Van welke vogel is dit?

Gestart door jonathan leeuwis., december 17, 2012, 20:27:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

jonathan leeuwis.

De hond kwam met deze veren in huis ik dacht eerst aan houtsnip maar de veren hebben geen witte punt.
Kan iemand me helpen?

whmvb

Hoi Jonathan,
je hond heeft al aan de Kerst gedacht blijkbaar ;D . Fazant vrouw.

Wim
Wim van Boekel

jonathan leeuwis.

Ha wim,
Idd alleen gierig dat i alles zelf op ad. ;D
Het zou best kunnen maar wel apart aangezien ik de fazant al 3 jaar niet in me tuin heb gezien.
De hond heeft de vogel langs de waterkant gevangen bij de stijger. daar had hij een loopruimte van ongeveer 20 bij 2m.
De veren leken mij ook wat te klein voor fazant.

keesschreven

Hoi Jonathan,

Ik dacht eerst ook fazant vrouw, maar twijfelde door de dons/rugveertjes (pluk dichtbij hond). Die zijn overlangs gestreept, wat op patrijs past. Ook het type bandering is meer patrijs dan fazant. Omdat jij zelf zegt dat hij ook nog eens te klein leek voor fazant, houd ik het op patrijs. Alleen die handpennen op de voorgrond, zonder duidelijke bandering, diffuus grijzig, kan ik niet helemaal plaatsen. Zitten die echt vast aan die bijliggende patrijzenveer?
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

jonathan leeuwis.

Hallo Kees,
Het lijkt niet dat het een patrijs is want die komen bijna niet veel voor in de Alblasserwaard. De plek waar ik woon licht minstens 5 km van de dichtsbijzijnde plek waar patrijzen voorkomen. Heb de veren nog liggen en zal even een betere foto maken.

jonathan leeuwis.

Hier nog even een betere foto, Helaas de rugveren kwijt.
Lijkt ook wel beetje op de veren van een roofvogel, maar dat lijkt me een beetje te snel voor een hond.

jonathan leeuwis.

Na even onderzoek gedaan te hebben kwam ik erachter dat de oude opgezetten patrijs aan de zijkand een vleugel mist. De veren zijn dus van de vleugel van de opgezetten patrijs, waar de hond mee vandoor gegaan is ;D
Dus je had het toch goed kees, de vleugel van de patrijs was aan de kant van de muur er afgevallen waardoor het niet opviel dat er een vleugel miste.

KorHaan

 ;D  Wat een boefje.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo