1000 soorten in 2013 in je eigen gemeente

Gestart door Vincent Sanders, december 30, 2012, 16:08:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

dat idee is in de loop van deze discussie al eerder geopperd.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

martien van bergen

#31
Mooi schermpje: http://goo.gl/wCpMC en nu zie ik pas dat jij het al voor iedereen gemaakt hebt, Hisko
Goed gedaan.
mvg, martien

Flora- en Faunawerkgroep Gelderse Poort
http://www.geldersepoort.net

Vincent Sanders

Mooi werk :duim: ik zal ook proberen vanavond die linkjes in de eerste post te zetten.
Als iemand van waarneming een soort van persbericht maakt dan kunnen de deelnemers dat naar de lokale krant sturen
Gr,
Vincent Sanders

hiskodevries

Citaat van: Vincent Sanders op januari 03, 2013, 13:43:03 PM
Mooi werk :duim: ik zal ook proberen vanavond die linkjes in de eerste post te zetten.
Als iemand van waarneming een soort van persbericht maakt dan kunnen de deelnemers dat naar de lokale krant sturen
ze staan d`r al
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

augustvansteensel

ik ga het proberen voor de gemeente Amsterdam voor 500 soorten.
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Vincent Sanders

Citaat van: hiskodevries op januari 03, 2013, 13:43:44 PM
Citaat van: Vincent Sanders op januari 03, 2013, 13:43:03 PM
Mooi werk :duim: ik zal ook proberen vanavond die linkjes in de eerste post te zetten.
Als iemand van waarneming een soort van persbericht maakt dan kunnen de deelnemers dat naar de lokale krant sturen
ze staan d`r al
Helemaal top :duim:
Gr,
Vincent Sanders

hiskodevries

Behalve August, die verwerk jij in de lijst inclusief bovenstaande ingekorte url ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Bertine

Vriendelijke groet,
Bertine Mouw

c.witkamp

ik heb het idee dat nu in 2013 ook waarnemingen van bv paddenstoel onbekend etc mee gaan tellen, hoewel me bijstond dat dit in 2012 niet het geval was (daar telden alleen "harde" soorten mee). of zit ik er naast?
groeten,

cees

Vincent Sanders

#40
Je staat in de lijst Bertine, de 3 gebieden die je hebt aangegeven vallen allemaal in de gemeente Woudrichem. Hier woon jij ook? Ik heb de url van je aangepast.

Citaat van: hiskodevries op januari 03, 2013, 14:30:35 PM
Behalve August, die verwerk jij in de lijst inclusief bovenstaande ingekorte url ?

Er staan een august van steensel en een A.S. van steensel in de lijst welke moet ik nemen? Zelfde voor James, welke James?? Welke van de 5 Maarten Langebroek?

Citaat van: c.witkamp op januari 03, 2013, 16:57:50 PM
ik heb het idee dat nu in 2013 ook waarnemingen van bv paddenstoel onbekend etc mee gaan tellen, hoewel me bijstond dat dit in 2012 niet het geval was (daar telden alleen "harde" soorten mee). of zit ik er naast?

Die mogen niet meetellen inderdaad
Gr,
Vincent Sanders

augustvansteensel

Citaat van: Vincent Sanders op januari 03, 2013, 17:00:01 PM
Je staat in de lijst Bertine, de 3 gebieden die je hebt aangegeven vallen allemaal in de gemeente Woudrichem. Hier woon jij ook? Ik heb de url van je aangepast.

Citaat van: hiskodevries op januari 03, 2013, 14:30:35 PM
Behalve August, die verwerk jij in de lijst inclusief bovenstaande ingekorte url ?

Er staan een august van steensel en een A.S. van steensel in de lijst welke moet ik nemen? Zelfde voor James, welke James?? Welke van de 5 Maarten Langebroek?

Citaat van: c.witkamp op januari 03, 2013, 16:57:50 PM
ik heb het idee dat nu in 2013 ook waarnemingen van bv paddenstoel onbekend etc mee gaan tellen, hoewel me bijstond dat dit in 2012 niet het geval was (daar telden alleen "harde" soorten mee). of zit ik er naast?

Die mogen niet meetellen inderdaad
ik had mijn naam veranderd, dus ik weet niet of dat uitmaakt?
maar ik voer nu mijn waarnemingen in onder AS van Steensel, dus doe dat maar.
Dankjewel!
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

Vincent Sanders

Gr,
Vincent Sanders

Wim Langbroek

Bij die van Maarten Langbroek gaat het om de onderste in het rijtje (http://waarneming.nl/user/profile/43249) , met 8772 waarnemingen.
Mvg. Wim Langbroek

Vincent Sanders

Gr,
Vincent Sanders

Wouter van der Ham

#45
Leuk die grafiekjes! Ik zag dat de verzamelnamen ook worden meegeteld, dat is natuurlijk niet de bedoeling...
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

hiskodevries

Waarom niet. de spelregels zijn voor iedereen gelijk. Zodra je grenzen gaat stellen is het hek van de dam wat betreft wel en niet tellen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Henri van Dodeweerd

Maar het gaat om het aantal soorten. Als ik bijvoorbeeld een vogel spec invoer, dan is dat niet gelijk een soort. Hij zou dan ook niet mee moeten tellen.
De uitdaging om hem beter te determineren is dan groter. Soms moet je dan terug voor een foto of soms wat meer tijd erin stoppen.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

arjan.kop

"vogel spec." is ook al niet zo'n nuttige invoer. PGO's negeren dergelijke data gewoon. Ik hoop dat er zaterdag iets uit de sloot komt. Die paar vogels zijn leuk, maar ze hebben toch twee vleugels en vier poten te weinig voor het aardige.

