Huiskraaien maken 2013 niet meer mee..

Gestart door birdy, december 06, 2012, 16:44:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: hoekse_huiskraai op september 01, 2015, 22:09:07 PM

Oprecht jammer dat je mijn vraag niet beantwoord..ik hoop iemand anders wel.

Je hoeft alleen maar te lezen, maar dat wil je niet omdat je vindt dat je alles al weet. En het maakt kennelijk niet uit wat ik zeg. Je snapt het toch niet of je wil het niet snappen.
Herman van der Meer

hoekse_huiskraai

Citaat van: HPM op september 01, 2015, 22:15:42 PM
Citaat van: hoekse_huiskraai op september 01, 2015, 22:09:07 PM

Oprecht jammer dat je mijn vraag niet beantwoord..ik hoop iemand anders wel.

Je hoeft alleen maar te lezen, maar dat wil je niet omdat je vindt dat je alles al weet. En het maakt kennelijk niet uit wat ik zeg. Je snapt het toch niet of je wil het niet snappen.

Hoe kom je daar nou toch allemaal bij? Ik vind niet dat ik alles al weet. .ik zeg dat ik alles al een paar keer gelezen heb.
Hoe vaak ik ook alle pagina s hiervoor lees ..nergens vind ik een antwoors op mijn vraag naar de reden waarom men perse nu nog kenbaar wil maken hoeveel huiskraaien er nog in leven zijn..behalve dan dat men benieuwd  is naar de stand van zaken.

Verder heb jij mij nog helemaal niks uitgelegd..dus valt er voor mij idd niks te snappen..laat staan dat ik het niet wil snappen. ..

jeroenroelofsen

Citaat van: hoekse_huiskraai op september 01, 2015, 21:31:00 PM
Nee zo dom ben ik niet. .ik kies mijn woorden heel zorgvuldig
Jij wel, maar de mensen waar je op reageert....?
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

hoekse_huiskraai

Citaat van: jeroenroelofsen op september 01, 2015, 22:31:26 PM
Citaat van: hoekse_huiskraai op september 01, 2015, 21:31:00 PM
Nee zo dom ben ik niet. .ik kies mijn woorden heel zorgvuldig
Jij wel, maar de mensen waar je op reageert....?

Om jou daar van te overtuigen je daar geen zorgen over te maken zou ik iets moeten zeggen wat ik precies niet op internet wil..

maurice.lahaye

#1564
Zullen we nu weer on topic gaan (voor zover dat lukt bij dit onderwerp: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/cobi.12359/abstract;jsessionid=107FE9DC6C44C8DE5CB9CC4F4E2F3C2D.f02t04)
En zie ook http://www.bioone.org/doi/abs/10.2980/i1195-6860-12-3-316.1 (voor de inhoudelijke discussie).
Maurice
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

Ben Wielstra

Hoeveel Huiskraaien zitten er eigenlijk nog in Hoek van Holland en waar kan ik ze precies vinden?

HPM

Citaat van: Ben Wielstra op september 02, 2015, 02:42:10 AM

Hoeveel Huiskraaien zitten er eigenlijk nog in Hoek van Holland en waar kan ik ze precies vinden?

25

Rotterdam
Schiedam
Vlaardingen
Maassluis

hoekie om
trappie af

gekkenhuis
Herman van der Meer

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers


joostheeremans

Kwam dit tegen, was niet een van de redenen om die huiskraaien af te schieten het negatieve effect dat ze hadden op andere kraaiachtigen?
Afkomstig uit deze longread: http://www.nrc.nl/next/van/2015/oktober/03/crow-control-1539233
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

HPM

Citaat van: joostheeremans op oktober 09, 2015, 13:03:43 PM
Kwam dit tegen, was niet een van de redenen om die huiskraaien af te schieten het negatieve effect dat ze hadden op andere kraaiachtigen?
...
Op die tegenstrijdigheid is in dit topic lang geleden al gewezen.
Herman van der Meer

joostheeremans


Citaat van: HPM op oktober 09, 2015, 13:17:27 PM
Citaat van: joostheeremans op oktober 09, 2015, 13:03:43 PM
Kwam dit tegen, was niet een van de redenen om die huiskraaien af te schieten het negatieve effect dat ze hadden op andere kraaiachtigen?
...

