Barska Spotting Scopes

Gestart door Bas de Maat, december 31, 2012, 10:09:00 AM

Vorige topic - Volgende topic

Bas de Maat

Iemand ervaring met Barska Spotting Scopes??

Ik heb zelf deze verrekijker: 10x42 WP Naturescape Binoculars, en ben daar best wel tevreden mee, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding. Mensen die swarovski gewent zijn en door mijn kijkertje kijken vinden het redelijk matig. (gezien het prijsverschil vindt ik dat ook niet meer dan logisch)
--
Met Vriendelijke Groet,

Bas de Maat

Lowieke

Geen ervaring met Barska, maar als je de sterk gereduceerde prijs en de specificaties ziet van hun topscopes dan kan je er wel eens en hele goede koop aan hebben. Ik zou alleen het meegeleverde statief meteen weggeven, dat lijkt me enkel geschikt voor en compact camera oid.
Jeroen.

Bas de Maat

Dat zijn inderdaad mooie aanbiedingen, maar hoe veilig is het om zo'n kwetsbaar product als een telescoop in Amerika te bestellen??
--
Met Vriendelijke Groet,

Bas de Maat

Alex Kwak

Waarom is dit een aanbieding, omdat het op die site staat?
Geef een item een absurde adviesprijs en geef daarna 50% -ahum- korting. Standaard truc toch?!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jeroen Nagtegaal

Voor iets meer kun je in NL vaak een goede 2e hands kopen. Denk dat een 2e hands zeker in overweging genomen kan worden.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Lowieke

#5
Citaat van: Alex Kwak op januari 02, 2013, 20:57:44 PM
Geef een item een absurde adviesprijs en geef daarna 50% -ahum- korting. Standaard truc toch?!
Daar heb je gelijk in. Maar als je dezelfde scope zoekt bij europese aanbieders dan kom je pijzen tegen die wel rond de adviesprijs liggen. Dat gaat op voor meer scopes van Amerikaanse 'makelij' die in EU voor het dubbele over de toonbank gaan. Bijvoorbeeld een al eerder hier 'besproken' en goed gewaardeerde kijker van Bushnell, de testwinnaar van grasduinen (Bushnell Legend Ultra HD). Hier wordt de kijker aangeboden voor  €400 of meer en aan de andere kant van de oceaan te koop voor minder dan €200.
€300 voor een waterdichte en stikstofgevulde scope met ED glas is niet slecht en ik weet geen andere met die eigenschappen voor dat geld te vinden.
Jeroen.

M. Hoogteijling

#6
Op www.birdforum.net wordt niet echt lovend over Barska gesproken. Van de goedkopere Amerikaanse scopemerken krijgen Celestron, Alpen en Vortex (die ook duurdere kijkers en scopes heeft) positievere reacties. Wellicht ook de Amerikaanse Bushnellscope? Inderdaad zijn ze daar stukken goedkoper, die Bushhnell Legend Ultra HD is een mooi voorbeeld. Aan de andere kant: je denkt toch niet dat al die merken eigen verrekijkerfabrieken hebben? Net als Bynolyt komen die in grote volumes uit Chinese of Japanse productiecentra met alleen een ander uiterlijk. De afnamehoeveelheid bepaalt dan de hoogte/laagte van de prijs.

Hoe verleidelijk ook: meer nog dan bij verrekijkers bepaalt bij scopes de prijs veelal de kwaliteit. Dus duurder is vaak beter. Ik kan niet in je portemonnee kijken maar het kan werkelijk lonen om nog even te wachten en door te sparen, vooral om teleurstelling te voorkomen enmet een Barska krijg je er nooit meer een cent voor terug. Een erkend goede scope is de Nikon ED50. Wellicht kun je die 2ehands op de kop tikken? Het is een kleintje maar de optische kwaliteit wordt alom geroemd! Nieuw kost deze ca € 350 exclusief een oculair a ca € 240. Dit alternatief staat op marktplaats: http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/optische-apparatuur-verrekijkers/m622947826-nikon-fieldscope-raiii-82a-wp-angled-zgan.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Bij de elders genoemde grote zaken hebben ze wellicht een leuke 2e hands. Ik zou zeker even naar Rooijmans in Budel bellen voor zowel nieuw als gebruikt. Een oudere Kowa blijft een goed ding! Succes en ik ben benieuwd wat je aanschaft en hoe het bevalt.

Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling

Sander Haak

Groet, Sander Haak (Woerden)

Lowieke

Citaat van: M. Hoogteijling op januari 03, 2013, 14:39:19 PM
Hoe verleidelijk ook: meer nog dan bij verrekijkers bepaalt bij scopes de prijs veelal de kwaliteit. Dus duurder is vaak beter.
Dan koop je hem hier, misschien is het dan wel een goede scope  ;D

Dat er niet altijd lovend over Barska op forums wordt geschreven verbaast mij niks.  Barska en een aantal andere merken bieden dan ook optiek aan van soms een paar tientjes en daar zal ongetwijfeld een hoop rommel tussen zitten voor iemand de meer dan vijf keer per jaar door zo'n stuk optiek kijkt. Ik kan over de ED scopes geen gebruikerservaringen vinden, zou hem zelf dan ook nooit ongezien durven aanschaffen.
Jeroen.

M. Hoogteijling

Citaat van: Lowieke op januari 03, 2013, 23:02:26 PM
Citaat van: M. Hoogteijling op januari 03, 2013, 14:39:19 PM
Hoe verleidelijk ook: meer nog dan bij verrekijkers bepaalt bij scopes de prijs veelal de kwaliteit. Dus duurder is vaak beter.
Dan koop je hem hier, misschien is het dan wel een goede scope  ;D

Deze kun je inderdaad blind aanschaffen  ;D
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling