1000 soorten in 2013 in je eigen gemeente

Gestart door Vincent Sanders, december 30, 2012, 16:08:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

arjan.kop

Inderdaad, sommigen maken een bijna onvoorstelbare vaart. Officieus wonen is weer officieel voor mij. Voorlopig moet ik me helaas vooral bezig houden met schilderen en uitpakken.

M. Langbroek

Ik vind het eigenlijk alleen maar beter dat niet geheel berkheide bij de gemeente Katwijk hoort. Dan worden die 1000 soorten echt heel gemakkelijk gehaald. Ik heb nu het gevoel dat het nog een beetje een wedstrijd is ;-). Het is natuurlijk ook echt iets voor je eigen gemeente.

Bijvoorbeeld, we missen nu de natte duinvalleien van Berkheide, met alle bijzondere soorten die daar te vinden zijn, nu moeten we echt op zoek naar andere dingen als gallen en insecten om de schade te beperken..  om over de korstmossen nog maar te zwijgen ;-)
Met vriendeljke groet,
Maarten Langbroek

maarten.langbroek3@gmail.com

Vincent Sanders

De nieuwe tussenstand! Als je geel gekleurd bent dan lig je op schema
Gr,
Vincent Sanders

RamonVerstraaten

Pfff ik lig nu al achter op schema... en ik heb nota bene de korst/mossenlijst uitgebreid van 54 naar 81 soorten  ;D. Kan ik mijn doel bijstellen naar 800? Dan wil ik wel gelijk de tussenstand gaan bijhouden voor de groep die voor minder dan 1000 gaat.
met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

Michiel en Milka

Vincent, bedankt voor het overzicht. Leuk om ook de 1000-ers te volgen. En Ramons voorstel stel ik zeer op prijs. Ik heb zelf al wel een paar soorten gezien die ik vorig jaar niet had (krooneend in de vijver van 'ons' park bijv.) Maar als de waarnemingen lineair moeten zijn, dan lig ik ook achter, terwijl ik vorig jaar om deze tijd op schema lag.
Groet, Michiel

GijsB

echt lineair loopt het in de praktijk natuurlijk niet. Je groeit in het voorjaar en zomer natuurlijk sneller in aantal dan in december
Gijs

RamonVerstraaten

De verkorte url achter Henri van Dodeweerd klopt niet, ik kom bij Henri Zomer uit  :blink:. Als dit is aangepast zal ik de stand plaatsen.
met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

RamonVerstraaten

Citaat van: Michiel en Milka op maart 03, 2013, 22:22:52 PM
Ik heb zelf al wel een paar soorten gezien die ik vorig jaar niet had (krooneend in de vijver van 'ons' park bijv.)
Ik heb al 27 soorten mossen en korstmossen die ik vorig jaar niet had, en 4 vogels: Sijs als nieuwe gemeentesoort, en nog Tafeleend en  :-[ Indische Gans en Zwarte Zwaan. Daar staat tegenover dat ik vorig jaar rond deze tijd al Wilde Zwaan, Dodaars, Ruigpootbuizerd, Wintertaling en Slechtvalk had, terwijl ik die dit jaar nog niet heb gezien.
met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

Wim Langbroek

Op het gebied van vogels is het hier ook nog niet veel vergeleken met vorig jaar. Maar vorig jaar had je natuurlijk die extreme kou in februari, wat toen witbuikrotganzen, roerdompen, eenden/ganzen/zwanen, bokjes en andere leuke dingen opleverde. Hopen op een goed voorjaar. Vandaag de lucht maar in de gaten houden voor kraanvogels en rode wouw, net alle meeuwen de lucht in, voor 'helaas' een buizerd.
Mvg. Wim Langbroek

arjan.kop

Hier voor een sperwer. Zo dichtbij had ik er nog niet eerder een gezien. Moest bukken, anders had ik hem uit mijn haar mogen peuteren.

Henri van Dodeweerd

Citaat van: RamonVerstraaten op maart 04, 2013, 09:17:20 AM
De verkorte url achter Henri van Dodeweerd klopt niet, ik kom bij Henri Zomer uit  :blink:. Als dit is aangepast zal ik de stand plaatsen.

Geen idee hoe ik dat moet aanpassen.
Hier een link http://waarneming.nl/1000_soortendag_generiek.php?gebieden%5B%5D=22777&from=2013-01-01&to=2013-12-31&doel=500&title=500%20soorten%20in%20Kampen&user=58662
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Vincent Sanders

Citaat van: RamonVerstraaten op maart 03, 2013, 10:19:11 AM
Pfff ik lig nu al achter op schema... en ik heb nota bene de korst/mossenlijst uitgebreid van 54 naar 81 soorten  ;D. Kan ik mijn doel bijstellen naar 800? Dan wil ik wel gelijk de tussenstand gaan bijhouden voor de groep die voor minder dan 1000 gaat.
Ik zou zeggen, laat lekker de 1000 staan. Wie weet wat de lente brengt en moet je extra je best doen. Maar goed, heb het naar 800 gezet en de link van Henri is gerepareerd.
Gr,
Vincent Sanders

RamonVerstraaten

#132
Citaat van: Vincent Sanders op maart 04, 2013, 23:32:32 PM
Maar goed, heb het naar 800 gezet en de link van Henri is gerepareerd.
:duim: en de tussenstand per 28 februari
met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

Henri van Dodeweerd

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Michiel en Milka

Prima overzicht! En je hebt de waarnemingen van de maand januari allemaal uit zitten rekenen?  :duim:
Groet, Michiel

Henri25

Klein probleempje: Mijn nachtvlindergebied in de gemeente Groningen is het Beijumerbos. Nu blijkt dat een deel van het Beijumerbos niet officieel onder de gemeente Groningen valt. Waarneming.nl zal een verzoek indienen om dit logischer in te delen, maar kan op 1 of andere manier deze waarnemingen toch meegenomen worden?
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

hiskodevries

Je kan in die link meerdere gebieden meegeven
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Vincent Sanders

Waarnemingen buiten je gemeente tellen niet mee, helaas dus...
Gr,
Vincent Sanders

Henri25

Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Vincent Sanders

Gr,
Vincent Sanders

c.witkamp

Dank, ziet er voor velen goed uit, voor mij wat minder.........
groeten,

cees

RamonVerstraaten

#141
de tussenstand voor < 1000
met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

Michiel en Milka

 :duim: voor het bijwerken van het overzicht.
Bij mijn waarnemingen zit nog geen Tjiftjaf en nog geen enkele dagvlinder!  :-\ Ik zag vandaag de eerste (wrschl. Kleine vos), maar dat was in Wageningen.
Groet, Michiel

Jan vH

Citaat van: Michiel en Milka op april 02, 2013, 20:41:58 PM
:duim: voor het bijwerken van het overzicht.
Bij mijn waarnemingen zit nog geen Tjiftjaf en nog geen enkele dagvlinder!  :-\ Ik zag vandaag de eerste (wrschl. Kleine vos), maar dat was in Wageningen.

Ik had mijn eerste Barneveldse Tjiftjaf ook pas gisteren (in gemeente Leusden al twee weken eerder). Vandaag heb ik er geen gehoord. De twee zekere Kleine vossen die ik heb gezien in de gemeente zijn ook al bijna een maand geleden...

Maar langzaam maar zeker wordt het lente!
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Wim Langbroek

Het moet er inderdaad toch een keer van komen. Hier in Katwijk ook Tjiftjaf maar nog geen zang. Alles staat gewoon bijna stil eigenlijk. Ik zie bijvoorbeeld nog steeds dezelfde bladontplooiingen als 5 weken geleden. Volgende week gaat het richting 13/14 graden, dan moet het hard gaan. Normaal zul je nu al kans hebben op de eerste Koekoek en Gekraagde roodstaart, maar daar durf ik nu nog niet aan te denken.. En die beesten hebben hier simpelweg bijna nog geen voedsel ook.
Mvg. Wim Langbroek

arjan.kop

Echt lekker gaat het niet inderdaad. Ik wou ook eens een slagje slaan en ik heb een paar uur de hydrobioloog uitgehangen. Dat leverde koude vingers, drie wantsen en een boel slakken uit baggerafval op.

Margreet Kwh

Lekker meiweer is inderdaad handiger bij het hybiƫn. ;D
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

M.V.S

Kan het kloppen dat planten die op ondersoortniveau worden ingevoerd, niet mee worden genomen in de totaalscore? Ik heb gisteren twee planten zo ingevoerd, en ik zie ze niet terug in het overzicht (Etten-Leur).

Grote weegbree: http://waarneming.nl/waarneming/view/75005589
Trompetnarcis: http://waarneming.nl/waarneming/view/75005580
Groetjes, Marc

RamonVerstraaten

ja klopt, was me met vogels (Witte Kwikstaarten en Kauwen) en lieveheersbeestjes (Aziaat) ook al opgevallen... gewoon 1x zonder ondersoort invoeren
met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

M.V.S

Ik zeg niet dat het in deze gevallen zo is, maar ondersoorten kunnen behoorlijk verschillen in hun verspreiding. het lijkt me handiger dat de telwijze wordt aangepast, in plaats van de invoerwijze.
Groetjes, Marc