Katachtige Tanzania

Gestart door Boon, januari 23, 2013, 10:31:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

Boon

Een vriend van mij vroeg of ik een katachtige kon determineren die hij in Tanzania gefotografeerd heeft.
Het beest is gedood door een lokale bewoner. Ik ben niet zo thuis in katachtigen, iemand een idee?
Bij voorbaat dank.
Ik zie dat de foto's vrij klein zijn, als hiervan niet te determineren valt zal ik vragen of er foto's zijn met hogere resolutie.

Vriendelijke groet,
Onno den Boon
Groet, Onno den Boon

Johan Helmus

Groeten, Johan Helmus

Theo Linders

idd een genetkat en ik denk Genetta maculata, oa omdat de staartpunt helemaal zwart lijkt en dus geen witte punt als bij Genetta genetta
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

Boon

Beste Theo en Johan,

Bedankt voor de hulp. In ieder geval dus een Genetta spec.. Is er met betere foto's
een zekere maculata van te maken?

Groet,
Onno
Groet, Onno den Boon

Theo Linders

Citaat van: Boon op januari 23, 2013, 17:56:08 PM
Beste Theo en Johan,

Bedankt voor de hulp. In ieder geval dus een Genetta spec.. Is er met betere foto's
een zekere maculata van te maken?

Groet,
Onno

ik ben voor 95% overtuigd dat het een maculata is, dus vooral omdat ik nu nog steeds niet ook maar een beetje wit zie op de staartpunt, ook zijn de vlekken op de rug meer uit naar een maculata, maar die soort heb ik slechts eenmaal levend gezien, maar met de field guide to the mammals of southern africa en Handbook of Mammals of the World, neig ik zeer sterk naar maculata.

Maar een foto waarop de staart beter te zien is, zou het helemaal zeker kunnen maken.
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de