en een kalfje... liepen in de wei...

Gestart door eline1234, april 17, 2007, 22:26:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

eline1234

toen ik zonet langs een stukje begraasd grasland liep, viel me op dat de vaarzen (neem ik aan) zulke rozige plekken op hun achterbenen en bil hadden. toen ik het wat beter bekeek, bleken het allemaal ronde plekken te zijn, waar volgens mij modder in vastgekoekt heeft gezeten. ik vroeg me af of het zo makkelijk loslaten van hun haren te maken heeft met het krijgen van hun zomerjasjes of dat het komt doordat ze de modder er af schuren? vond het er maar zielig uit zien, geen idee of ze er ook echt last van hadden.
Eline

Jeroen Nagtegaal

Ik werk zelf dit jaat met Galoways, en die hebben dat nooit, maar gezien de rond pelkken lijkt het me te komen door het afschuren,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Leon Olsthoorn

Theoretisch zou het nog ringworm kunnen zijn (als bij nadere bestudering ook een binnenring te zien is), maar ik hou het erop dat de haren met de modder mee uitgetrokken worden.

Een soort geharste vaarzenkont dus  
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

eline1234

ringworm heb ik wel bij paarden gezien maar dan is de huid meestal wel wat schilferiger, dit ziet er op zich wel gezond uit, alleen een beetje roze. zal binnenkort eens gaan kijken of alle modder er af is, en of ze dan helemaal gevlekt zijn...  
Eline