Huiskraaien maken 2013 niet meer mee..

Gestart door birdy, december 06, 2012, 16:44:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

petermeer

... en nu maar weer on topic? Een beetje respect kan trouwens ook geen kwaad! Toch?
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

hiskodevries

Overigens druppelen weer waarnemingen binnen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Herman van der Meer

hoekse_huiskraai

Waarom toch? Waar komt die enorme drang vandaag om perse kenbaar te willen maken hoeveel huiskraaien er nog zijn, terwijl bekend is dat deze waarnemingen gebruikt worden door opdrachtgever en jager?

HPM

Citaat van: hoekse_huiskraai op augustus 28, 2015, 13:34:52 PM

Waarom toch? Waar komt die enorme drang vandaag om perse kenbaar te willen maken hoeveel huiskraaien er nog zijn, terwijl bekend is dat deze waarnemingen gebruikt worden door opdrachtgever en jager?

Ik weet niet of dat zo is. Als ze onder no-cure-no-pay werken krijgen ze niks betaald zolang er meldingen zijn, ook al zijn het fake-meldingen. Bovendien is niet te zien waar de meldingen vandaan komen. Het lijkt me dus niet verstandig om op de meldingen via Waarneming te bouwen..
Herman van der Meer

hoekse_huiskraai

#1537
Iedereen weet waar alleen de huiskraaien zich bevinden. En Duke faunabeheer heeft inmiddels al een fijn bedrag van 26500 euro mogen ontvangen..de opdrachtgever gaat echt niet naar hvh om te controleren of alle huiskraaien verdwenen zijn en maakt wel degelijk gebruik van dit soort waarnemingen. Dat heeft zij nl zelf gezegd tijdens ons gesprek op het min. v EZ.

HPM

Citaat van: hoekse_huiskraai op augustus 28, 2015, 15:19:02 PM

Iedereen weet waar alleen de huiskraaien zich bevinden. En Duke faunabeheer heeft inmiddels al een fijn bedrag van 26500 euro mogen ontvangen..de opdrachtgever gaat echt niet naar hvh om te controleren of alle huiskraaien verdwenen zijn en maakt wel degelijk gebruik van dit soort waarnemingen. Dat heeft zij nl zelf gezegd tijdens ons gesprek op het min. v EZ.

De huiskraaien werden/worden niet alleen uit de Hoek gemeld, dus ze ze zullen flink hun best moeten doen om ze te vinden.
Herman van der Meer

hoekse_huiskraai

Een stuk minder moeite zolang mensen op internet hun waarnemingen kenbaar maken.

HPM

Iedereen moet gewoon zijn waarnemingen door blijven geven. Dan weten we later in ieder geval hoe het verloop is geweest. Daar is Waarneming voor.
Herman van der Meer

hoekse_huiskraai

#1541
Waarom zou iedereen dat moeten weten? ? Wie zijn "wij" dat wij daarvan perse op de hoogte moeten zijn..? Zelfs als daardoor de huiskraaien het hun leven moeten bekopen? Wat een waanzin!

HPM

Citaat van: hoekse_huiskraai op augustus 28, 2015, 16:15:52 PM

Waarom zou iedereen dat moeten weten? ? Wie zijn "wij" dat wij daarvan perse op de hoogte moeten zijn..? Zelfs als daardoor de huiskraaien het hun leven moeten bekopen? Wat een waanzin!

Ja, ja. Als de waarnemers altijd hun mond hadden gehouden over Huiskraaien zouden die ons land en de rest van Europa niet helemaal onder de voet hebben gelopen. Die domme overheid is niet de schuldige, het zijn de waarnemers!
Herman van der Meer

hoekse_huiskraai

Oja dat deden die 25 huiskraaien..alsjeblieft zeg. .wat een tunnelvisie..een vermoeiende te vaak gevoerde uitgekauwde discussie.

HPM

Citaat van: hoekse_huiskraai op augustus 28, 2015, 16:43:58 PM

Oja dat deden die 25 huiskraaien..alsjeblieft zeg. .wat een tunnelvisie..een vermoeiende te vaak gevoerde uitgekauwde discussie.

Ik geloof niet dat je het begrijpt.
Herman van der Meer


liptaster

Citaat van: hoekse_huiskraai op augustus 28, 2015, 16:57:37 PM
Leg maar uit dan..

Lees eens de voorgaande goeie 50 pagina's?

