJ e.a. fotografen mogen best wel wat meer werk van hun foto`s maken. Uiteraard bedoel ik niet voor honderden euro`s materiaal kopen, maar meer in de bewerking.
Ik pak even een voorbeeld van Marleen, omdat die ook in deze discussie meedoet. (Slechts als voorbeeld, want zo worden veel foto`s gebruikt)
http://waarneming.nl/waarneming/view/73558140
en
http://waarneming.nl/waarneming/view/73558138
determinatie is uitstekend, kwaliteit top.
Maar nu ben ik de argeloze browser die het verschil tussen een parkeend en een wilde eend wil zien.
Geen idee welke vogel nu eigenlijk bij de waarneming hoort.
de fotograaf zou een pijltje kunnen plaatsen , of een uitsnede kunnen maken.
Nu zijn deze helemaal niet verborgen, maar het zou zo maar wel kunnen.

Duidelijk! Met deze argumentatie denk ik ook dat minder mensen er een probleem van maken. Al zou ik als ik een browser was en het verschil wilde weten naar de soortpagina gaan maar enfin  ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

hiskodevries

CiteerAl zou ik als ik een browser was en het verschil wilde weten naar de soortpagina gaan maar enfin
helemaal eens (je bedoeld de info pagina neem ik aan), maar die is moeilijker te vinden dan de foto pagina`s
Je moet rekening houden met het 'laagste' kennisniveau.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Bas de Maat

Citaat van: hiskodevries op februari 07, 2013, 09:36:56 AM
Bas, jij toont zoogdierfoto`s, bij deze soortgroep zijn handfoto`s toegestaan.
Ja zo kan ik het ook... Laatste voorbeelden zijn volgens mij toch echt geen zoogdieren.
--
Met Vriendelijke Groet,

Bas de Maat

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op februari 07, 2013, 10:12:01 AM
FJ e.a. fotografen mogen best wel wat meer werk van hun foto`s maken. Uiteraard bedoel ik niet voor honderden euro`s materiaal kopen, maar meer in de bewerking.
Ik pak even een voorbeeld van Marleen, omdat die ook in deze discussie meedoet. (Slechts als voorbeeld, want zo worden veel foto`s gebruikt)
http://waarneming.nl/waarneming/view/73558140
en
http://waarneming.nl/waarneming/view/73558138
determinatie is uitstekend, kwaliteit top.
Maar nu ben ik de argeloze browser die het verschil tussen een parkeend en een wilde eend wil zien.
Geen idee welke vogel nu eigenlijk bij de waarneming hoort.
de fotograaf zou een pijltje kunnen plaatsen , of een uitsnede kunnen maken.
Nu zijn deze helemaal niet verborgen, maar het zou zo maar wel kunnen.

Ik snap je punt, maar ik ben het er eigenlijk niet mee eens.

Ik vind de foto van Herman en mij wel degelijk waardevol. Ik zet zulke foto's met meerdere eenden zelfs expres op waarneming.
Door de foto van Herman begrijp ik beter waar ik slechtvalken moet zoeken als ik ze wil zien. Namelijk boven op gebouwen.
Door mijn foto zie ik dat er meerdere soorten eenden op de foto staan en dat bepaalde eenden dus ook bij elkaar samen kunnen leven.
Ik zet vaak overzichtsfoto's erbij, zodat mensen zien in wat voor omgeving je iets kunt vinden. En ja, daar staat ook wel eens wat anders op ja.
Ik vind het juist goed als jijzelf of anderen leren zien hoe een soort tussen andere soorten kan zijn.

Korstmossen bijv. ook. Je ziet niet op een muur of boom alleen maar die ene korstmos. Foto's van zo dichtbij herken ik moeilijk nog ergens terug, omdat dat in het veld ook niet is wat je ziet. In het veld zie je een geheel, en veel minder details dan op veel foto's van waarneming. Sorry, ik kan zo 1,2,3 even geen goed voorbeeld vinden.

Ik heb al eens eerder geoppert om aan één foto meerdere waarnemingen te kunnen koppelen, want dan kun je zeggen: Op deze foto staan die, die en die soort.
Pijlen en rondjes op de foto's om een soort duidelijk te maken vind ik niet echt een oplossing. Wij plaatsen de foto's bij onze waarneming om onze waarneming "te bewijzen", wij doen dat niet in dienst van waarneming om te zorgen dat een ander de soorten kan leren. Bovendien maken rondjes en pijlen (hoewel sommige mensen dat erg goed en netjes kunnen) de foto's er meestal niet mooier op. Over "laag kennisniveau" gesproken vraag je hier overigens wel aan mensen om kennis te hebben van fotobewerkingprogramma's (En paint valt daar ook onder)

Ik vind het goed dat jullie "het laagste kennisniveau" als speerpunt nemen/hebben, maar ik denk dat je mensen aan de hand van het foto-overzicht niet de soort(en) kunt leren. Mensen missen determinatiekenmerken, lijkende soorten enz.

Bovendien zou je dan veel te veel moeten "verbergen" om een doel te proberen te bereiken waarvan maar de vraag is of je het bereikt.

Overigens...
Het sterrensysteem vind ik "leuk" maar eigenlijk klopt er (volgens mij) iets niet. Het lijstje begint namelijk al met "leuk" en "goed". Dat zijn twee verschillende type beoordelingen.  Een foto die leuk (lees grappig) is, is anders dan een foto die "goed" (van kwaliteit) is. Zeer goed, voortreffelijk en subliem, wat zegt dat, wat is het verschil tussen die dingen?

En foto's van nesten... Waarom word er niet standaard ingesteld dat als je bij een waarneming "nest" oid hebt ingevuld, dat gelijk de foto's erbij verborgen worden?
Ja, ik zie wel eens een meerkoet op een nest en wil dat gewoon invoeren. Van de meerkoet vind ik het onzin, maar van andere soorten ben ik het wel eens met het verbergen van de foto. Maar waarom moet dat met zoveel gedoe en commentaar, terwijl andere foto's stilzwijgend allemaal uit de overzichten worden geschrapt.

Citaat van: hiskodevries op februari 07, 2013, 10:36:58 AM
helemaal eens (je bedoeld de info pagina neem ik aan), maar die is moeilijker te vinden dan de foto pagina`s
Dan moet je daar wat aan doen, denk ik....

Zomaar een suggestie, als je "infopagina" verandert naar "Soortinformatie", ik weet met "infopagina" niet wat ik kan verwachten, met "soortinformatie" snap ik beter wat ik daar vind en zal ik daar eerder op klikken als ik dat zoek...

HPM

Citaat van: hiskodevries op februari 07, 2013, 10:29:19 AM
Herman, als ik je bovenstaande post lees lijkt het of je het niet helemaal snapt
CiteerAlleen daarom al had de waarneming goedgekeurd kunnen worden.

heeft niets te maken met wel/niet verbergen van foto`s.
Een discussie over jouw foto is volkomen zinloos, want die is verwijderd.
Maar jij bedoeld foto`s zoals die ook bij deze waarneming staan http://waarneming.nl/waarneming/view/73554067

In mijn verhaal hou ik het verbergen en goedkeuren duidelijk apart, maar goedkeuring heeft er in dit geval wel mee te naken, omdat de admin vond dat de foto ongeschikt was en waarnemingen met foto's niet automatisch worden beoordeeld, zodat het neerkomt op handmatige beoordeling.

Dat ik mijn foto heb weggehaald is voor de principiele discussie niet zo relevant. Bovendien beschrijf ik hem hierboven, inclusief de negativec en positieve aspecten van de foto.
Toen ik dit topic begon stond hij er nog wel en toen deed je ook niets anders dan naar een ander topic wijzen. Ik vermoed dat je toen niet eens hebt gekeken.


