! Pisaura mirabilis

Gestart door Antonello, april 09, 2007, 14:25:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Antonello

Deze spin was ruim 3 centimeter inclusief de poten, mooie gele streep over de rug. Welke is dit?

spinnenvrouw

Deze is pas nog langs geweest, kijk maar eens.
Er was onder andere commentaar op het formaat.
Jacomijn Prinsen

Antonello

Ik heb gezocht in het forum, maar ik kom hem niet tegen. Kun je ajb wat meer info geven, ik was erg verrast door deze spin in mijn tuin.  

Macrospider

#3
Ik ben er nooit verbaasd over, in het wilde gras stuk in de tuin heb ik er nu een 20 tal per m². Zeeeeeeeeeeeeeer algemeen dus!
Filip De Block

Verantwoordelijke Werkgroep Inheemse Spinnen (WIS) & projectcoördinator van Spinnen In Terraria vzw

Antonello

Jammer dat ie zo algemeen is, ik let nooit zo op spinnen, ben vooral een keverliefhebben. Ik weet nu nog steeds niet welke soort dit is, ik hoop nog op een wetenschappelijke naam. Bedankt.  

margriet

omdat anderen blijkbaar geen zin hebben in snel antwoord geven doet een andere spinnenleek wel een gok: Pisaura mirabilis
groetjes,

Margriet

Antonello

Bedankt Margriet! Ik heb even een plaatje erbij gezocht en dat moet hem zeker zijn. De rest wist denk ik gewoon niet welke spin het was...

spinnenvrouw

Margriet had het goed.
Ik wilde je zelfwerkzaamheid stimuleren, maar het forum-item  waar ik naar verwees toont de soort onder een andere hoek, en dat exemplaar heeft niet de gele middenstreep die op jouw foto zo opvalt. Sorry, ik had iets beter moeten kijken.
Houd het beest de komende maanden in de gaten, ze vertonen interessant en fotogeniek gedrag.
Jacomijn Prinsen

margriet

je hebt in ieder geval mijn zelfwerkzaamheid ook gestimuleerd, zo word forum onderwerp hoppen erg leerzaam! :D  
groetjes,

Margriet

Antonello

Helemaal mee eens, ik maak me wel eens schuldig aan te gemakzuchtig gedrag en het is natuurlijk goed om eerst zelf te proberen de naam te achterhalen. Ik ga de spin in de gaten houden in mijn tuin.