Wildlife cams in Estland

Gestart door henrike1977, januari 17, 2013, 11:06:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

henrike1977

Ik kon hierover geen topic vinden en ik wilde dit de mensen niet onthouden.
Winter Eagle cam:
http://pontu.eenet.ee/player/nova.html
Cam in het bos:
http://www.eenet.ee/EENet/siga.html
Heerlijk om naar te kijken. De televisie staat hier niet meer aan. Er komt vanalles voorbij.
Wilde zwijnen, vosjes, verschillende vogelsoorten.
Dus als je even niets te doen hebt is dit erg fijn om naar te kijken.
Er hoort ook een forum bij, voor vragen etc.
http://www.looduskalender.ee/forum/index.php
Groet Henrike Visser

Henri25

Erg leuk, bedankt voor het delen  :duim:
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Bas de Maat

#2
Citaat van: henrike1977 op januari 17, 2013, 11:06:38 AM
Heerlijk om naar te kijken. De televisie staat hier niet meer aan. Er komt vanalles voorbij.
Wilde zwijnen, vosjes, verschillende vogelsoorten.

En mensen !!



© http://www.eenet.ee/EENet/siga.html
--
Met Vriendelijke Groet,

Bas de Maat

Henri25

Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

henrike1977

Ja, 2 keer. Ik hoop dat ze nu echt weg zijn.
Gisteren keek ik voor het eerst en viel met mijn neus in een groep van wel 20 wilde zwijnen. Vanmorgen tussendoor nog snel even gekeken en toen zag ik een bonte kraai en een vosje. Jammer genoeg had ik andere bezigheden en moest ik mezelf losrukken van het scherm. En nu ik even in rust kan kijken lopen er mensen. Grrrrr....
Groet Henrike Visser

henrike1977

Citaat van: Henri25 op januari 17, 2013, 11:42:34 AM
En deze mag er ook zijn:

http://www.eenet.ee/EENet/toidumaja.html
Klopt! Die was vanmorgen leeg en geen vogel te zien, dus wist niet zeker of ie nog actief was. Maarrrr.... er is weer gevoerd. Oh man, dat wordt zappen.
Groet Henrike Visser

Henri25

Citaat van: henrike1977 op januari 17, 2013, 11:46:28 AM
Citaat van: Henri25 op januari 17, 2013, 11:42:34 AM
En deze mag er ook zijn:

http://www.eenet.ee/EENet/toidumaja.html
Klopt! Die was vanmorgen leeg en geen vogel te zien, dus wist niet zeker of ie nog actief was. Maarrrr.... er is weer gevoerd. Oh man, dat wordt zappen.

Haha, waarom doe je me dit ook weer aan.. nu ben ik weer verslaafd aan natuurwebcams  ;)
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

henrike1977

Vosje is nu aan het eten op de eagle cam. De verslavingsverschijnselen zijn hier ook hard aangekomen.
Groet Henrike Visser

Henri25

Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

henrike1977

Jep, zag je die Raaf nog aan Vosjes staart hangen? Dat deed het hem, Vosje taaide af maar had er eerst nog wel even schijt aan ;-)
Groet Henrike Visser

Henri25

Nee, dat heb ik gemist, helaas :(. Ben ondertussen toch wel wat andere dingen aan het doen  ;)
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

augustvansteensel

12 wilde zwijnen nu, en ik hoorde een arend.
ook 2 mannetjes wilde zwijnen, ik weet even niet hoe die heten, in een achtervolging, rennend om de groep!
Super cool dit!

misschien komt er ook wel een wolf of lynx langs!
maar dan moet je wel geluk hebben... ;)
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

henrike1977

Na het grote zwijnenmaal kwam er net een vosje voorbij. Misschien komt ie nog terug.
Groet Henrike Visser

augustvansteensel

August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

henrike1977

Ik heb er nog eentje uit Polen met Bizons.
Eens kijken wat er behalve Bizons nog meer komt eten:
http://www.lasy.gov.pl/zubr
Groet Henrike Visser

augustvansteensel

ook leuk!

maar voor de meeste webcams kan ik beter morgenochtend kijken! ;)
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

henrike1977

Mwoah, weet ik niet, er zullen beslist dieren zijn die zich s'nachts meer laten zien.
Groet Henrike Visser

kvb

wisenten (geen bizons) eten dus in het donker op dit moment (21.13).

