Hoofdmenu

Kever onbekend, 1 cm

Gestart door Adri Clements, januari 10, 2013, 16:24:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Adri Clements

Hoi allemaal,
Deze kever kwam ik vanmiddag in het park tegen. Ongeveer 1 cm lang. Erg fraai zo van dichtbij!
Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/73109180
onzeker Bladsprietkever onbekend - Scarabaeidae indet. gezien op 2013-01-10 Alblasserdam - Park Huis te Kinderdijk e.o.
Foto's:




Alvast bedankt, Adri Clements
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

jan cuppen

Ik zou eerder denken aan een Chrysomelidae, mogelijk Agelastica. Er zijn weing kenmerken te zien dus het zal lastig worden.
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

Adri Clements

Z'n voelsprieten zitten nu 'verstopt' onder z'n voorpoten. Dank voor je reactie overigens!
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

Arp

Hoi Adri,

De meeste kevercracks (waar ik niet toe behoor) zijn dol op strakke dorsale platen voor een eerste indruk (hun collectie-exemplaren zitten ook zo in de doos, dus die eerste blik is goed ingesleten), als je nog een meer dorsale foto hebt zou dat handig kunnen zijn.

Erg donker voor Agelastica, maar lijkt er verder wel goed op (voor mijn lekenoog) - een grotere uitsnede van de kop, waarop de plaatsing van de implant van de voelers wat makkelijker te herkennen is, kan ook helpen in dat verband.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Adri Clements



Hoi Arp,

Hierbij een uitsnede van de kop. Helaas heb ik geen foto gemaakt van de rug, als ik je goed begrijp. Weer een leer voor de volgende keer!
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's