Iets voor statistici: nagaan hoe vaak eenzelfde uitleg hier al gepasseerd is (voor en tegen). Misschien tegelijk ook eens oplijsten wie argumenten heeft en wie enkel "gelooft dat" (al zit er een grijze zone in). Wie tijd en goesting heeft om het op te zoeken mag het zeggen.
Handtekeningen worden getoond onderaan elk persoonlijk bericht van Tim Struyve. BBCode en smileys kunnen hierin gebruikt worden. Max. aantal tekens: 600; resterende tekens: 424

Jan Zwaaneveld

Het is natuurlijk wel raar om alle waarnemingen te verbergen en vervolgens hier te komen melden dat ze weer waargenomen worden. Vooral omdat iedereen weet waar die beesten zitten. De logica en het nut daarvan ontgaan me eerlijk gezegd volledig.
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

HPM

Citaat van: Jan Zwaaneveld op september 01, 2015, 15:07:50 PM

Het is natuurlijk wel raar om alle waarnemingen te verbergen en vervolgens hier te komen melden dat ze weer waargenomen worden. Vooral omdat iedereen weet waar die beesten zitten. De logica en het nut daarvan ontgaan me eerlijk gezegd volledig.

Daar verbaasde ik me ook wel over, temeer daar het melden nooit gestopt is.
Herman van der Meer

hiskodevries

natuurlijk mag je je verbazen, maar ik verbaas mij meer dat ondanks behoorlijke bedragen taxpoet het uitroeien blijkbaar niet lukt.
dat is best nieuwswaardig.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op september 01, 2015, 16:23:08 PM

natuurlijk mag je je verbazen, maar ik verbaas mij meer dat ondanks behoorlijke bedragen taxpoet het uitroeien blijkbaar niet lukt.
dat is best nieuwswaardig.

Het is allemaal niet zo eenvoudig als de politici denken. Geld is niet de oplossing voor alles. Zelfs met het inzetten van het leger zal het in dit stadium niet gemakkelijk zijn om de laatste exemplaren weg te krijgen.
En ik was niet verbaasd dat het hier gemeld werd, dat had ik zelf kunnen doen, maar dat jij de melder was. Omdat jij de verberger bent.

Herman van der Meer

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hoekse_huiskraai

Citaat van: liptaster op september 01, 2015, 07:44:22 AM
Citaat van: hoekse_huiskraai op augustus 28, 2015, 16:57:37 PM
Leg maar uit dan..

Lees eens de voorgaande goeie 50 pagina's?

Iets voor statistici: nagaan hoe vaak eenzelfde uitleg hier al gepasseerd is (voor en tegen). Misschien tegelijk ook eens oplijsten wie argumenten heeft en wie enkel "gelooft dat" (al zit er een grijze zone in). Wie tijd en goesting heeft om het op te zoeken mag het zeggen.
[/quot]

Ohnee. .die hele discussie wel of niet. .daar begin ik niet meer aan.   Die ga ik niet herlezen ook. .ik denk dat ik nagenoeg alles wat er over huiskraaien te lezen is al meerdere keren gelezen heb...

Mijn vraag was...ik begrijp werkelijk niet waar die drang vandaan komt om maar perse te willen melden hoeveel huiskraaien er nog zijn...je helpt daar indirect jagers en opdrachtgevers mee...op de site wordt het verborgen, waar ik erg blij mee ben! Maar sommigen willen het perse toch ergens kenbaar maken...hier op het forum bijvoorbeeld. .Via Twitter. ..facebook... is dat uit sympathie voor de jagers? Is dat om lekker een beetje aanzien te kweken dat jij het weet en de anderen een nieuwtje kan vertellen? Waarom zou iedereen het overigens moeten weten?  Geloof me..als ze er allemaal niet meer zijn komt dit echt wel in de media..dan kunnen we allemaal dode huiskraaien gaan bekijken in het museum. .
Ik begrijp dit oprecht niet en vraag naar het waarom..
Ik doe er alles aan ( met een klein aantal mensen) om te voorkomen dat de huiskraaien gedood worden. ..niet echt succesvol...kansloos zelfs! Maar ik ga niet toekijken hoe iets wat al ruim 20 jaar een groot deel plezier in mijn leven was zomaar vernietigd wordt...
Het irriteert mij dus mateloos dat er steeds aantallen genoemd worden en zal daar ook altijd op reageren in de hoop dat mensen het voortaan zullen laten...en gelukkig zijn er zat mensen die het daarna ook niet meer doen...

hoekse_huiskraai

Citaat van: hiskodevries op september 01, 2015, 16:23:08 PM
natuurlijk mag je je verbazen, maar ik verbaas mij meer dat ondanks behoorlijke bedragen taxpoet het uitroeien blijkbaar niet lukt.
dat is best nieuwswaardig.

