Hoofdmenu

Carex indet?

Gestart door Merijn Loeve, januari 10, 2013, 19:36:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Merijn Loeve

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/73114318
Zegge (alle soorten) - Carex spec. gezien op 2010-06-27 Zegveld - Meijegraslanden - Schraalgraslanden
Foto's:


bij voorbaat dank Merijn Loeve
Met vriendelijke groet,

Merijn Loeve

Datura

Hoi Merijn,

Ik vrees dat je van deze foto geen zekerheid krijgt. De groeivorm is niet te zien (pollen of wortelstokken?), je hebt geen vrouwelijke aar op de foto staan, dus je kunt het aantal stempels niet zien (al vermoed ik dat het er 2 zullen zijn), en vruchten zal hij ook nog niet gehad hebben. Dus: Later in het jaar teruggaan mocht je zekerheid willen.
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Grada Menting

Klopt de datum wel 27 juni?
Is dit mogelijk eind april?

Merijn Loeve

Ah helaas, ik moet volgend jaar me is wat meer gaan verdiepen, de datum is idd april ik heb het nagekeken, zijn oude foto,s. Bedankt voor de tips!
Met vriendelijke groet,

Merijn Loeve

Grada Menting

April dat vermoeden had ik al en dan zou het hoogstwaarschijnlijk Carex elata, stijve zegge kunnen zijn.
Met grote onzekerheid!!  ::)

Datura

C. elata kan inderdaad, maar m.i. is C. acuta ook nog prima mogelijk (vandaar ook mijn wortelstok/pol opmerking, is altijd belangrijk bij zegges). Succes volgend jaar! Zegges zijn een zeer interessante groep, waar je een goed eind in kan komen, maar waar je in het begin nog wel eens ontmoedigd wordt...
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides