Graellsi of Heuglini?

Gestart door F.Derriks, januari 03, 2013, 19:48:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

F.Derriks

Gisteren zag ik deze (http://waarneming.nl/waarneming/view/72965651)
meeuw tussen enkele Zilvermeeuwen en Stormmeeuwen.  Gek genoeg was een van mijn eerste reacties: "wat een donkere stormmeeuw zeg" Klein rond kopje, niet een grote snavel. Is op een van de foto's ook wel te zien.  Nu is op basis van deze foto's waarschijnlijk moeilijk de (onder)soort lastig te bepalen. Maar ik ben erg benieuwd wat iedereen hier van vind.
Mantelkleur in het veld (waargenomen rond 14:45u) in combinatie met de grijze poten, de dikke bruine vlekken op kop en in de nek (niet op alle foto's goed te zien) veel subadulte meeuwen hebben een snavelband dus daar keek ik niet van op. Donkere oog met vlekken rond oog is wel opvallend. Neig zelf naar Graellsi na het bekijken van vele foto's maar hij/zij  zit me toch niet helemaal lekker.


Gr


Frank

Jeroen Nagtegaal

De foto's kunnen denk ik beter. Dit lijken wel foto's van foto's op een beeldscherm...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

F.Derriks

Hier een iets minder uitvergrote foto

Jeroen Nagtegaal

Op enkele foto's zijn randen van het beeldscherm te zien. Bij deze nu niet, maar de kwaliteit is niet geweldig.
Het lijkt er sterk op alsof je op de computer inzoomt en dan met de telefoon er een foto van maakt.

Mocht het niet lukken om vanuit de originele foto's een uitsnede te maken, dan mag je ze ook mailen.
Mijn mailadres staat in mijn handtekening.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

F.Derriks

Heb naar ringonderzoek@Gmail gestuurd.  Wel een groot bestand. Laat even weten of je hem hebt.

Groets
Frank