Honden vallen Kleine zwaan aan

Gestart door petermeer, januari 28, 2013, 23:00:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

BramtK

Nee nee, Gert. Dat zijn appels en peren. Katten lopen los in de bebouwde kom. Natuurlijk verwilderd er wel eens een, maar dat valt in het niet bij de roedels honden die door mensen vooral op weekenddagen mee de natuurgebieden in worden genomen om daar lekker te 'ravotten'. Kom maar eens in de provincie Utrecht op een gemiddeld heide terreintje kijken.
Groeten,

Bram ter Keurs

Gert Veurink

#61
Niet zo vaak als ik zou willen, maar ik kom gelukkig ook nog wel eens buiten.




Ik ga het niet opnemen voor de hond of bezitter. allemaal niet leuk, maar nogal gratuit vanaf de bank roepen wat allemaal een schande is past beter in dat andere onderdeel denk ik.
groet!
Gert Veurink



BramtK

Waarom gratuit? Ik spreek regelmatig mensen aan op hun loslopende honden en ik zie vaak genoeg zaken die niet door de beugel kunnen.
Groeten,

Bram ter Keurs

Bart van Hoogstraten

Laatste keer dat ik dat deed kreeg ik een grote bek van een nogal intimiderend gezelschap. Ik stond een paddenstoel te fotograferen langs het pad op de St. Jansberg en daarbij werd ik besprongen door een loslopende bastaardherder (modderpoten op mijn kleding en mijn knie in de modder om de balans te bewaren). -> "GA ZELF EERST MAAR EENS OP HET PAD LOPEN WANT DAAR MAG JE OOK NIET VAN AF!" (sterk argument waar ik even niets tegenin te brengen had maar eigenaren van loslopende honden zijn over het algemeen zelf ook een soort van loslopende honden die ik liever niet tegenkom...).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

KorHaan

Kinderen en loslopende honden moet je niets van zeggen, want dat is vragen om een grote bek terug.

Quentin Tarantino - scenario: man staat buiten het pad paddenstoel te fotograferen, wordt besprongen door loslopende hond, modderpoten op zijn kleding, knie in blubber, man is boos ( inzoomen op vertrokken gelaat), kijkt vervolgens langzaam op waarbij boosheid plaats maakt voor grijnslach, man draait zich om en spreekt gezelschap van hond vriendelijk aan, waarbij hij langzaam een sigaret opsteekt, gezelschap geint terug, iedereen lacht. Man haalt enorm pistool te voorschijn en schiet het hele gezelschap overhoop. Man loopt naar dood gezelschap toe, pakt hondenriem van eigenaar, en lijnt hond aan. Zegt vervolgens: "You deserve better company, pal."

Loopt fluitend weg met vrolijke hond.


Een strip hierover is ook wel te maken. Kor Haan als Quentin Tarantino-personage.

I'm sorry for my sick phantasy... (Voor we daar weer gez**k over krijgen.)


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Vincent Hart

Ach Ronald, ik heb bij ongewenste door baasje live ontkende intimiteiten-met-hond een fantasie die eindigt met mijn woorden 'Nee, mevrouw. Zó doet ie niets.'

Waar het natuurlijk om gaat, bij katten zowel als honden, is de weigering van veel baasjes om de verantwoordelijkheid te nemen voor de acties van hun huisdier. Met als triest dieptepunt de zwarte zeekoetepisode op Texel, waar zelfs nadat het beest de koet had doodgebeten de eigenaresse in kwestie vond dat de vogelaars hadden moeten ingrijpen. Helaas is de idee dat per definitie 'anderen het gedaan hebben' erg populair.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Matthias_Koster

Eén van de grootste ergernissen van mij tijdens BMP rondes en trekteltellingen op de telpost. Al meerdere keren de baasjes aangesproken dat het niet mag en dan houden ze de hem even aan de lijn. Altijd dat hypocriete gedoe wanneer ze je zien om de honden aan de lijn te doen en later weer los te laten als ze iemand zien met een verrekijker. Ergste reactie is van een schaapsherder die in zijn vrije tijd zijn hond uitliet in 'mijn' BMP gebied. Sprak hem er op aan en krijg je als reactie 'ik heb hem onder controle, kijk maar hij ligt netjes bij mij', terwijl de hond als een dolle door het gebied ging voor dat ik de hondenbaas aansprak. Enkele weken geleden de man weer toevallig tegen gekomen, alleen nu bij de telpost. Hij herkende me nog van de situatie, blijkbaar toch indruk gemaakt..
Groet, Matthias Koster
Districtscoördinator SOVON Grote Rivieren Gelderland & Veluwe

Gert Veurink

Had t niet over jouw reactie bram, dit soort discussies beginnen meestal betrokken en monden dan uit in praat maar raak-geneuzel, maar misschien ligtbt aan mij. Ik moet t ook gewoon niet lezen
groet!
Gert Veurink



slechtvalk07

In natuurgebied van Zuid-Hollands Landschap (polders bij Warmond) trof ik vorig jaar een groepje mensen met loslopende hond. Het natuurgebied ligt pal naast nieuwbouwwijk Poelgeest. Bij beide ingangen staan grote borden dat je er niet met een hond mag komen en dat je er niet mag vissen. Het broedseizoen was voorbij, en de hond joeg vrolijk alle meerkoeten en ganzen op. Ik heb het clubje aangesproken met de vraag: "Do you read Dutch?" Reactie: "Ja, wij zijn gewoon Nederlanders hoor." Ik: "Oh, maar heeft u dan de grote borden bij de ingang niet gelezen?" Na enig heen en weer gepraat zijn ze uiteindelijk met hond vertrokken. Ze kozen de uitgang die op dat moment het verst van hen af lag, maar goed, ze gingen wel weg.
Een ander probleem in dat gebied is vissende jeugd. Ik spreek de vissende jongens wel aan, maar krijg meestal een grote mond terug. ("Is het hier dan soms van jou?") Er zitten daar soms ook mensen met giga-hengels, drie boxen andere benodigdheden, klapstoeltjes, enzovoort. Die spreek ik ook aan, maar dat vind ik dan wel een beetje eng. (Vrouw alleen, schemering, etc.) Heeft iemand nog handige tips? Wat te zeggen tegen deze mensen?