Op die tegenstrijdigheid is in dit topic lang geleden al gewezen.

Citaat van: joostheeremans op december 14, 2012, 22:50:42 PMIk vraag me af of dit incidenteel zal zijn met vangkooien. Of werken die zeer selectief?


dat weet ik Herman ;) ik heb er toentertijd bij Duke ook naar gevraagd, kreeg toen dit als antwoord van Arie de Hertog:
" de woorden incidenteel en per abuis zijn gebaseerd op ervaring en onze vangtechnieken. En ja wij hebben een methode om dit te voorkomen.
De kraai en kauw staan  niet voor niks op de landelijke vrijstellingslijst. De bestrijdingsactie van de huiskraai is er natuurlijk niet alleen op gericht, omdat hij een concurrent is van de Nederlandse corvus soorten. Er zijn meerdere facetten ,zoals u kunt lezen in de aanwijzing. Dit is dus nogmaals niet de voornaamste reden maar wel één die meespeelt. De huiskraai hoort hier immers niet van nature thuis en de kraai en kauw wel. En hoewel de kraai en de kauw hier van nature thuishoren zijn ook deze in grote getalen aanwezig en veroorzaken landelijk grote overlast, vandaar de plaatsing op de vrijstellingslijst, bij het extra wegvangen van deze soorten komt hun gunstige staat van het instandhouding niet in het geding.onze acties zijn er op gericht om zo snel en goed mogelijk de huiskraaien te vangen en zo min mogelijk kraaien en kauwen. "


Het lijkt me dus niet bijzonder incidenteel te zijn en aangezien kraaien en kauwen overal grote overlast veroorzaken kan je ook bij de woorden 'per abuis' grote vraagtekens zetten.  Ik heb toen nog gevraagd wat de methodes waren om dit te voorkomen, maar op dat antwoord wacht ik al een kleine drie jaar.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Bart van Hoogstraten

Ik denk dat Duke het personeel moet verversen als ze ze uitgeroeid willen krijgen: http://eoswetenschap.eu/artikel/kraaien-vrezen-de-dood
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

mgieskens

Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 11, 2015, 11:46:15 AM
Ik denk dat Duke het personeel moet verversen als ze ze uitgeroeid willen krijgen: http://eoswetenschap.eu/artikel/kraaien-vrezen-de-dood
Of een ander masker op laten zetten. Lijkt mij goedkoper dan het werven van nieuw personeel.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Vincent Hart

CiteerEn hoewel de kraai en de kauw hier van nature thuishoren zijn ook deze in grote getalen aanwezig en veroorzaken landelijk grote overlast.
Gelooft Duke ook in Sinterklaas?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

migratorius

Citaat van: Vincent Hart op oktober 13, 2015, 08:34:35 AM
CiteerEn hoewel de kraai en de kauw hier van nature thuishoren zijn ook deze in grote getalen aanwezig en veroorzaken landelijk grote overlast.
Gelooft Duke ook in Sinterklaas?
Wie wat bewaart die heeft wat...

JanHein

HPM

Herman van der Meer


Rob Koelman

Citaat van: HPM op december 30, 2015, 15:52:39 PMDe Huiskraai gaat ook 2016 nog halen.

Citaat van: peter van santbrink op december 30, 2015, 17:34:56 PM??????

Hoe luidt het gezegde ook al weer? Oh ja: Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig...
Met vriendelijke groet, Rob

HPM

Herman van der Meer

Rikstar

Bedankt Herman, moet echt weer eens langs de plek gaan! Ik blijf het zonde vinden dat ze weg moet. Housecrow still standing strong!

