Literatuur & "betaal" multimedia, aanraders

Gestart door laatvlieger, augustus 15, 2005, 14:06:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Calidris Alba

Citaat van: August op juni 26, 2009, 11:39:17 AM
Binnenkort presenteer Wetlands International een fraai boek : the Waderatlas. Het boek bevat een compilatie van de huidige kennis van aantallen, verspreiding en trekbewegingen van steltlopers van de Afrika- en West Eurazië-regio. 90 Soorten worden beschreven met elk een full-colour kaart, een beschrijving van trekbewegingen en status van elke populatie, een kleurenfoto en een tabel met key-sites.

Dit boek van de week binnen gehad. Mooi boek voor de huidige populatie van steltlopers zeer aan te
raden.
bestellen bij Sovon
http://www.sovon.nl/default.asp?id=443&id_product=100

Intressant boek inderdaad.
Daniël
Woonachtig in Colombia

Calidris Alba

Wou even twee linkjes met jullie delen.

www.birderslibrary.com: Reviews van een heleboel vogelboeken.
www.shelfari.com: Kijk wat andere vogelaars lezen. Deze site is trouwens voor alle boeken, niet alleen vogelboeken maar ook literatuur e.d. en er zitten dus niet alleen vogelaars op.
Daniël
Woonachtig in Colombia

bertus2

beste mensen,

ik ben op zoek naar een goed boek over steltlopers.

welke boeken zijn hierover aan te bevelen? en wat zijn jullie ervaringen hiermee.

Vriendelijke Groeten

Bert
vriendelijke groet

Bert Haamberg

bertus2

Ik heb net nog even op internet gekeken en vond het boek

Waders of Europe, Asia and North America van uitgeverij Helm. Heeft iemand ervaring met het boek? Zijn de tekeningen vergelijkbaar met bijvoorbeeld de ANWB gids? Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen hier mee zijn.

Alvast Bedankt!
vriendelijke groet

Bert Haamberg

martinharskamp

Citaat van: bertus2 op augustus 27, 2009, 21:38:33 PM
Ik heb net nog even op internet gekeken en vond het boek

Waders of Europe, Asia and North America van uitgeverij Helm. Heeft iemand ervaring met het boek? Zijn de tekeningen vergelijkbaar met bijvoorbeeld de ANWB gids? Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen hier mee zijn.

Alvast Bedankt!

Ik vind het wel een goed boek, ik heb het nu niet bij de hand maar volgens mij staan er geen afbeeldingen van 1e-winters in, wat jammer is. Verder zijn de tekeningen wel vergelijkbaar met de ANWB-gids. Nadeel is de zachte kaft, als je hem mee het veld in neemt in een rugtas dan blijft hij niet lang heel waarschijnlijk.

bertus2

martin,
bedankt voor de reactie!

@ iedereen
het lijkt erop dat de boeken: Waders of Europe, Asia and Northern America en Shorebirds of North America, Europe and Asia, hetzelfde zijn.
beiden zelfde auteur, aantal pagina's, en de beschrijving op natuur en boek.nl is ook hetzelfde. Is de Waders gids een vernieuwde uitgave van de Shorebirds gids?

groeten
vriendelijke groet

Bert Haamberg

Justin Jansen

#66
Citaat van: bertus2 op augustus 28, 2009, 13:37:50 PM
martin,
bedankt voor de reactie!

@ iedereen
het lijkt erop dat de boeken: Waders of Europe, Asia and Northern America en Shorebirds of North America, Europe and Asia, hetzelfde zijn.
beiden zelfde auteur, aantal pagina's, en de beschrijving op natuur en boek.nl is ook hetzelfde. Is de Waders gids een vernieuwde uitgave van de Shorebirds gids?

groeten

Denk het niet ik sprak Peter Hayman vorig jaar, en hij vertelde dat ze al jaren bezig zijn aan een update van de Shorebirds gids. Ik betwijfel of die update er gaat komen......
M.v.g., Justin Jansen


bramborkent

Ik wil binnenkort wat literatuur aanschaffen over de vogeltrek. Ik heb op internet de volgende boeken gevonden. Welke van de volgende boeken zijn echte aanraders? Zijn er nog andere tips?