groet,
Anne Sytske Keijser

peterlindenburg

Citaat van: slechtvalk07 op februari 09, 2013, 15:41:28 PM
In natuurgebied van Zuid-Hollands Landschap (polders bij Warmond) trof ik vorig jaar een groepje mensen met loslopende hond. Het natuurgebied ligt pal naast nieuwbouwwijk Poelgeest. Bij beide ingangen staan grote borden dat je er niet met een hond mag komen en dat je er niet mag vissen. Het broedseizoen was voorbij, en de hond joeg vrolijk alle meerkoeten en ganzen op. Ik heb het clubje aangesproken met de vraag: "Do you read Dutch?" Reactie: "Ja, wij zijn gewoon Nederlanders hoor." Ik: "Oh, maar heeft u dan de grote borden bij de ingang niet gelezen?" Na enig heen en weer gepraat zijn ze uiteindelijk met hond vertrokken. Ze kozen de uitgang die op dat moment het verst van hen af lag, maar goed, ze gingen wel weg.
Een ander probleem in dat gebied is vissende jeugd. Ik spreek de vissende jongens wel aan, maar krijg meestal een grote mond terug. ("Is het hier dan soms van jou?") Er zitten daar soms ook mensen met giga-hengels, drie boxen andere benodigdheden, klapstoeltjes, enzovoort. Die spreek ik ook aan, maar dat vind ik dan wel een beetje eng. (Vrouw alleen, schemering, etc.) Heeft iemand nog handige tips? Wat te zeggen tegen deze mensen?

groet,
Anne Sytske Keijser


mooie aanpak , "Do you read dutch?"! Die ga ik ook eens proberen

Folkert Jan

Citaat van: slechtvalk07 op februari 09, 2013, 15:41:28 PM
In natuurgebied van Zuid-Hollands Landschap (polders bij Warmond) trof ik vorig jaar een groepje mensen met loslopende hond. Het natuurgebied ligt pal naast nieuwbouwwijk Poelgeest. Bij beide ingangen staan grote borden dat je er niet met een hond mag komen en dat je er niet mag vissen. Het broedseizoen was voorbij, en de hond joeg vrolijk alle meerkoeten en ganzen op. Ik heb het clubje aangesproken met de vraag: "Do you read Dutch?" Reactie: "Ja, wij zijn gewoon Nederlanders hoor." Ik: "Oh, maar heeft u dan de grote borden bij de ingang niet gelezen?" Na enig heen en weer gepraat zijn ze uiteindelijk met hond vertrokken. Ze kozen de uitgang die op dat moment het verst van hen af lag, maar goed, ze gingen wel weg.
Een ander probleem in dat gebied is vissende jeugd. Ik spreek de vissende jongens wel aan, maar krijg meestal een grote mond terug. ("Is het hier dan soms van jou?") Er zitten daar soms ook mensen met giga-hengels, drie boxen andere benodigdheden, klapstoeltjes, enzovoort. Die spreek ik ook aan, maar dat vind ik dan wel een beetje eng. (Vrouw alleen, schemering, etc.) Heeft iemand nog handige tips? Wat te zeggen tegen deze mensen?

groet,
Anne Sytske Keijser


Contact zoeken met terreinbeheerder en/of BOA en direct doorgeven als je zoiets vaststelt?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

slechtvalk07

Citaat van: rnbflavour op februari 10, 2013, 01:05:34 AM
Contact zoeken met terreinbeheerder en/of BOA en direct doorgeven als je zoiets vaststelt?

Terreinbeheerder heb ik direct gebeld, ze zouden vaker een rondje lopen in dat gebied. BOA nog niet geprobeerd, zal ik gaan doen. Dank voor de tip!

goeds,
Anne Sytske Keijser

jva

Even een oud topic uit de motteballen gehaald wat ik zo snel over (loslopende) honden kon vinden..Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het erop lijkt dat de heren en dames toezichthouders vanaf dit jaar door het land intensiever controleren op loslopende honden in natuurgebieden. Waar het eerst nog vaak bij waarschuwingen bleef wordt daar nu kennelijk meer met proces verbaal tegen opgetreden (hulde!). Boetes zijn in de orde van grootte van EUR 100 en kan oplopen tot enkele honderden euries voor honden die achter wild aan zitten. Kennelijk loopt het aantal incidenten nu echt de spuigaten uit en wordt er eindelijk eens harder opgetreden!
Jelle

jeroenroelofsen

Ik als honden bezitter zeg; TERRECHT.

Hond niet onder controle, dan niet los. Als je de media in de gaten houd is het elke week wel ergens raak. Loslopende honden die reeën, schappen en zelfs dassen grijpen. Heel goed dat er opgetreden wordt.

Neem mij hond wel eens mee met vogelen maar dan zit ze ALTIJD vast (haar riem aan mijn broek) en dat vind ze best.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)