Wim Langbroek

Vogel spec. niet omdat het dan sowieso niet om een soort gaat.

Als je bijvoorbeeld een eikvaren ziet meldt ik het onder de naam brede + gewone eikvaren. Dat is dan gewoon een soort. Als je een week later een brede eikvaren ziet en deze invoert heb je nog steeds 1 soort. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld jager spec. of glansslak spec. Ik zou zeggen, waarom niet.
Mvg. Wim Langbroek

Melchior van Tweel

Jullie hebben allemaal, gelijk. Maar laten we niet in dezelfde discussie/ruzie verzanden als vorig jaar. Het is maar een spelletje. Laat het gewoon zo zijn als het nu is en volg het scherm zoals Hisko dat nu gebouwd heeft. Als je zelf andere soorten wilt tellen doe dat dan gewoon zelf. Download je waarnemingen naar excel en ga daar lopen sorteren.
Ik doe overigens niet mee. Ik verwacht teveel veldwerk buiten Zwolle en dan heb ik geen idee hoeveel tijd/energie ik nog heb om soorten binnen mijn gemeente te gaan zoeken.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Bertine

Citaat van: Vincent Sanders op januari 03, 2013, 17:00:01 PM
Je staat in de lijst Bertine, de 3 gebieden die je hebt aangegeven vallen allemaal in de gemeente Woudrichem. Hier woon jij ook? Ik heb de url van je aangepast.

Klopt. Woon zelf in Giessen, gemeente Woudrichem. Wandel nu voornamelijk in Almbos en Struikwaard. Maar dit is een leuke motivatie om breder te kijken. Heb al een mooi gebied voor mijn volgende wandeling opgezocht (Groesplaat bij Woudrichem).
Vriendelijke groet,
Bertine Mouw

arjan.kop

Citaat van: Melchior van Tweel op januari 03, 2013, 20:12:31 PM
Jullie hebben allemaal, gelijk. Maar laten we niet in dezelfde discussie/ruzie verzanden als vorig jaar. Het is maar een spelletje. Laat het gewoon zo zijn als het nu is en volg het scherm zoals Hisko dat nu gebouwd heeft. Als je zelf andere soorten wilt tellen doe dat dan gewoon zelf. Download je waarnemingen naar excel en ga daar lopen sorteren.
Ik doe overigens niet mee. Ik verwacht teveel veldwerk buiten Zwolle en dan heb ik geen idee hoeveel tijd/energie ik nog heb om soorten binnen mijn gemeente te gaan zoeken.

Sorry hoor. Discussies starten was niet mijn intentie. Ik zie dit ook meer als een leuk projectje (Gouda is niet heel goed onderzocht, kan ik het wel?) dan als een wedstrijd. Het is meer een stok achter de deur om nu eindelijk eens een paar leuke maar pittige tabellen te gaan gebruiken. Zonder doel komt daar te weinig van en nu kan ik eens lekker los gaan op dansmuglarven, obscure wespjes en meer van dat grut.

jck

Hisko, als je een link voor mij aanmaakt, moet ie aan J.A.C. Clark worden gekoppeld. Alvast bedankt,

James

arjan.kop

Hoi James,

Dat mooie linkje kun je zelf maken als je de handleiding van Hisko volgt. Hier is de jouwe:
http://goo.gl/QGiee

Arjan

RamonVerstraaten

Citaat van: Henri van Dodeweerd op januari 03, 2013, 19:39:11 PM
Maar het gaat om het aantal soorten. Als ik bijvoorbeeld een vogel spec invoer, dan is dat niet gelijk een soort. Hij zou dan ook niet mee moeten tellen.
De uitdaging om hem beter te determineren is dan groter. Soms moet je dan terug voor een foto of soms wat meer tijd erin stoppen.

Ik zie dat onzekere waarnemingen ook meetellen (bij mij de Witrandschotelkorst, waarvoor ik nog een keer terug wilde gaan voor een betere foto) ....
met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

jck


Wouter van der Ham

Citaat van: RamonVerstraaten op januari 04, 2013, 09:54:42 AM
Citaat van: Henri van Dodeweerd op januari 03, 2013, 19:39:11 PM
Maar het gaat om het aantal soorten. Als ik bijvoorbeeld een vogel spec invoer, dan is dat niet gelijk een soort. Hij zou dan ook niet mee moeten tellen.
De uitdaging om hem beter te determineren is dan groter. Soms moet je dan terug voor een foto of soms wat meer tijd erin stoppen.

Ik zie dat onzekere waarnemingen ook meetellen (bij mij de Witrandschotelkorst, waarvoor ik nog een keer terug wilde gaan voor een betere foto) ....
En escapes...
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Henri van Dodeweerd

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

hiskodevries

Ik wil best een paar beperkingen inbouwen. Maar bij veel soort groepen zul je al blij zijn als je tot de familie kan komen.
Dus onzekere niet
Alleen echte soorten. Geen verzamel cq ondersoorten.
Geen waarnemingen met escape is ja
Geen waarnemingen van exoten
Etc. Roep maar. Alleen ik ga het de deelnemers niet uitleggen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0