Hoofdmenu

Mysterybird 107

Gestart door HJDT, december 20, 2012, 16:54:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

HJDT

Allen,

Heb denk ik weer een aardige mysterybird, niet al te moeilijk vermoed ik. Gefotografeerd buiten de WP maar is daar wel vastgesteld.
Veel succes!

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Margreet Kwh

Heeft hij de ANWB-gids gehaald, Michel?
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Certhia

Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

HJDT

Citaat van: MarKoHu op december 20, 2012, 16:57:37 PM
Heeft hij de ANWB-gids gehaald, Michel?

Als je daarmee bedoeld of hij in de ANWB gids staat: ja!
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

HJDT

Ik heb niet gezegd dat de soort ooit in Nederland is vastgesteld.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Folkert Jan

#5
Lichte pootjes en vrij nette borsttekening: temmincks
Lijkt mij geen kleinste aangezien ik daarvoor een duidelijke wenkbrauwstreep mis die tot de snavel loopt.
Voor taiga had ik langere tibia verwacht en mis ik ook een duidelijk wenkbrauwstreep
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Certhia

#6
Ja dit is toch echt een poot die ik over t hoofd heb gezien. LOL En die lijkt idd niet donker. Ik ga nog even met mezelf in conclaaf.
Edit: Ik sluit me aan bij Folkert. De poot is echt licht (geen licht issue volgens mij) en ook de ondersnavelbasis is wat lichter. Dit pleit allemaal tegen mijn eerste (iets te snel geposte ) antwoord en voor Temminck's.
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

jonathan leeuwis.

Dag op eerste gezicht temmincks.
Na goed gekeken te hebben blijf ik bij dit idee omdat de vogel geen wenkbrauwstreep heeft, iets dikkere en rechtere snavel met licht roze onderkant, groenige poten en een wit keeltje maakt het voor mij een temmincks strandloper.

HJDT

Tussen al het "mysterybird geweld" deze nog maar even onder de aandacht brengen. Ik denk dat er nog wel wat diversere antwoorden zijn te bedenken dan degene die nu gegeven zijn. Vooral omdat het juiste antwoord er nog niet bij zit. . .

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Folkert Jan

Tja, een streep en sib lijken het me zeker niet gezien de borsttekening. Dan ga ik voor least, maar toegegeven dat is op basis van dat de andere soorten niet goed passen mijns inzien
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Certhia

Least lijkt mij dan ook t enige dat overblijft, zoals FJ ook al aangeeft. Iets anders zou me verbazen.
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

Certhia

Kom op Michel, ik houd er niet van om er naast te zitten zoals de eerste twee keer, verlos ons!  ;D
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

HJDT

Citaat van: Certhia op januari 03, 2013, 16:23:33 PM
Kom op Michel, ik houd er niet van om er naast te zitten zoals de eerste twee keer, verlos ons!  ;D

Nou vooruit dan maar!
De eerste bijdragen waren allemaal fout en ik twijfelde ook al of ik de hint zou geven die ik deed omdat ik al wel een beetje verwachtte dat dat het te makkelijk maakte. Inderdaad is Kleinste Strandloper dus goed. Ben nu wel benieuwd hoeveel mensen vooral vanwege de borstband (en de gelijkenis daarvan met, bijvoorbeeld, de Bairds van Wassenaar) ertoe geleid heeft dat velen toch voor Bairds gingen in eerste instantie.

Hieronder nog een oplossingsfoto.

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.