Zweefvlieg .

Gestart door woutje, augustus 15, 2005, 13:19:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

woutje

Hoi, hoi,
Ik heb al vaak zweefvliegen gefotografeerd , maar deze met zijn harige bovenstuk en geblokte tekening en ook nog eens een behoorlijk stukje groter dan de andere zweefvliegen soorten die ik ken , heb ik nog nooit eerder gefotografeerd  :huh: ! Hij zat gewoon in mijn tuin ongeveer half juni. Ik woon in Eindhoven. Hij is erg mooi hé ? Ik ben nieuw in dit forum , dus wie weet zijn naam ? Soort ? Of meer informatie ? Want dat zet ik altijd graag bij de foto's op mijn site http://www.krulikovsky.com/
Ik hoop dat jullie kunnen helpen , vast bedankt !
lieve groet van Woutje  :rolleyes:  

han.endt

#1
Beste Woutje,

Het is een Doodshoofdzweefvlieg, Myathropa florea. Een algemene soort, die momenteel volop vliegt. De soort is erg territoriaal, ook ten opzichte van ander zweefvliegsoorten en zit behalve op bloemen ook graag op bladeren.

Han.

PS.

De honingbij op je site is ook een zweefvlieg. De Blinde Bij, Eristalis tenax.

woutje

Bedankt voor je reactie Han , ik ben er erg blij mee. Want ook nu zie ik hem niet meer , zo ver ik weet is hij maar 1 X in mijn tuin geweest.   :(   Ook bedankt voor je correctie , ik probeer de namen er altijd bij te zetten op mijn site , maar het valt niet altijd mee om de goede namen te vinden , al had ik de honingbij NOOIT mogen verwisselen met de blinde bij  :unsure: . want dat verschil weet ik goed !
Lieve groet van Woutje.

Northwinds

Hallo Woutje, leuke site heb je . mooie foto's !
De vlinder die je als Keizersmantel hebt benoemd is trouwens een gehakkelde aurelia.

Peter