1) Atlas van de vogeltrek, Jonathan Elphick, Tirion, Baarn, 2007
2) The migration ecology of birds, Ian Newton, Academic Press, 2007, 984p.
3) Bird migration: a general survey, Peter Berthold, Oxford University Press, 2001, 272p.
4) How birds migrate, Paul Kerlinger, Stackpole books, 2009, 272p.
Vriendelijke groet,
Bram Borkent

jjjanssen

Citaat van: Ted van der Knaap op november 16, 2007, 15:56:15 PM
Citeer[
ANWB Vogelgids van Europa
Svensson L. & Grant P.J. & Mullarney K. & Zetterström D. 2000. 
Den Haag.
ISBN 90-18-01212-2.
...was daarstraks in de ANWB-winkel voor de ANWB-vogelgids...

omdat ik de prijs vrij pittig vind wil ik niet over 1 nacht ijs gaan

had opgezocht dat de laatste  de 4e herziene druk uit 2005 was met
ISBN-nr.90-52-10530-8

Bovenstaand is uit 2000 (ISBN-nr. 90-18-01212-2)

In de winkel verkochten ze ISBN-nr. 90-18-02092-3 (volgens hun de laatste uitgave)

Ze heeft even voor me gekeken en verteld dat in maart 2008 deze vervangen gaat worden.

..graag advies: wat is het juiste ISBN-nr. van de laatste editie en/of is het verstandig om te wachten tot maart 2008?

Wil zelf ook de ANWB-gids aanschaffen, maar ben nu benieuwd of er een 2008 versie is of dat toch de versie van 2005 de laatste is.
Kan iemand daar duidelijkheid in geven?

Marina

Het boek Vogelsporen van Brown, Ferguson, Lees (uitg.Tirion) is mij aanbevolen als een goed verenboek maar is nergens meer te verkrijgen.
Weet iemand ergens een (tweedehands?) exemplaar te liggen of een ander goed veren- en braakballenboek aan te bevelen?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Marten Hornsveld

Jo,

Heeft iemand ervaring met Birds of the Western Palearctic - Interactive (BWPi)? Op de website ziet het er namelijk wel vet uit (ook de prijs overgens) maar is het werkelijk de moeite waard? Ik heb inmiddels al een hele set aan Helm guides en goede geluiden CD's dus vraag me sterk af of het een zinnige aanvulling kan zijn.

little-W

Citaat van: martenhornsveld op november 03, 2009, 21:56:20 PM
Jo,

Heeft iemand ervaring met Birds of the Western Palearctic - Interactive (BWPi)? Op de website ziet het er namelijk wel vet uit (ook de prijs overgens) maar is het werkelijk de moeite waard? Ik heb inmiddels al een hele set aan Helm guides en goede geluiden CD's dus vraag me sterk af of het een zinnige aanvulling kan zijn.

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=81811.msg566503.html#msg566503
Groeten,

Maarten van Kleinwee, Leiden

Blog: Gulls to the horizon
Facebook: Meeuwen in Nederland
http://www.gull-research.org
Twitter: @Argentatus

GertJ

Citaat van: laatvlieger op augustus 15, 2005, 14:06:43 PM

Dutch Birding Kenmerkengids
Nils van Duivendijk e.a.,
uitgave Dutch Birding Association
ISBN 90-74345-34-4



Deze zou ik dolgraag aan willen schaffen, maar werkelijk nergens meer verkrijgbaar.
Wie heeft hem nog op de plank staan en wil er graag vanaf...
(Of weet waar deze nog te koop is...)

Alvast bedankt!
Groet Gert Jager

Ted van der Knaap

#73
Citaat van: GertJ op november 11, 2009, 13:31:37 PM
Citaat van: laatvlieger op augustus 15, 2005, 14:06:43 PM

Dutch Birding Kenmerkengids
Nils van Duivendijk e.a.,
uitgave Dutch Birding Association
ISBN 90-74345-34-4



Deze zou ik dolgraag aan willen schaffen, maar werkelijk nergens meer verkrijgbaar.
Wie heeft hem nog op de plank staan en wil er graag vanaf...



(Of weet waar deze nog te koop is...)

Alvast bedankt!

Bij veel niet meer leverbaar... ...kwam 'n Belgische site tegen die 'm aanbied, misschien even 'n mailtje naar klantenservice of ze 'm op voorraad hebben?

