Hoofdmenu

Giervalk? :S

Gestart door SlechtValk, januari 19, 2013, 20:38:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

SlechtValk

Voor hen met hoge verwachtingen van dit topic: Nee ik heb zelf geen (mogelijke) giervalk gezien.
Nu dan mijn vraag...
http://www.radio1.nl/items/70169-jip-louwe-kooijmans-van-vogelbescherming-nederland (ergens in de eerste minuten)
Hierin heeft Jip het over een waarneming van een (mogelijke) Giervalk, iemand enig idee of deze waarneming ook nog ergens gedocumenteerd is? en wat ervan geworden is... (wild/ontsnapt? correct/verkeerd gedetermineerd? twitchbaar?)
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.


SlechtValk

Thnx,
Raar dat ik die zelf niet tegenkwam toen ik hiernaar zocht :S maargoed vermoedelijk dus het zelfde beest als eerder in die omgeving rondvloog.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

frankw

Klein detail: die was niet wit... Tenminste, als het over de vogel van Zeeland gaat.

SlechtValk

Citaat van: frankw op januari 20, 2013, 11:38:55 AM
Klein detail: die was niet wit... Tenminste, als het over de vogel van Zeeland gaat.

Uit het artiekel:

CiteerVolgens De kind is aan de vleugelspiegel te zien dat het om dezelfde vogel gaat.

Ik vermoed dat de journalist die dit opgeschreven heeft nauwelijks weet waar hij het over heeft (volgens mij stond er zelfs een fout in die inmiddels opgelost is) maar ik ga er vanuit dat de vogelaar die hij citeert wel weet waar hij het over heeft.

Lijkt me zeker de moeite waard om de ontwikkelingen in de gaten te houden.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Vincent Hart

Citaat van: SlechtValk op januari 20, 2013, 19:39:29 PMmaar ik ga er vanuit dat de vogelaar die hij citeert wel weet waar hij het over heeft.
Ik zie daar persoonlijk weinig aanleiding toe.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

SlechtValk

Citaat van: Vincent Hart op januari 20, 2013, 19:49:01 PM
Citaat van: SlechtValk op januari 20, 2013, 19:39:29 PMmaar ik ga er vanuit dat de vogelaar die hij citeert wel weet waar hij het over heeft.
Ik zie daar persoonlijk weinig aanleiding toe.

Ik ken de reputatie van "Vogelkenner Fons de Kind uit Sint Jansteen" niet, maar kan me slecht voorstellen dat iemand een uitspraak doet over het al dan niet hetzelfde exemplaar zijn zonder daar een goede reden toe te hebben.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Vincent Hart

Maar zoals Frank hierboven al aangeeft, de vogel van vorig jaar was geen witte giervalk.

Op basis van de objectieve informatie die we nu hebben is er dus weinig reden om aan te nemen dat de beste man in Zeeland onlangs een giervalk heeft gezien, behalve dat hij dat zelf denkt, en wel reden om aan te nemen dat wat hij wel gezien heeft, niet de giervalk van vorig jaar was.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

pwolf

Citaat van: SlechtValk op januari 20, 2013, 20:06:07 PM

Ik ken de reputatie van "Vogelkenner Fons de Kind uit Sint Jansteen" niet, maar kan me slecht voorstellen dat iemand een uitspraak doet over het al dan niet hetzelfde exemplaar zijn zonder daar een goede reden toe te hebben.


Stel het je maar gewoon voor, aandacht is ook een reden.


groeten, Pim
Pim Wolf, Vlissingen


Laurens89

#10
Citaat van: migratorius op januari 20, 2013, 23:39:11 PM
http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaanderen/vogelstand-niet-dramatisch-slecht-1.1814646
http://www.gremberghe.nl/2012/06/de-zwarte-pest-treft-de-arme-boeren/
En Google leert je nog veel meer... succes.

JanHein

Bijv: http://pets.groups.yahoo.com/group/DVN/message/14242 Lijkt me duidelijk?

Las ook nog ergens anders dat in 2009 eenzelfde melding is gedaan van ook een witte giervalk.

Uit het artikel: "En ik vind, vogelaar De Kind, dat we die beesten ook gewoon moeten laten.
Verzin aub eens een ander verhaal.
Over meeuwen misschien."

Als je je ogen maar ver genoeg dichtknijpt (waarschijnlijk helemaal) kan je van een meeuw die vlug voorbij vliegt best wel een witte giervalk maken :P?

Hij reageert i.i.g. wel goed op de feedback die em dan eerder gegeven is!