Je hebt het over 'rekening houden met het laagste kennisniveau' omdat er dummies zijn die verkeerde pagina's gebruiken voor informatie. Het is goed om met dat soort dingen rekening te houden, maar rekening houden met het laagste niveau zou moeten betekenen dat er méér informatie wordt gegeven dan voor de hogere kennisniveaus noodzakelijk is, in plaats van minder. Nu wordt er informatie verdonkeremaand die anderen wél willen zien. Nu worden anderen opgescheept met een beperkte functionaliteit.
Als bepaalde pagina's voor dummies moeilijk zijn te vinden moet je er voor zorgen dat ze wél te vinden zijn.
Het klopt gewoon niet dat als je op camera-icoontjes drukt de foto's die daar achter zitten niet verschijnen, en al helemaal niet als het om goede foto's gaat.
Herman van der Meer

hiskodevries

Citeeromdat de admin vond dat de foto ongeschikt was en waarnemingen met foto's niet automatisch worden beoordeeld, zodat het neerkomt op handmatige beoordeling
ik ben je helemaal kwijt. alle waarnemingen met foto`s worden handmatig beoordeeld.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Folkert Jan

@ marleen,

Als je even een pijltje bij de soort van de waarneming zet wordt je foto gewoon meegenomen in het overzicht (aldus Hisko) en kun je dus ook foto's van grote gemende groepen plaatsen
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

Citaat van: hiskodevries op februari 07, 2013, 12:01:55 PM
Citeeromdat de admin vond dat de foto ongeschikt was en waarnemingen met foto's niet automatisch worden beoordeeld, zodat het neerkomt op handmatige beoordeling
ik ben je helemaal kwijt. alle waarnemingen met foto`s worden handmatig beoordeeld.

Hermans waarneming had een foto dus moest handmatig beoordeeld worden. Dit leed tot niet te beoordelen vanwege kwaliteit foto.
Herman verwijdert de foto waardoor de waarneming dus gewoon meegaat in het automatisch validatie proces en eventueel een grijs vinkje krijgt
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Botervlieg

Citaat van: rnbflavour op februari 07, 2013, 12:03:33 PM
@ marleen,

Als je even een pijltje bij de soort van de waarneming zet wordt je foto gewoon meegenomen in het overzicht (aldus Hisko) en kun je dus ook foto's van grote gemende groepen plaatsen

Kan zijn, maar ik heb daar geen behoefte aan om dat te doen.

Citaat van: M. Baltus op februari 07, 2013, 11:13:39 AM
Pijlen en rondjes op de foto's om een soort duidelijk te maken vind ik niet echt een oplossing. Wij plaatsen de foto's bij onze waarneming om onze waarneming "te bewijzen", wij doen dat niet in dienst van waarneming om te zorgen dat een ander de soorten kan leren. Bovendien maken rondjes en pijlen (hoewel sommige mensen dat erg goed en netjes kunnen) de foto's er meestal niet mooier op.

Yeronimo

Citaat van: M. Baltus op februari 07, 2013, 12:05:32 PM
Citaat van: rnbflavour op februari 07, 2013, 12:03:33 PM
@ marleen,

Als je even een pijltje bij de soort van de waarneming zet wordt je foto gewoon meegenomen in het overzicht (aldus Hisko) en kun je dus ook foto's van grote gemende groepen plaatsen

Kan zijn, maar ik heb daar geen behoefte aan om dat te doen.

Citaat van: M. Baltus op februari 07, 2013, 11:13:39 AM
Pijlen en rondjes op de foto's om een soort duidelijk te maken vind ik niet echt een oplossing. Wij plaatsen de foto's bij onze waarneming om onze waarneming "te bewijzen", wij doen dat niet in dienst van waarneming om te zorgen dat een ander de soorten kan leren. Bovendien maken rondjes en pijlen (hoewel sommige mensen dat erg goed en netjes kunnen) de foto's er meestal niet mooier op.

Als gebruikers geen zin/behoefte hebben om iets extra's te doen dan moeten ze ook niet zeuren dat hun foto verborgen wordt vind ik. Waarneming.nl levert al heel veel ruimte om je foto's op te plaatsen en te showen aan het publiek zonder dat je daar maar iets voor hoeft te betalen! Als we er iets voor zouden betalen dan hebben we het recht om te zeuren en te vragen om een dienstverlening. Nu mag je gewoon blij zijn met alles wat je krijgt. Nu is het gewoon weer ouderwets lopen mopperen waar wij Hollanders veel te veel bekend om staan.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Botervlieg

#45
Citaat van: Yeronimo op februari 07, 2013, 12:19:28 PM
Citaat van: M. Baltus op februari 07, 2013, 12:05:32 PM
Citaat van: rnbflavour op februari 07, 2013, 12:03:33 PM
@ marleen,

Als je even een pijltje bij de soort van de waarneming zet wordt je foto gewoon meegenomen in het overzicht (aldus Hisko) en kun je dus ook foto's van grote gemende groepen plaatsen

Kan zijn, maar ik heb daar geen behoefte aan om dat te doen.