Edit: Zo te zien toch WEL beschikbaar!

http://www.azur.be/nl/catalog/detail/boeken/1269475/kenmerkengids-van-de-vogels-van-europa-noord-afrika-en-het-midden-oos-duivendijk-van-onb-uitv/ean/9789074345347/
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)


August

Citaat van: martinharskamp op november 11, 2009, 14:39:40 PM
Zie de laatste post van Nils, er komt een nieuwe uitgave aan. Geduld!

http://www.dutchbirding.nl/gallery.php?p=bigpic&gal=1&fid=1754&page=zoek
Hoi heb van Nils antwoord gekregen nav van een mail die ik hem had gestuurd. De oude uitgave is nergens meer te krijgen ook niet in Belgie via de site die Ted had gelinkt (je krijgt namelijk na een maand de opmerking dat het boek niet meer leverbaar is). De nieuwe uitgave komt rond augustus 2010 deze uitgave is wel in het Engels
August van Rijn

GertJ

Citaat van: Ted van der Knaap op november 11, 2009, 14:27:43 PM
Citaat van: GertJ op november 11, 2009, 13:31:37 PM
Citaat van: laatvlieger op augustus 15, 2005, 14:06:43 PM

Dutch Birding Kenmerkengids
Nils van Duivendijk e.a.,
uitgave Dutch Birding Association
ISBN 90-74345-34-4



Deze zou ik dolgraag aan willen schaffen, maar werkelijk nergens meer verkrijgbaar.
Wie heeft hem nog op de plank staan en wil er graag vanaf...



(Of weet waar deze nog te koop is...)

Alvast bedankt!

Bij veel niet meer leverbaar... ...kwam 'n Belgische site tegen die 'm aanbied, misschien even 'n mailtje naar klantenservice of ze 'm op voorraad hebben?

Edit: Zo te zien toch WEL beschikbaar!

http://www.azur.be/nl/catalog/detail/boeken/1269475/kenmerkengids-van-de-vogels-van-europa-noord-afrika-en-het-midden-oos-duivendijk-van-onb-uitv/ean/9789074345347/
Ik heb hem vorig jaar tot aan betalen toe besteld op een Belgische site, maar na weken wachten kwam het bericht dat deze niet meer te bestellen was. Ik ga het niet nog een keer proberen want het duurde erg lang voordat ik de centen terug had...
Groet Gert Jager

Vincent Hart

Nils heeft de nieuwe Kenmerkengids in de planning staan voor komend jaar, zie zijn post op http://www.dutchbirding.nl/gallery.php?p=bigpic&gal=1&fid=1754&page=zoek, 10-11-09, 10:22.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Ben Gaxiola

De 2e druk van de Collins is uit in GB. Zie http://surfbirds.com/forum/showthread.php?t=6237 voor de eerste indrukken.

gr Ben
Ben Gaxiola


snwja3

Wietze Janse


snwja3

Wietze Janse

steenl

dames, ;D

Ik ben weer een jaartje ouder geworden.
Heb zowaar boekenbonnen gekregen. Moet ik de nieuwe ANWB halen of zijn er andere leuke vogelboeken.
Vogelreisverhalen/Big Year boeken vind ik wel tof om te lezen.
Iemand nog tips?

Marije

Citaat van: steenl op juni 15, 2010, 15:34:58 PM
dames, ;D

Ik ben weer een jaartje ouder geworden.
Heb zowaar boekenbonnen gekregen. Moet ik de nieuwe ANWB halen of zijn er andere leuke vogelboeken.
Vogelreisverhalen/Big Year boeken vind ik wel tof om te lezen.
Iemand nog tips?

Nog van harte gefeliciteerd.  ;)

pwolf

Citaat van: steenl op juni 15, 2010, 15:34:58 PM
dames, ;D

Ik ben weer een jaartje ouder geworden.
Heb zowaar boekenbonnen gekregen. Moet ik de nieuwe ANWB halen of zijn er andere leuke vogelboeken.
Vogelreisverhalen/Big Year boeken vind ik wel tof om te lezen.
Iemand nog tips?

dag Lennaert,

als je de gids van Zetterstrom, Mullarney,Grant en Svensson (ANWB) nog niet hebt zou ik die zeker aanschaffen. Relatief weinig geld voor heel veel kennis.

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen

GijsB

volgens mij gaat het meer om de nieuwe versie, als vervanging voor de eerste versie
Gijs

Jos Welbedacht

Ja, ik ben ook erg benieuwd wanneer (in juni) dat boek nou eens in de winkel ligt!
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

hdijk

Hendrik Jan van Dijk

Steven Wytema

even een ander vraagje:
een vriend van mij is op zoek naar het artikel van Andrea Corso over herkenning van Amoervalk in Birding World uit 1998.
Op internet is het nergens te vinden, en ik ken zo 1,2,3 niemand in mijn directe kring waarvan ik weet dat ie in 1998 al geabbonneerd was op Birding World.
Is er heeeeel toevallig iemand die daar een pdfje van zou kunnen maken?
Steven Wytema