genoeg om een zekere geelpoot van te maken?

Gestart door Folkert Jan, januari 10, 2013, 00:42:20 AM

Vorige topic - Volgende topic

Folkert Jan


Niet te zien op de foto, maar de vogel had wat fletse gele poten. Niet zo geel als dat ik van adult gewent ben, maar er zat geen teken van rood/roze/oranje in zoals bij omissus zilvers wel vaak het geval is.

De vogel heeft al een mooie witte kop, een rood oogringetje (helaas niet erg goed zichtbaar op de foto) en een mooi rond koppie, maar ik durf op basis hiervan geen uitspraak te doen. Misschien de experts wel?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Martijn Bot

Ik voel me niet aangesproken als zijnde expert, maar ik krijg hier geen warm gevoel bij. Kom maar weer wens kijken op de slaapplaats en bemerk dat er vele van dit type beesten te vinden zijn. Geelpoot-kenmerken die jij opsomt zijn niet keihard en/of overduidelijk aanwezig, en zonder zicht op poten en handvleugel kun je hier weinig mee (hoewel ik dus denk dat dit een Zilvermeeuw is, voor wat het waard is).

Folkert Jan

Citaat van: Martijn Bot op januari 10, 2013, 10:06:41 AM
Ik voel me niet aangesproken als zijnde expert, maar ik krijg hier geen warm gevoel bij. Kom maar weer wens kijken op de slaapplaats en bemerk dat er vele van dit type beesten te vinden zijn. Geelpoot-kenmerken die jij opsomt zijn niet keihard en/of overduidelijk aanwezig, en zonder zicht op poten en handvleugel kun je hier weinig mee (hoewel ik dus denk dat dit een Zilvermeeuw is, voor wat het waard is).

Ongetwijfeld niet zo bedoeld, maar het komt een beetje denigerend over  ;) . Voor mijzelf zijn de opgenoemde kenmerken te weinig om zilver uit te sluiten, maar aan de hand van deze post hoop ik eventueel nog wel iets te leren over datgene wat wel zichtbaar is. Ik heb het natuurlijk niet voor niets op onzeker gezet en een foto bij gedaan. Kaap hoorn was geen optie gezien mijn werktijden. Vrijdag waarschijnlijk wel weer  :duim: 
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Martijn Bot

Uiteraard niet denigrerend bedoeld; wat ik bedoelde te zeggen is dat je
1. Met foto's van een halve meeuw weinig kunt, en dat wat ik zie met mijn referentiekader nou niet meteen een Geelpootgevoel opwekt
2. In de loop van januari meer van dit soort beesten opduiken, die veelal betrekking blijken te hebben op argentatussen. Als je vrijdag ook bij de HP bent, kan ik je nog minimaal tien van deze opvallende beesten aanwijzen. Stuk voor stuk beesten waar je steeds weer achter blijft "plakken", maar die "gewoon" zilvers blijken te zijn.

Martijn Bot

FJ, ik denk dat dit "jouw" vogel is (vanmiddag, zelfde locatie). Mantel lijkt me slag te licht, poten te flets en handvleugelformule typisch voor argentatus.