8 februari: Warme truiendag

Gestart door Margreet Kwh, januari 27, 2013, 00:07:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

Margreet Kwh

http://www.warmetruiendag.nl/
CiteerOp vrijdag 8 februari 2013 is het Warme Truiendag. Het Klimaatverbond en Greenchoice roepen iedereen in Nederland op om de verwarming op deze dag één graad lager te zetten om klimaatverandering tegen te gaan.
Misschien een idee voor ons praat-maar-raak'ers?
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

KorHaan

Een leuk initiatief.

Eens kijken... zal ik meedoen? Hee, wacht eens even; ik heb de hele winter al warme truien aan. We stoken ons huis met vorst op 19,5 *C en 's avonds op 20*C. Dan is het buiten - 6. Ik werk tot laat 's nachts, maar zet ruim voor het slapengaan de thermostaat terug op 15,5*C.
Doe ik dus al genoeg? Ik heb geen idee hoe hoog de verwarming bij de rest van Nederland staat.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

pieternella

Bij ons staat de thermostaat op 18,5* , de hele dag. In het geval van bezoek zonder trui zet ik 'em wat hoger. s'Nachts op 15*.
Vriendelijke groeten, Petra vd Brink

Michiel en Milka

Bij ons 19*C door de week en 20*C in het weekend. 's Nachts ook 15*C en de praktijk is dat het lang niet altijd naar 15*C afkoelt. Behalve dan de afgelopen weken.
Als we niet thuis zijn, dan blijft de verwarming uit. maar daar moet je met automatische instellingen wel even om denken.
Groet, Michiel

Bart van Hoogstraten

Klimaatverandering tegengaan door 1 dag de thermostaat 1 graad lager te zetten? Ik betwijfel het of dat zoden aan de dijk zet maar doe niet mee omdat ik sowieso al een "zuinige" ben. Wel heb ik wederom verzuimd de cv-leidingen te isoleren in de kruipruimte en kelder, heb me nu voorgenomen om dat komende week echt te gaan doen (daar bespaar ik meer mee dan 1 dag 1 graad lager  :blink: ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

caliprobola

Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 27, 2013, 17:23:49 PM
Klimaatverandering tegengaan door 1 dag de thermostaat 1 graad lager te zetten? Ik betwijfel het of dat zoden aan de dijk zet maar doe niet mee omdat ik sowieso al een "zuinige" ben. Wel heb ik wederom verzuimd de cv-leidingen te isoleren in de kruipruimte en kelder, heb me nu voorgenomen om dat komende week echt te gaan doen (daar bespaar ik meer mee dan 1 dag 1 graad lager  :) ).
Het doel van deze actie, die (in Vlaanderen alvast) al enkele jaren loopt, is uiteraard sensibiliseren en niet om de klimaatverandering op 1 dag tegen te gaan.