Citaat van: HPM op december 30, 2015, 15:52:39 PM
De Huiskraai gaat ook 2016 nog halen.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

peter van santbrink

Citaat van: HPM op december 30, 2015, 18:18:51 PM
Citaat van: peter van santbrink op december 30, 2015, 17:34:56 PM
Citaat van: HPM op december 30, 2015, 15:52:39 PM

De Huiskraai gaat ook 2016 nog halen.

??? ???

Wat is de vraag?

denk dat niet alleen vogelaars dit forum lezen, soort staat niet voor niets op verborgen/embargo, of mis ik iets ?

jeroenroelofsen

Via de soort pagina zijn de statistieken nog gewoon inzichtelijk zonder exacte locatie
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

HPM

Citaat van: peter van santbrink op december 30, 2015, 23:21:34 PM
Citaat van: HPM op december 30, 2015, 18:18:51 PM
Citaat van: peter van santbrink op december 30, 2015, 17:34:56 PM
Citaat van: HPM op december 30, 2015, 15:52:39 PM

De Huiskraai gaat ook 2016 nog halen.

??? ???

Wat is de vraag?

denk dat niet alleen vogelaars dit forum lezen, soort staat niet voor niets op verborgen/embargo, of mis ik iets ?

Waarom zouden niet-vogelaars niet mogen weten dat de Huiskraai ook 2016 nog zal halen? En waarom zouden vogelaars dat dan wél mogen weten?
Herman van der Meer

jeroenroelofsen

En daarbij, als die "jagers" hun werk goed zouden doen, dan zouden ze heus zelf ook wel weten dat ze nog niet klaar zijn met uitroeien......
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

peter van santbrink

Citaat van: jeroenroelofsen op december 31, 2015, 06:48:27 AM
Via de soort pagina zijn de statistieken nog gewoon inzichtelijk zonder exacte locatie

dat vind ik dus weer vreemd, waarom wordt deze soort dan verborgen, hij komt maar op 1 locatie voor.


Rob Koelman

#1586
Citaat van: jeroenroelofsen op december 31, 2015, 06:48:27 AMVia de soort pagina zijn de statistieken nog gewoon inzichtelijk zonder exacte locatie

Citaat van: peter van santbrink op december 31, 2015, 11:41:47 AMdat vind ik dus weer vreemd, waarom wordt deze soort dan verborgen, hij komt maar op 1 locatie voor.

Het gaat er om dat degenen die de exemplaren moeten afschieten/wegvangen niet via waarneming.nl de exacte locaties te weten kunnen komen waar nog dieren aanwezig zijn. Als de exacte plekken waar nog huiskraaien zitten bekend zouden worden gemaakt op waarneming.nl, dan zou waarneming.nl daarmee indirect meehelpen aan het uitroeien van de soort in ons land...
Met vriendelijke groet, Rob

HPM

Citaat van: peter van santbrink op december 31, 2015, 11:41:47 AM

dat vind ik dus weer vreemd, waarom wordt deze soort dan verborgen, hij komt maar op 1 locatie voor.

Daar is al meerdere keren lang en breed over gediscussieerd.
Herman van der Meer

jeroenroelofsen

Als je alle bejaagbare soorten op waarneming.nl onzichtbaar wil maken, dan kunnen we de site beter gelijk sluiten. Net of waarneming.nl er schuldig aan is dat er nog steeds op de huiskraaien wordt gejaagd, dat noem ik pas kortzichtig.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

OlivierO

Citaat van: jeroenroelofsen op december 31, 2015, 12:20:28 PM
Als je alle bejaagbare soorten op waarneming.nl onzichtbaar wil maken, dan kunnen we de site beter gelijk sluiten. Net of waarneming.nl er schuldig aan is dat er nog steeds op de huiskraaien wordt gejaagd, dat noem ik pas kortzichtig.

Dat dacht ik ook.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.