Kik

henrike1977

Citaat van: kvb op januari 17, 2013, 21:14:23 PM
wisenten (geen bizons) eten dus in het donker op dit moment (21.13).

Kik

Ik dacht al dat het Wisenten waren, maar een Poolse meneer op het bijbehorende forum vertelde dat het Bizons waren, en tsja ik dacht hij zal wel gelijk hebben. Maar inderdaad, ze staan nu lekker te eten, en af en toe schuiven er een paar reeën aan.
Groet Henrike Visser

augustvansteensel

Citaat van: henrike1977 op januari 17, 2013, 20:18:39 PM
Mwoah, weet ik niet, er zullen beslist dieren zijn die zich s'nachts meer laten zien.
ik doelde eigelijk meer op de eagle cam en de wintervogel cam! ;)
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

Stan.

Groeten,
Stan van Remmerden


Henri25

Er komen zelfs geringde beestjes langs:
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

henrike1977

Citaat van: Henri25 op januari 18, 2013, 11:09:42 AM
Er komen zelfs geringde beestjes langs:


Op het andere forum dat hierbij hoort hebben ze zelfs een speciaal ringnummertopic.
Groet Henrike Visser

Henri25

Kijk, wordt allemaal netjes opgeschreven dus! Mooi zo!!  :duim:
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

henrike1977

Citaat van: Henri25 op januari 18, 2013, 11:27:54 AM
Kijk, wordt allemaal netjes opgeschreven dus! Mooi zo!!  :duim:

Volgens mij wel.
Zag je net die Eagle en de Vos? Daar gebeurt zoveel, ze weten gewoon niet meer waar ze op moeten inzoomen.
Vanochtend moest ik werken, dus kon niet kijken, maar ja, je komt thuis en het eerste wat ik doe is die cams erop zetten ;-)
Prachtige beelden.
Ze moesten er een "pas op, kan een verslavende uitwerking hebben" waarschuwingsbordje bij neerzetten.
Groet Henrike Visser

Henri25

Ja, het is echt geweldige daar zeg! Te druk om overal op te kunnen focussen. En nu zelfs een Golden Eagle in beeld :). Echt heel vet!
Ik zal zo helaas naar college moeten, en vanavond werken, dus voor mij is het ook nog een paar minuten genieten voor het weer tijd is om bezig te gaan. Maar idd, zo'n bordje is zeker op zijn plek  :duim:.

Tevens zie ik Bonte kraaien, Ekster, Raven... naar ik meen :P, ben niet zo goed in die kraaiachtigen  ;)
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

henrike1977

Groet Henrike Visser

henrike1977

Citaat van: Henri25 op januari 18, 2013, 11:39:54 AM
Ja, het is echt geweldige daar zeg! Te druk om overal op te kunnen focussen. En nu zelfs een Golden Eagle in beeld :) . Echt heel vet!
Ik zal zo helaas naar college moeten, en vanavond werken, dus voor mij is het ook nog een paar minuten genieten voor het weer tijd is om bezig te gaan. Maar idd, zo'n bordje is zeker op zijn plek  :duim: .

Tevens zie ik Bonte kraaien, Ekster, Raven... naar ik meen :P , ben niet zo goed in die kraaiachtigen  ;)

Die kraaiachtigen moeten het echt van de groepsvorming en hun brutaliteit hebben. Ze stalken de Eagles en de Vossen net zolang tot ze vertrekken. Ik heb ze aan staarten zien trekken, zien pesten, afleiden etc. Op een gegeven moment zijn de Eagles en de Vossen het helemaal zat en gaan ze maar weg.
Groet Henrike Visser

Henri25

Ja, supergrappig is dat om te zien. Hoe ze samenwerken om een grotere predator weg te jagen. Maar het lukt ze maar wel mooi elke keer!
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland