raar

Gestart door redjered23, januari 13, 2013, 01:54:43 AM

Vorige topic - Volgende topic

redjered23

geen idee, vandaag bij brouwersdam

gr René
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

Wil

Groeten, Wil Lemmens
Geleen

redjered23

boven zee? raar?  :rolleye:
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

wumizusume

Lijkt me een Zwarte Kraai. Gezien de kleurafwijking in de veren lijkt het voor de hand liggend dat dit mogelijk ook met de snavel het geval is, al heb ik daar nooit eerder een voorbeeld van gezien. Snavel lijkt me echter in elk geval te kort voor Roek. Vast een reguliere bezoeker van het plaatselijke frietkot, dus misschien dat hij daar nog vaker gezien zal worden.
Groeten,

Teus Luijendijk

Stilte. Wie stilte wil beschrijven moet zijn mond maar houden. Wie niets hoort luistert niet en heeft niets te vertellen.   (R. Kopland)

Jeroen Nagtegaal

Lijkt me geen kleurafwijking maar een weerspiegeling van de zon. Zowel op de veren als op de snavel.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankneijts

#5
Als je de vleugelformule in aanmerking neemt (met enig voorbehoud hanteren vanwege de wat achterwaartse positie v.d. vleugeltop) moet dit een Roek zijn: bij Zwarte Kraai zou bijv. de top van p2 heel duidelijk (veel) korter moeten zijn dan p5 en tussen de top van p6 en p7 moeten vallen (hier valt top p2 tussen p5 en p6 zoals dat hoort bij Roek). Verder ben ik het met Jeroen eens dat de 'afwijkende kleuren' op de vleugelveren door de lichtval worden veroorzaakt en misschien op de snavel ook wel, geholpen door een flink stuk naakte (grijswitte) huid....
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

redjered23

ik heb een snel setje van 10 foto´s gemaakt, de snavel is in alle gevallen zo gekleurd gedurende 4 vleugelslagen
Gr. René
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

Jeroen Nagtegaal

Wellicht handig om ook andere foto's te plaatsen als je die hebt? Soms kan één foto iets verkeerd laten zien, terwijl het op een andere foto snel duidelijk is.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

redjered23

ik denk dat dit nix nieuws oplevert, maar goed, bij deze..  8)
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

frankneijts

Citaat van: redjered23 op januari 13, 2013, 22:37:37 PM
ik denk dat dit nix nieuws oplevert, maar goed, bij deze..  8)

Alleen dat fotootje no. 6 nog iets duidelijker de handpenformule van Roek laat zien...
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

redjered23

ok ik doe het er voor dankjullie wel :) , ik blijf het een rare plek voor een roek vinden, maar zoveel roeken heb ik nou ook weer niet van mijn leven gezien.
Gr. René
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

snwja3

Die Roek hangt daar al een tijdje rond, enige tijd geleden hadden wij hem daar ook.
Opmerkelijke plek inderdaad, want daar (op heel wat tochten) nog nooit een Roek ter plaatse gezien. maar eens moet de 1e keer zijn.  ;)
Wietze Janse