Hoofdmenu

2 bodembedekkers

Gestart door Grada Menting, april 07, 2007, 22:36:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Grada Menting

Lokatie:Thijse- park Amstelveen.

Het vetplantje komt me bekend voor maar kan het zelf niet achterhalen.

Het rozetje was niet groot (2 cm)

Graag jullie hulp.

Grada Menting

margriet

de eerste is volgens mij paarbladig goudveil, kan niet goed zien hoe lang de bladstelen van de stengelbladen zijn, wanneer die langer zijn dan de bladschijf is het toch verspreidbladig goudveil.
hoe dan ook zeldzame plantjes :)  
groetjes,

Margriet

Pieter Stolwijk

Eens met Paarbladig goudveil.
Op de andere foto staat Kruipend zenegroen.
Vr. groet, Pieter Stolwijk

Floristische Werkgroep Twente

Grada Menting

han.endt

Jac. P. Thijssepark is een heemtuin. Daar zijn heel veel (zeer) zeldzame planten aangeplant.

Pieter Stolwijk

Het is natuurlijk prima om op dit forum de naam van een plant te vragen, aangeplant of niet.

Het is echter niet de bedoeling om deze 'vondsten' als waarneming in de database van waarneming.nl te zetten.

Vr. groet, Pieter Stolwijk

Floristische Werkgroep Twente

Grada Menting

CiteerHet is echter niet de bedoeling om deze 'vondsten' als waarneming in de database van waarneming.nl te zetten.
Dat dacht ik in eerste instantie ook maar zag wel meer meldingen uit parken hier staan.

Waar ligt de grens?

Hoe lang moet het geleden zijn dat de planten aangeplant zijn? :wacko:

Niko Buiten

Citeer
CiteerHet is echter niet de bedoeling om deze 'vondsten' als waarneming in de database van waarneming.nl te zetten.
Dat dacht ik in eerste instantie ook maar zag wel meer meldingen uit parken hier staan.

Waar ligt de grens?

Hoe lang moet het geleden zijn dat de planten aangeplant zijn? :wacko:
Dag Sofie,

Leuk je hier te ontmoeten.

Planten uit heemtuinen en tuinen mogen niet worden ingevoerd omdat floristen er van uitgaan dat zij er zonder de hulp van de mens, die in tuinen en heemtuinen aanwezig is, niet zouden blijven. In tuinen en heemtuinen gaat het in die gevallen om uitgezaaide en aangeplante planten.

Elders mag je planten invoeren wanneer je vrijwel zeker weet dat de plant zich daar zonder hulp van de mens handhaaft/vermeerdert. Ook als het om aangeplante of ingezaaide planten gaat. Je komt daar achter door na een eerste waarneming van een plant een aantal jaar later te kijken of hij er nog staat.

Buiten tuinen en heemtuinen aangeplante bomen en struiken mogen m.i. altijd worden ingevoerd.

In de 'Handleiding inventarisatieprojecten Floron' - gratis bij Floron op te vragen of te downloaden - staat dit allemaal mooi beschreven.
Groet,

Niko Buiten.