kokmeeuwen ring lijkend op..

Gestart door V S van Bergen, januari 16, 2013, 19:07:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

V S van Bergen

Vandaag een kokmeeuw verkeerd afgelezen/opgeschreven. Twee balpennen op zak die het niet deden, dan krijg je dat..

Het ringnummer was 3212876 en een grutto uit 1974 was het niet. Het ringnummer moet ongeveer kloppen. Later dacht ik nog te zien dat het laatste nummer een 8 betrof. Iemand enig idee welke kokmeeuwen ringnummers in de buurt koken? Ik hoop de vogel snel weer in de kijker te kunnen krijgen!

Jeroen Nagtegaal

Ha Valetijn,

Cijfers onder of boven? En weet je nog of het een 5.5, 6-6,25 of 7mm ring was? Zat ie links, rechts aan de tibia of tarsus? Tevens handig om te weten of het aluminium of staal is. Nu is er eigenlijk helemaal niets van te zeggen...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

V S van Bergen

Onderop, wel een arnhemring. Leek mij aluminium. Om tarsus. Linkerppot geloof ik

Jeroen Nagtegaal

Waar? Kokmeeuw en Grutto kunnen na elkaar geringd zijn. Dus uitsluiten wordt ook lastig. Ik herken er nu echter geen voor mij bekende serie in van Kokmeeuwen.

Ook handig zijn de puntjes op de ring.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

V S van Bergen

De vogel is afgelezen in Leeuwarden. De grutto was geringd in gorredijk door B Dijkstra. Laten we hopen dat de meeuw zich snel weer laat zien. Ook nog een storm gezien met kleurring die helaas maar twee seconden op de plaats bleef en toen aan de horizon verdween. Ook nog drie kokmeeuwen kunnen melden. Allen door T Hiemstra

Yeronimo

Ach we blijven ons best doen Valentijn! Goed werk geleverd in ieder geval vandaag  :duim:
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

V S van Bergen

Ach ja, zo blijven we bezig. De omstandigheden zijn in ieder geval perfect momenteel. Ook veel meer storm en zolvermeeuwen nu in de stad.