Citaat van: M. Baltus op februari 07, 2013, 11:13:39 AM
Pijlen en rondjes op de foto's om een soort duidelijk te maken vind ik niet echt een oplossing. Wij plaatsen de foto's bij onze waarneming om onze waarneming "te bewijzen", wij doen dat niet in dienst van waarneming om te zorgen dat een ander de soorten kan leren. Bovendien maken rondjes en pijlen (hoewel sommige mensen dat erg goed en netjes kunnen) de foto's er meestal niet mooier op.

Als gebruikers geen zin/behoefte hebben om iets extra's te doen dan moeten ze ook niet zeuren dat hun foto verborgen wordt vind ik. Waarneming.nl levert al heel veel ruimte om je foto's op te plaatsen en te showen aan het publiek zonder dat je daar maar iets voor hoeft te betalen! Als we er iets voor zouden betalen dan hebben we het recht om te zeuren en te vragen om een dienstverlening. Nu mag je gewoon blij zijn met alles wat je krijgt. Nu is het gewoon weer ouderwets lopen mopperen waar wij Hollanders veel te veel bekend om staan.

Wie zegt dat ik waarneming niet betaal?

Bovendien vraag ik me af wie wie nodig heeft. Wat is waarneming zonder foto's? Heb jij behoefte aan tientalle foto's met pijltjes, rondjes en weet ik wat nog meer? Ik wil graag de werkelijkheid zien. En niet voor elke foto van alles moeten doen om deze op waarneming "te mogen" zetten, waarbij die nog getoond word ook. En voor wie sterren wil voor z'n foto's, die zal met foto's met pijlen en rondjes vast geen/minder waardering krijgen. Het verpest gewoon je foto, terwijl de reden van plaatsing van een foto opeens verandert. Ik plaats mijn foto niet omdat een ander de soorten moet leren. Ik plaats mijn foto om mijn waarneming te bewijzen en omdat het mijn aantekeningen/fotoboekje is. Toch? Of is dat opeens niet meer zo?

Yeronimo

Was niet handig om je te citeren eerst, aangezien het de indruk wekte dat ik je persoonlijk aanviel. Ik bedoelde uiteraard in zijn totaliteit, er zijn altijd uitzonderingen die er anders naar kijken en anders met waarneming.nl om gaan. Uiteraard noem je heel goeie argumenten, maar het geeft totaal niet aan dat iedereen daar zo over denkt.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Botervlieg

Citaat van: Yeronimo op februari 07, 2013, 12:31:51 PM
Was niet handig om je te citeren eerst, aangezien het de indruk wekte dat ik je persoonlijk aanviel. Ik bedoelde uiteraard in zijn totaliteit, er zijn altijd uitzonderingen die er anders naar kijken en anders met waarneming.nl om gaan. Uiteraard noem je heel goeie argumenten, maar het geeft totaal niet aan dat iedereen daar zo over denkt.

Het is oke. Ik begrijp je ook wel. Maar was het dus niet met je eens.

HPM

Citaat van: hiskodevries op februari 07, 2013, 12:01:55 PM
Citeeromdat de admin vond dat de foto ongeschikt was en waarnemingen met foto's niet automatisch worden beoordeeld, zodat het neerkomt op handmatige beoordeling

ik ben je helemaal kwijt. alle waarnemingen met foto`s worden handmatig beoordeeld.

Dat is wat ik in het door jou aangehaalde zeg, dus ik begrijp niet hoe je me helemaal kwijt kan zijn.
Herman van der Meer

Yeronimo

Citaat van: HPM op februari 07, 2013, 12:35:49 PM
Citaat van: hiskodevries op februari 07, 2013, 12:01:55 PM
Citeeromdat de admin vond dat de foto ongeschikt was en waarnemingen met foto's niet automatisch worden beoordeeld, zodat het neerkomt op handmatige beoordeling

ik ben je helemaal kwijt. alle waarnemingen met foto`s worden handmatig beoordeeld.

Dat is wat ik in het door jou aangehaalde zeg, dus ik begrijp niet hoe je me helemaal kwijt kan zijn.

Sponsor jij eigenlijk waarneming.nl, Herman?
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

hiskodevries

mensen houd op, het verbergen van foto`s is geen kwestie van serverruimte/geld ze staan d`r gewoon.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: Yeronimo op februari 07, 2013, 12:44:16 PM
Citaat van: HPM op februari 07, 2013, 12:35:49 PM
Citaat van: hiskodevries op februari 07, 2013, 12:01:55 PM
Citeeromdat de admin vond dat de foto ongeschikt was en waarnemingen met foto's niet automatisch worden beoordeeld, zodat het neerkomt op handmatige beoordeling

ik ben je helemaal kwijt. alle waarnemingen met foto`s worden handmatig beoordeeld.

Dat is wat ik in het door jou aangehaalde zeg, dus ik begrijp niet hoe je me helemaal kwijt kan zijn.

Sponsor jij eigenlijk waarneming.nl, Herman?

Ik voer waarnemingen in die geld opbrengen. Zonder waarnemingen geen Waarneming.nl

Maar wil je alsjeblieft de discussie niet vertroebelen maar je aan het onderwerp houden?
Herman van der Meer

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Herman, ik begrijp je inmiddels, na de verduidelijking van FJ.
Ja als de soort niet herkenbaar op de foto(s) staat komt de beoordeling van de waarneming op 'niet te beoordelen' te staan. zonder foto zou de waarneming, mogelijk, automatisch goed gekeurd worden.

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Yeronimo

Citaat van: HPM op februari 07, 2013, 12:51:02 PM
Citaat van: Yeronimo op februari 07, 2013, 12:44:16 PM
Citaat van: HPM op februari 07, 2013, 12:35:49 PM
Citaat van: hiskodevries op februari 07, 2013, 12:01:55 PM
Citeeromdat de admin vond dat de foto ongeschikt was en waarnemingen met foto's niet automatisch worden beoordeeld, zodat het neerkomt op handmatige beoordeling

ik ben je helemaal kwijt. alle waarnemingen met foto`s worden handmatig beoordeeld.

Dat is wat ik in het door jou aangehaalde zeg, dus ik begrijp niet hoe je me helemaal kwijt kan zijn.

Sponsor jij eigenlijk waarneming.nl, Herman?

Ik voer waarnemingen in die geld opbrengen. Zonder waarnemingen geen Waarneming.nl

Maar wil je alsjeblieft de discussie niet vertroebelen maar je aan het onderwerp houden?

Een discussie voer je met meerdere personen, niet alleen. Je past je maar een keertje aan...
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: hiskodevries op februari 07, 2013, 12:56:29 PM
mooi voorbeeldje http://waarneming.nl/foto/view/4365587
van een foto met meerdere soorten.

Al verdient ie wel nog even een escape-tekentje...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

HPM

Citaat van: Yeronimo op februari 07, 2013, 13:00:42 PM
Citaat van: HPM op februari 07, 2013, 12:51:02 PM
Citaat van: Yeronimo op februari 07, 2013, 12:44:16 PM
Citaat van: HPM op februari 07, 2013, 12:35:49 PM
Citaat van: hiskodevries op februari 07, 2013, 12:01:55 PM
Citeeromdat de admin vond dat de foto ongeschikt was en waarnemingen met foto's niet automatisch worden beoordeeld, zodat het neerkomt op handmatige beoordeling

ik ben je helemaal kwijt. alle waarnemingen met foto`s worden handmatig beoordeeld.

Dat is wat ik in het door jou aangehaalde zeg, dus ik begrijp niet hoe je me helemaal kwijt kan zijn.

Sponsor jij eigenlijk waarneming.nl, Herman?

Ik voer waarnemingen in die geld opbrengen. Zonder waarnemingen geen Waarneming.nl

Maar wil je alsjeblieft de discussie niet vertroebelen maar je aan het onderwerp houden?

