Mooi werk ik zal ook proberen vanavond die linkjes in de eerste post te zetten.Als iemand van waarneming een soort van persbericht maakt dan kunnen de deelnemers dat naar de lokale krant sturen
ik ga het proberen voor de gemeente Amsterdam voor 500 soorten.
Citaat van: Vincent Sanders op januari 03, 2013, 13:43:03 pmMooi werk ik zal ook proberen vanavond die linkjes in de eerste post te zetten.Als iemand van waarneming een soort van persbericht maakt dan kunnen de deelnemers dat naar de lokale krant sturenze staan d`r al
Behalve August, die verwerk jij in de lijst inclusief bovenstaande ingekorte url ?
ik heb het idee dat nu in 2013 ook waarnemingen van bv paddenstoel onbekend etc mee gaan tellen, hoewel me bijstond dat dit in 2012 niet het geval was (daar telden alleen "harde" soorten mee). of zit ik er naast?
Je staat in de lijst Bertine, de 3 gebieden die je hebt aangegeven vallen allemaal in de gemeente Woudrichem. Hier woon jij ook? Ik heb de url van je aangepast.Citaat van: hiskodevries op januari 03, 2013, 14:30:35 pmBehalve August, die verwerk jij in de lijst inclusief bovenstaande ingekorte url ?Er staan een august van steensel en een A.S. van steensel in de lijst welke moet ik nemen? Zelfde voor James, welke James?? Welke van de 5 Maarten Langebroek?Citaat van: c.witkamp op januari 03, 2013, 16:57:50 pmik heb het idee dat nu in 2013 ook waarnemingen van bv paddenstoel onbekend etc mee gaan tellen, hoewel me bijstond dat dit in 2012 niet het geval was (daar telden alleen "harde" soorten mee). of zit ik er naast? Die mogen niet meetellen inderdaad
Je staat in de lijst Bertine, de 3 gebieden die je hebt aangegeven vallen allemaal in de gemeente Woudrichem. Hier woon jij ook? Ik heb de url van je aangepast.
Jullie hebben allemaal, gelijk. Maar laten we niet in dezelfde discussie/ruzie verzanden als vorig jaar. Het is maar een spelletje. Laat het gewoon zo zijn als het nu is en volg het scherm zoals Hisko dat nu gebouwd heeft. Als je zelf andere soorten wilt tellen doe dat dan gewoon zelf. Download je waarnemingen naar excel en ga daar lopen sorteren.Ik doe overigens niet mee. Ik verwacht teveel veldwerk buiten Zwolle en dan heb ik geen idee hoeveel tijd/energie ik nog heb om soorten binnen mijn gemeente te gaan zoeken.
Maar het gaat om het aantal soorten. Als ik bijvoorbeeld een vogel spec invoer, dan is dat niet gelijk een soort. Hij zou dan ook niet mee moeten tellen. De uitdaging om hem beter te determineren is dan groter. Soms moet je dan terug voor een foto of soms wat meer tijd erin stoppen.
Citaat van: Henri van Dodeweerd op januari 03, 2013, 19:39:11 pmMaar het gaat om het aantal soorten. Als ik bijvoorbeeld een vogel spec invoer, dan is dat niet gelijk een soort. Hij zou dan ook niet mee moeten tellen. De uitdaging om hem beter te determineren is dan groter. Soms moet je dan terug voor een foto of soms wat meer tijd erin stoppen.Ik zie dat onzekere waarnemingen ook meetellen (bij mij de Witrandschotelkorst, waarvoor ik nog een keer terug wilde gaan voor een betere foto) ....