Hoofdmenu

Franse taal

Gestart door Pieter Stolwijk, december 12, 2012, 06:05:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

Pieter Stolwijk

Als je voor Frans als taal kiest, kom je in verschillenden schermen naast een aantal onhandigheden ook een aantal expliciete fouten tegen.
Wie is gemachtigd deze voorstellen te implementeren?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
tab Mon observado.org
moet zijn:
- Mes Observations
- Mes Photos
- Mes Sons
- Mes Sites
- Mes Cartes
---
- Mes Commentaires
---
Ma Liste (Tous Domaines)

=============================================
Mon Profil
---
- Mes observations
- wnpda fonctions (niet functions)
- actualisation liste des préférences | of | liste des taxa préférés.
- in de tabel van laden staat aan het begin: alle. Ik stel voor: tous
===========================================

Export
- Refresh, misschien beter: Confirmer |of| Exécuter.

==================================================
Tab Observations
- help to identify -> Aider à l'identification
=================
- in een antal keuzetabellen staat: alle. Beter lijkt me: tous les groupes
===============================
sons
- sound type: type de son
===============================
Géographie
- by country -> par pays
- Middle East -> Moyen-Orient
- Africa -> Afrique
- Asia -> Asie
- Oceania -> Océanie
- North America -> Amérique du Nord
- Central America -> Amérique Centrale
- South America -> Amérique du Sud
- Antarctica -> Antarctique
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

hiskodevries

Pieter, de franse vertaling is door de walen gedaan.
Overigens zijn een groot aantal aanpassingen van jouw niet te vertalen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Pieter Stolwijk

Klein stukje grammatica:
Er staat: Mon observations.
Dus observations is (terecht) meervoud. Dan moet het bezittelijk voornaamwoord ook de meervoudsvorm hebben -> mes.
Idem voor de items eronder.
Dit zijn grammaticaal gesproken echt blunders, die een Fransman niet uit zijn bek zou krijgen.
De opmerking dat sommige dingen niet te vertalen zijn, begrijp ik niet. Wat is er niet vertaalbaar?

Ik begrijp best dat je mijn opmerkingen niet voor zoete koek slikt, maar ik dring er op aan dat je je door een andere deskundige in het Frans nog eens laat voorlichten.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

hiskodevries

CiteerWat is er niet vertaalbaar
Dat de tekst zoals die daar staat is zoals het is en niet door de vertaalmodule wordt bewerkt.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Pieter, over mon en mes kan ik ook volgen
maar de tekst is mijn en die is vertaald
dat daarna een enkelvoud komt of een meervoud, tsja daarin is niet voorzien
aanschouwelijk onderwijs is altijd beter.
dit betekend mijn waarneming.nl  echo translate('MY') ?> <?=$domain ?>
dit betekend mijn waarnemingen echo translate('MY').' '.translate('OBSERVATIONS')
dus als je van MY mes maakt klopt de bovenste niet
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Pieter Stolwijk

Je kunt mijn ook met "mine" vertalen, als je er een (elektronisch) woordenboek naast houdt. Verder begrijp ik geen steek van het verhaal, behalve dat de tekst niet door Walen, maar door een machine is vertaald. Misschien dus maar een deskundige inhuren ipv een vertaalmodule.
Gr,Pieter
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Pieter Stolwijk

#6
Ik kom er nog even op terug.
Op de site waarnemingen.be staat een en ander wel correct. Dus het kan wel.
Op deze manier maakt observado.org en waarnemingen.nl zich licht belachelijk met zijn internationale pretenties.
Ik zie inmiddels dat het bij Italiaans niet anders is. Andere talen kan ik niet beoordelen, maar ik vrees op deze manier het ergste.
Het lijkt op die "Nederlandse" gebruiksaanwijzingen die je soms krijgt bij een apparaat uit het Verre Oosten; hilarisch, maar ook ergerlijk.


Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Datura

Update:
Problem solved! Het duurde even maar uiteindelijk  :duim: voor Hisko!

Laat die Franstaligen nu maar toestromen!
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Pieter Stolwijk

Dat is heel goed.
Wel begrijp ik de term "liste des espèces contactées par jour" niet. Waar staat contactées voor? Ik sluit overigens geenszins uit dat dit correct is, maar in deze contekst ken ik het woord niet.

Nu het Italiaans nog. Als ik het goed zie, is daar wel wat verbeterd. Maar er staat nu nog: "il mio ....". Dat moet al naar gelang het woord erachter zijn: "le mie" of "i miei", resp. vrouwelijk meervoud en mannelijk meervoud. Mijn kennis van het Italiaans is niet toereikend om het geheel te beoordelen.
Maar mooi dat dit weer is opgepakt.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

nick w

italiaans...

Groet,
Nick W

hiskodevries

nick, ik heb geen tijd om vertalingen uit een word doc over te typen
als je interesse hebt om italiaans te vertalen / vertalingen aan te passen, stuur een email naar info@ en ik zet je aan het werk
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Datura

Goed werk Nick  :duim:

Ik denk dat Hisko het niet zo bot en ondankbaar bedoeld als hij het opgeschreven heeft, dus gewoon het aanbod aannemen om translator te worden :). Hisko weet wel vaker de internationale aspiraties die Observado heeft of hoort te hebben niet goed onder woorden te brengen...
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

hiskodevries

Kim geeft de juiste vertaling
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

nick w

dan laat ik het voorlopig aan Kim over  :)   :duim:  Ik heb wel af en toe tijd maar niet om consequent veel te doen dus laat Kim maar mailen als ze met een andere vertaler ergens over wil puzzelen.

Had geen idee dat knippenplakken uit Word lastig was voor Waarneming, sorry Hisko..

Groet,
Nick W