Een discussie voer je met meerdere personen, niet alleen. Je past je maar een keertje aan...

Het onderwerp van dit topic is het administratief verbergen van (goede) foto's en in de tweede plaats het beoordelen van waarnemingen. Daar discussieer ik over, samen met andere mensen. Daar hoef ík me niet aan aan te passen. Bij het onderwerp blijven is voldoende.
Als jij het over iets anders wil hebben kan dat in een reeds bestaand topic daarover of in een door jou speciaal gestart topic.
Herman van der Meer

hiskodevries

Deze discussie gaat over : Waarom worden sommige foto`s verborgen? . Zie ook de topic titel
als 'men' over iets anders wilt discussieren opent 'men' een nieuw topic.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Henri van Dodeweerd

Citaat van: M. Baltus op februari 07, 2013, 12:22:59 PM
Citaat van: Yeronimo op februari 07, 2013, 12:19:28 PM
Citaat van: M. Baltus op februari 07, 2013, 12:05:32 PM
Citaat van: rnbflavour op februari 07, 2013, 12:03:33 PM
@ marleen,

Als je even een pijltje bij de soort van de waarneming zet wordt je foto gewoon meegenomen in het overzicht (aldus Hisko) en kun je dus ook foto's van grote gemende groepen plaatsen

Kan zijn, maar ik heb daar geen behoefte aan om dat te doen.

Citaat van: M. Baltus op februari 07, 2013, 11:13:39 AM
Pijlen en rondjes op de foto's om een soort duidelijk te maken vind ik niet echt een oplossing. Wij plaatsen de foto's bij onze waarneming om onze waarneming "te bewijzen", wij doen dat niet in dienst van waarneming om te zorgen dat een ander de soorten kan leren. Bovendien maken rondjes en pijlen (hoewel sommige mensen dat erg goed en netjes kunnen) de foto's er meestal niet mooier op.

Als gebruikers geen zin/behoefte hebben om iets extra's te doen dan moeten ze ook niet zeuren dat hun foto verborgen wordt vind ik. Waarneming.nl levert al heel veel ruimte om je foto's op te plaatsen en te showen aan het publiek zonder dat je daar maar iets voor hoeft te betalen! Als we er iets voor zouden betalen dan hebben we het recht om te zeuren en te vragen om een dienstverlening. Nu mag je gewoon blij zijn met alles wat je krijgt. Nu is het gewoon weer ouderwets lopen mopperen waar wij Hollanders veel te veel bekend om staan.

Wie zegt dat ik waarneming niet betaal?

Bovendien vraag ik me af wie wie nodig heeft. Wat is waarneming zonder foto's? Heb jij behoefte aan tientalle foto's met pijltjes, rondjes en weet ik wat nog meer? Ik wil graag de werkelijkheid zien. En niet voor elke foto van alles moeten doen om deze op waarneming "te mogen" zetten, waarbij die nog getoond word ook. En voor wie sterren wil voor z'n foto's, die zal met foto's met pijlen en rondjes vast geen/minder waardering krijgen. Het verpest gewoon je foto, terwijl de reden van plaatsing van een foto opeens verandert. Ik plaats mijn foto niet omdat een ander de soorten moet leren. Ik plaats mijn foto om mijn waarneming te bewijzen en omdat het mijn aantekeningen/fotoboekje is. Toch? Of is dat opeens niet meer zo?

@ marleen In je persoonlijke aantekeningen/fotoboekje staan je fotos dan ook nog. Dus dat hoeft geen probleem te zijn.

@ de rest: Wees blij dat je wat kan invoeren en dat je het in je eigen overzicht terug kan vinden. Je waarnemingen worden indien niet te slecht toch wel gebruikt. Dus wat is het probleem.

@ een admin: misschien een slotje op dit topic. Volgens mij heeft iedereen inmiddels zijn gal wel gespuugd en heeft Hisko het beleid duidelijk genoeg gemaakt.

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

hiskodevries

Henri,
Gal spuwen valt wel mee. Diverse mensen doorgronden niet helemaal wat nu precies gebeurt.
Aan mij de taak om dat wel duidelijk te krijgen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0