Hoofdmenu

Mybi 105 (?)

Gestart door thijsdekort, december 06, 2012, 22:08:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

thijsdekort

Wat ruist daar door de duindoorn...!?

Kijken hoe snel jullie 'm hebben....

Jeroen Nagtegaal

Kan zijn dat ik er heel gek tegenaan kijk, maar lijkt wel een Waterhoen... De plek is dan ook bizar.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

augustvansteensel

ik weet ook niet hoe ik er tegen aan moet kijken, zwarte kraai?
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

HPM

#3
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 06, 2012, 22:11:32 PM
Kan zijn dat ik er heel gek tegenaan kijk, maar lijkt wel een Waterhoen... De plek is dan ook bizar.

Voor een Waterhoen niet zo bizar hoor. Vaak in duindoorns gezien. Ook een paar keer Waterral. (en Konijnen)

Herman van der Meer

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Certhia

Waterral. (maar erg lastige MyBi)
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

HPM

Citaat van: Certhia op december 08, 2012, 09:11:38 AM
Waterral. (maar erg lastige MyBi)

Volgens mij is hij veel te blauw voor een Waterral maar goed voor Waterhoen.
Herman van der Meer

Certhia

Citaat van: HPM op december 08, 2012, 11:00:07 AM
Citaat van: Certhia op december 08, 2012, 09:11:38 AM
Waterral. (maar erg lastige MyBi)

Volgens mij is hij veel te blauw voor een Waterral maar goed voor Waterhoen.

De foto is erg donker. Oplichten toont een vrij bruine rug (goed voor waterral) en lichtere blauwgrijzige onderzijde. Tevens vind ik dat er veel te weinig wart in de onderstaart zit voor een waterhoen. Maar zoals ik al zei, de foto is niet echt van een goede mybi kwaliteit en t blijft speculeren.
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

HPM

Citaat van: Certhia op december 08, 2012, 11:23:13 AM
Citaat van: HPM op december 08, 2012, 11:00:07 AM
Citaat van: Certhia op december 08, 2012, 09:11:38 AM
Waterral. (maar erg lastige MyBi)

Volgens mij is hij veel te blauw voor een Waterral maar goed voor Waterhoen.

De foto is erg donker. Oplichten toont een vrij bruine rug (goed voor waterral) en lichtere blauwgrijzige onderzijde. Tevens vind ik dat er veel te weinig wart in de onderstaart zit voor een waterhoen. Maar zoals ik al zei, de foto is niet echt van een goede mybi kwaliteit en t blijft speculeren.

Ik zie geen bruine rug. Ik zie een vrijwel zwarte bovenkant, ook na oplichten.

Herman van der Meer

Certhia

Citaat van: HPM op december 08, 2012, 11:40:09 AM
Citaat van: Certhia op december 08, 2012, 11:23:13 AM
Citaat van: HPM op december 08, 2012, 11:00:07 AM
Citaat van: Certhia op december 08, 2012, 09:11:38 AM
Waterral. (maar erg lastige MyBi)

Volgens mij is hij veel te blauw voor een Waterral maar goed voor Waterhoen.

De foto is erg donker. Oplichten toont een vrij bruine rug (goed voor waterral) en lichtere blauwgrijzige onderzijde. Tevens vind ik dat er veel te weinig wart in de onderstaart zit voor een waterhoen. Maar zoals ik al zei, de foto is niet echt van een goede mybi kwaliteit en t blijft speculeren.

Ik zie geen bruine rug. Ik zie een vrijwel zwarte bovenkant, ook na oplichten.

Dat kan. Ik zie er wel een maar misschien licht ik de foto wel te veel op hoor. Maar ik houd het voorlopig nog even op waterral.
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

gerdwichers8

onmogelijk om met zekerheid vast te stellen waar de precieze grens ligt tussen 'identificeerbaar' of 'niet-'.
Ik verwacht dat het net zo iets is als 'meemaken wanneer je zelf in slaap valt'

Bart van Hoogstraten

Gezien de terugreacties van de poster en zijn repertoire had hij eigenlijk op het determinatieforum moeten zitten... Zonder bewijsplaat en respons achteraf is dit geen Mybi.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Certhia

Citaat van: Bart van Hoogstraten op december 08, 2012, 19:26:52 PM
Gezien de terugreacties van de poster en zijn repertoire had hij eigenlijk op het determinatieforum moeten zitten... Zonder bewijsplaat en respons achteraf is dit geen Mybi.

Correct.
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

thijsdekort

Excuses voor de late reactie... Herman was de eerste die het goede antwoord in zijn post had zitten en Certhia had het ook direct goed. Hierbij het bewijs.
En sorry als het geen goede mybi was....
Vriendelijke groet,
Thijs

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs

Jeroen Nagtegaal

Gister keek ik nog eens naar de eerste foto, voor het verlossende antwoord kwam. Toen meende ik een snavel te zien die meer paste op Waterral...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Boon

Citaat van: thijsdekort op december 09, 2012, 22:04:01 PM
Excuses voor de late reactie... Herman was de eerste die het goede antwoord in zijn post had zitten en Certhia had het ook direct goed. Hierbij het bewijs.
En sorry als het geen goede mybi was....
Vriendelijke groet,
Thijs

Volgens mij was het een uitstekende mysterybird, alleen hebben sommigen zich vergist over wie de oorspronkelijke poster
was. Daardoor dachten ze dat jij het antwoord zelf niet wist.
Groet, Onno den Boon