Kleine/Wilde zwaan --> Wilde zwaan

Gestart door Henri25, december 24, 2012, 14:37:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Henri25

Deze zwaan fotografeerde ik vandaag met een halsring + gele pootring. De vogels zaten heel ver weg, en door de hoek weet ik ook niet heel zeker welke zwaan ik er van moet maken. Vrees dat jullie er ook niet veel van kunnen maken, maar ik ben van plan morgen de groep nog weer even op te zoeken in de hoop dat het licht + de afstand beter is!

Origineel:

Crops:

EDIT: Ik meen dat het een Wilde zwaan is (uitgelopen punt geel op snavel)

Groeten Henri
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Jeroen Nagtegaal

Die geringde lijkt me overigens een Kleine... Anderen zijn dan wel weer Wilde. Denk dat de code op de halsband ??7E is.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Henri25

Bedankt Jeroen! Zal kijken of ik morgen betere foto's kan maken... dan kunnen we vast meer, bedankt voor het meedenken!  ;)
Groeten Henri Zomer

Henri25

Helaas.. vandaag ruim een uur in de auto nog rondgereden en op de oude plek (waar nog wel de andere zwanen zaten) was de geringde vogel niet terug te vinden, ook niet op enkele andere plekken waar nog wat zwanen werden gevonden. Deze blijft helaas onbekend  :'(
Groeten Henri Zomer

derksh

Dag Henri,

Vandaag een kleine zwaan gevonden met wellicht dezelfde band.
Morgen weet ik meer over de codering.

ps; waar heb je deze gezien?

groet Henk

Henri25

Hallo Henk!

Dat zou heel erg tof zijn, bedankt voor je berichtje. Ik heb dit dier gezien ten zuiden van dorpje Nieuwlande. Ben benieuwd wat je voor me hebt!

Groeten Henri
Groeten Henri Zomer

derksh

Dag Henri,

Kl. zwaan kwam ik tegen bij de Molenoevers bij Echten. gele halsbandno. 027E.

in groep wilde en knobbelzwanen.

Kleine zwaan trekt op met wilde zwaan, liggen naast elkaar en eten samen. leuk om te zien.
Als de wilde zwaan eet en de afstand wordt iets te groot, terwijl de ander een dutje doet, schuift ie wat op zodat ze bij elkaar blijven. Grappig om te zien.

groet Henk

Henri25

Hallo Henk,

Bedankt voor de code, ik zal eens kijken of ik er op de originele foto's toch hetzelfde misschien van weet te maken, wanneer de onzekerheid toch te groot blijft zal ik helaas voor de optie: 'helaas, maar volgende keer beter' moeten kiezen.

Wat grappig dat ze zo aan elkaar gewend zijn, als je het zo beschrijft klinkt het wel als mijn individu, omdat die ook constant met Wilde zwanen aanwezig was.

Heb nu de foto's niet bij de hand... dus kan er ook niet naar kijken nu, maar wordt zeker vervolgd.

Groeten Henri
Groeten Henri Zomer

Henri25

Ik durf het niet aan..  het is op de originele foto erg lastig te zien, en kan zelfs niet inbeelden hoe Jeroen er wel ??7E uit weet te halen. Kun je dit misschien eens toelichten Jeroen? En denk je dat hetzelfde individu kan zijn?
Groeten Henri Zomer

Jeroen Nagtegaal

Ondertussen vele ringen afgelezen. Soms ook eerst onzeker op onmogelijke afstand of in een onmogelijk hoek, en dan later dichterbij.

Op de foto kun je de 4 tekens van elkaar onderscheiden. Het is dan kijken wat je ziet. Maar het kan wel 027E zijn, echter zou ik zeker niet zeker van zijn. Uitleggen hoe ik er aan kom is erg lastig. het gaat om enkele pixels... Als iemand anders er iets anders van maakt kan dat ook zomaar.

Mocht je overigens nog een foto hebben van de snaveltekenig aan de bovenkant, dan kan dat een eventueel extra aanknopingspunt zijn. Echter moeten er dan wel meer foto´s van deze vogel zijn.
Groet, Jeroen Nagtegaal

J&L

Hoi,

Kleine zwanen is een ding voor Wim Tijsen, met alle info over deze vogels is hij blij!

Henri25

Denk dat ik het hier bij laat.. durf idd geen zekerheid te geven. Ik hoop dat Henk zijn waarneming doorgeeft aan Wim Tijsen!
Groeten Henri Zomer

derksh

Natuurlijk wil ik dat wel maar wie is Wim Tijsen?
En hoe bereik ik hem?

groet Henk

Henri25

Even wachten, denk dat iemand wel een e-mailadres voor je heeft en hier even reageert  :duim:
Groeten Henri Zomer

derksh

Prima.

Zwanen zijn trouwens vertrokken doordat een boer zo nodig zijn giertank moest legen. Jammer.

gr. Henk

Nella

Met vriendelijke groet,
Nel Bekema

derksh

Ah, bedankt, zal hem de nodige info sturen.

groet Henk

Jeroen Nagtegaal

Invoeren op www.geese.org is ook mogelijk. Dan kun je direct de andere waarnemingen zien.
Groet, Jeroen Nagtegaal

derksh

Dag allen,

zwaan is ingevoerd bij geese, mail gestuurd naar Wim Tijsen en Peter de Vries, en inmiddels een aantal nieuwsbrieven ontvangen met zwanennieuws. :duim:

Ben helemaal op de hoogte ;) ;D.

groet Henk