Oude buizerd en niet ingevoerd (oud) ringnummer

Gestart door V S van Bergen, december 09, 2012, 00:42:16 AM

Vorige topic - Volgende topic

V S van Bergen

Vandaag vingen wij onze oudste geringde buizerd tot nu toe (zie foto hier onder). geringd op 31 km van de ringplaats. Op 3 juni 1992 kreeg ze als nestjong een ring omgelegd door H. Eikhoudt, bij iemand hier bekend?

Verder vingen wij nog een adulte buizerd met ring. De ring zat om de linkerpoot en op de kop. ringnummer: 6.121.821. Helaas kregen we van GRIEL de mededeling dat dit ringnummer nog niet in het bestand staat. Het nummer is vrij oud en de ring zag er ook versleten uit. Vreemd geval dus...

Klaas van Dijk

Yup, Hans Eikhoudt ken ik wel. Ringt al vele jaren nestjongen van allerlei soorten en woont in Leeuwarden. Deze Buizerd van ruim 20 jaar zal dus wel in Friesland zijn geringd? Mooie terugmelding!

Er zijn allerlei redenen waarom bepaalde ringgegevens nog niet in Griel staan. Wat rondvragen helpt dan meestal wel (en/of contacten hebben met mensen die inzicht hebben in welke ringer welke ringseries heeft gebruikt).

rob_voesten

Er zijn ook ringers die overleden zijn. En de laatste ringen nog niet in griel staan voor dat ze overleden. Deze lijsten zijn niet altijd bij bij het VT tergecht gekomen. Maar er zijn ook mensen die deze lijsten nog in bezit hebben. En als er een terugmelding komt dan wordt deze nog verwerkt.

Maar er zullen ook vast en zeker ringen aangelecht zijn die helaas nooit meer ingevoerd zullen worden. Gelukkig niet zo veel maar als je dan zoon ring vangt dan is dat verveld.

Groetjes Rob
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

rob_voesten

Heb een mailaders gekergen van iemand. Die een vogel uit de zelfde serie ooit gevonden heeft. Dit was een bosuil uit 2006. Heb de ringer gemaild. Wacht op anderwoord.

Wordt dus als het goed is vervolgd.  :duim:

Groetjes
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Yeronimo

Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

V S van Bergen

Citaat van: rob_voesten op december 09, 2012, 18:02:48 PM
Heb een mailaders gekergen van iemand. Die een vogel uit de zelfde serie ooit gevonden heeft. Dit was een bosuil uit 2006. Heb de ringer gemaild. Wacht op anderwoord.

Wordt dus als het goed is vervolgd.  :duim:

Groetjes

Ah, kijk eens aan! Super, ik hoor het wel als er meer bekend is. Heel erg bedankt in ieder geval!

V S van Bergen

Citaat van: Klaas van Dijk op december 09, 2012, 09:30:25 AM
Yup, Hans Eikhoudt ken ik wel. Ringt al vele jaren nestjongen van allerlei soorten en woont in Leeuwarden. Deze Buizerd van ruim 20 jaar zal dus wel in Friesland zijn geringd? Mooie terugmelding!

Klopt, Oostelijk van Leeuwarden was ze geringd. Heeft Hans Eikhoudt ook een e-mailadres? Griel gaf er geen e-mailadres bij..


Tom1980

Blijft me verbazen,
Had op zijn minst wel verwacht dat vogels pikken met de snavel,
Als ze gevangen zijn?
_____________________________
Tom Evertz

http://waarneming.nl/user/photos/81428

HPM

Citaat van: Tom1980 op december 10, 2012, 09:25:05 AM
Blijft me verbazen,
Had op zijn minst wel verwacht dat vogels pikken met de snavel,
Als ze gevangen zijn?

Niet de snavel maar de poten vormen het gevaar.
Herman van der Meer

rob_voesten

Citaat van: rob_voesten op december 09, 2012, 18:02:48 PM
Heb een mailaders gekergen van iemand. Die een vogel uit de zelfde serie ooit gevonden heeft. Dit was een bosuil uit 2006. Heb de ringer gemaild. Wacht op anderwoord.

Wordt dus als het goed is vervolgd.  :duim:

Groetjes

Ik heb met de ringer gemaild. Maar hij mailde terug dat hij niet de ringer was van de ring. Hij kwam wel in de buurt 61219xx.

Dus ik ga nog effe verder kijken. Maar mischien effe contact zoekken met VT? Die moetten kunnen zien wie de bezitter is van de ring. Wie de ring ooit heeft geringd.!

Groetjes Rob
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com