zeezoogdieren Tenerife

Gestart door JohanvantBosch, december 10, 2012, 17:28:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

JohanvantBosch

Ik denk erover om last minute nog een weekje naar Tenerife te gaan rond de jaarwisseling. Behalve relaxen wil ik graag ook wat Zeezoogdieren meepikken. Heeft iemand tips voor tours die je daar kunt doen.
Waarbij ik ook denk aan tours die misschien iets langer weggaan dan 2 of 3 uur om alleen Indische Grienden en Tuimelaars te zien. Zijn die er? Is het nodig? Heb ik nog een beetje kans op andere dan die twee soorten in deze tijd van het jaar?
Maar ook welke tours zijn verantwoord?

Hoe zit het met zeevogels in deze tijd van het jaar?

Hans Verdaat

Een goede optie is om als 'opstapper' mee gaan met een van de vele hengelsport boten. Die gaan een hele dag weg op zoek naar tonijn / zwaardvis. Dus naar de goede visgebieden wat verder uit de kust. Als ze hanteren een 'opstapper' tarief voor diegene die wel mee gaan maar niet willen vissen, normaal gesproken 'de vrouw van ...'  ;)
Atlantic Spotted Dolphin zou oa moeten kunnen.
Zou ook met de telescoop vanaf wat plekken kijken. Heb zelf mooi potvissen gezien vanaf kliffen aan de Noord zijde van het eiland, zie observado.
Succes,
Hans

ArjenDrost †

Laat ook even weten hoe het afgelopen is, Johan. Ik denk dat ik nog wel een keertje iets soortgelijks ga doen met kerst.

Groeten, Arjen

peter ter heide

Hej Johan,


Je kan ook met een van de vele "Dolphin Tours" mee zoals ik enkele keren heb gedaan. Voor +/- 20 euro maak je een rondje van twee uur langs een aantal aquacultuur kooien waar altijd een aantal Common Dolphins rondhangen. Ook zie je grote groepen Pilot Whales >20. Het is niet ideaal tussen de toeristen maar goedkoop en je kan leuke platen maken: http://www.pbase.com/peterterheide/tenerife__la_gomera


Verder doen veerboten het altijd goed (bv naar la Gomera) alhoewel ik niet verder ben gekomen dan een Pilot Whales en wat Spotted Dolphins...


Zoals Hans aangeeft is scopen een aanrader en heb ik op Madeira goede ervaringen mee.


Cheers,


Peter
Cheers,

Birding Asia with the Oriental Bird Club, orientalbirdclub.org

JohanvantBosch

Bedankt voor alle tips!
Als ik ga zal ik verslag uitbrengen....  O0

Rene Janssen

Op de zuidpunt van Tenerife kun je ook goed zitten (wel een eindje wandelen). Een aanrader is zeker een scoop om mee te pakken...
René Janssen

JohanvantBosch

Citaat van: peter ter heide op december 12, 2012, 15:18:17 PM
Hej Johan,


Je kan ook met een van de vele "Dolphin Tours" mee zoals ik enkele keren heb gedaan. Voor +/- 20 euro maak je een rondje van twee uur langs een aantal aquacultuur kooien waar altijd een aantal Common Dolphins rondhangen. Ook zie je grote groepen Pilot Whales >20. Het is niet ideaal tussen de toeristen maar goedkoop en je kan leuke platen maken: http://www.pbase.com/peterterheide/tenerife__la_gomera



Mooie plaatjes Peter...