Dat is niet zo vreemd...De jagers worden per uur betaald..dus als zij 2 uur voor jan met zijn korte achter naam door ons dorp rijden..krijgen ze gewoon hun salaris.. dat loopt wel op dus..

jeroenroelofsen

Citaat van: hoekse_huiskraai op september 01, 2015, 20:55:44 PM
Mijn vraag was...ik begrijp werkelijk niet waar die drang vandaan komt om maar perse te willen melden hoeveel huiskraaien er nog zijn...je helpt daar indirect jagers en opdrachtgevers mee...op de site wordt het verborgen, waar ik erg blij mee ben! Maar sommigen willen het perse toch ergens kenbaar maken...hier op het forum bijvoorbeeld. .Via Twitter. ..facebook... is dat uit sympathie voor de jagers? Is dat om lekker een beetje aanzien te kweken dat jij het weet en de anderen een nieuwtje kan vertellen? Waarom zou iedereen het overigens moeten weten?  Geloof me..als ze er allemaal niet meer zijn komt dit echt wel in de media..dan kunnen we allemaal dode huiskraaien gaan bekijken in het museum. .
Ik begrijp dit oprecht niet en vraag naar het waarom..
Ik doe er alles aan ( met een klein aantal mensen) om te voorkomen dat de huiskraaien gedood worden. ..niet echt succesvol...kansloos zelfs! Maar ik ga niet toekijken hoe iets wat al ruim 20 jaar een groot deel plezier in mijn leven was zomaar vernietigd wordt...
Het irriteert mij dus mateloos dat er steeds aantallen genoemd worden en zal daar ook altijd op reageren in de hoop dat mensen het voortaan zullen laten...en gelukkig zijn er zat mensen die het daarna ook niet meer doen...
Maar moet je dan niet ook hand in eigen boezem steken? Ze hoeven nu alleen jou reacties te volgen om meer details te vinden.....
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

hoekse_huiskraai

Citaat van: jeroenroelofsen op september 01, 2015, 21:09:56 PM
Citaat van: hoekse_huiskraai op september 01, 2015, 20:55:44 PM
Mijn vraag was...ik begrijp werkelijk niet waar die drang vandaan komt om maar perse te willen melden hoeveel huiskraaien er nog zijn...je helpt daar indirect jagers en opdrachtgevers mee...op de site wordt het verborgen, waar ik erg blij mee ben! Maar sommigen willen het perse toch ergens kenbaar maken...hier op het forum bijvoorbeeld. .Via Twitter. ..facebook... is dat uit sympathie voor de jagers? Is dat om lekker een beetje aanzien te kweken dat jij het weet en de anderen een nieuwtje kan vertellen? Waarom zou iedereen het overigens moeten weten?  Geloof me..als ze er allemaal niet meer zijn komt dit echt wel in de media..dan kunnen we allemaal dode huiskraaien gaan bekijken in het museum. .
Ik begrijp dit oprecht niet en vraag naar het waarom..
Ik doe er alles aan ( met een klein aantal mensen) om te voorkomen dat de huiskraaien gedood worden. ..niet echt succesvol...kansloos zelfs! Maar ik ga niet toekijken hoe iets wat al ruim 20 jaar een groot deel plezier in mijn leven was zomaar vernietigd wordt...
Het irriteert mij dus mateloos dat er steeds aantallen genoemd worden en zal daar ook altijd op reageren in de hoop dat mensen het voortaan zullen laten...en gelukkig zijn er zat mensen die het daarna ook niet meer doen...
Maar moet je dan niet ook hand in eigen boezem steken? Ze hoeven nu alleen jou reacties te volgen om meer details te vinden.....

Nee zo dom ben ik niet. .ik kies mijn woorden heel zorgvuldig

HPM

Citaat van: hoekse_huiskraai op september 01, 2015, 20:55:44 PM
...
Mijn vraag was...ik begrijp werkelijk niet waar die drang vandaan komt om maar perse te willen melden hoeveel huiskraaien er nog zijn...je helpt daar indirect jagers en opdrachtgevers mee...op de site wordt het verborgen, waar ik erg blij mee ben! Maar sommigen willen het perse toch ergens kenbaar maken...hier op het forum bijvoorbeeld. .Via Twitter. ..facebook... is dat uit sympathie voor de jagers? Is dat om lekker een beetje aanzien te kweken dat jij het weet en de anderen een nieuwtje kan vertellen? Waarom zou iedereen het overigens moeten weten?  Geloof me..als ze er allemaal niet meer zijn komt dit echt wel in de media..dan kunnen we allemaal dode huiskraaien gaan bekijken in het museum. .
Ik begrijp dit oprecht niet en vraag naar het waarom. ....

Als jij het belang van het vergaren van kennis, de basis van alle wetenschap, niet snapt en het alleen maar kan zien als waanzin, sympathie voor jagers, het kweken van aanzien en dergelijke, dan valt er voor mij niets uit te leggen.
Herman van der Meer

hoekse_huiskraai

Citaat van: HPM op september 01, 2015, 21:33:50 PM
Citaat van: hoekse_huiskraai op september 01, 2015, 20:55:44 PM
...
Mijn vraag was...ik begrijp werkelijk niet waar die drang vandaan komt om maar perse te willen melden hoeveel huiskraaien er nog zijn...je helpt daar indirect jagers en opdrachtgevers mee...op de site wordt het verborgen, waar ik erg blij mee ben! Maar sommigen willen het perse toch ergens kenbaar maken...hier op het forum bijvoorbeeld. .Via Twitter. ..facebook... is dat uit sympathie voor de jagers? Is dat om lekker een beetje aanzien te kweken dat jij het weet en de anderen een nieuwtje kan vertellen? Waarom zou iedereen het overigens moeten weten?  Geloof me..als ze er allemaal niet meer zijn komt dit echt wel in de media..dan kunnen we allemaal dode huiskraaien gaan bekijken in het museum. .
Ik begrijp dit oprecht niet en vraag naar het waarom. ....

Als jij het belang van het vergaren van kennis, de basis van alle wetenschap, niet snapt en het alleen maar kan zien als waanzin, sympathie voor jagers, het kweken van aanzien en dergelijke, dan valt er voor mij niets uit te leggen.

Dat is verdraaiing van mijn woorden...je had gewoon kunnen antwoorden dat de reden voor jou om het perse te willen blijven vermelden, het vergaren van kennis, de basis van de wetenschap is..dat had ik dan net zo goed niet begrepen en je gevraagd mij dat uit te leggen .

HPM

Citaat van: hoekse_huiskraai op september 01, 2015, 21:43:12 PM
Citaat van: HPM op september 01, 2015, 21:33:50 PM
Citaat van: hoekse_huiskraai op september 01, 2015, 20:55:44 PM
...
Mijn vraag was...ik begrijp werkelijk niet waar die drang vandaan komt om maar perse te willen melden hoeveel huiskraaien er nog zijn...je helpt daar indirect jagers en opdrachtgevers mee...op de site wordt het verborgen, waar ik erg blij mee ben! Maar sommigen willen het perse toch ergens kenbaar maken...hier op het forum bijvoorbeeld. .Via Twitter. ..facebook... is dat uit sympathie voor de jagers? Is dat om lekker een beetje aanzien te kweken dat jij het weet en de anderen een nieuwtje kan vertellen? Waarom zou iedereen het overigens moeten weten?  Geloof me..als ze er allemaal niet meer zijn komt dit echt wel in de media..dan kunnen we allemaal dode huiskraaien gaan bekijken in het museum. .
Ik begrijp dit oprecht niet en vraag naar het waarom. ....

Als jij het belang van het vergaren van kennis, de basis van alle wetenschap, niet snapt en het alleen maar kan zien als waanzin, sympathie voor jagers, het kweken van aanzien en dergelijke, dan valt er voor mij niets uit te leggen.

Dat is verdraaiing van mijn woorden...je had gewoon kunnen antwoorden dat de reden voor jou om het perse te willen blijven vermelden, het vergaren van kennis, de basis van de wetenschap is..dat had ik dan net zo goed niet begrepen en je gevraagd mij dat uit te leggen .

Dan had het dus helemaal niets uitgemaakt.
Herman van der Meer

hoekse_huiskraai

Citaat van: HPM op september 01, 2015, 22:02:39 PM
Citaat van: hoekse_huiskraai op september 01, 2015, 21:43:12 PM
Citaat van: HPM op september 01, 2015, 21:33:50 PM
Citaat van: hoekse_huiskraai op september 01, 2015, 20:55:44 PM
...
Mijn vraag was...ik begrijp werkelijk niet waar die drang vandaan komt om maar perse te willen melden hoeveel huiskraaien er nog zijn...je helpt daar indirect jagers en opdrachtgevers mee...op de site wordt het verborgen, waar ik erg blij mee ben! Maar sommigen willen het perse toch ergens kenbaar maken...hier op het forum bijvoorbeeld. .Via Twitter. ..facebook... is dat uit sympathie voor de jagers? Is dat om lekker een beetje aanzien te kweken dat jij het weet en de anderen een nieuwtje kan vertellen? Waarom zou iedereen het overigens moeten weten?  Geloof me..als ze er allemaal niet meer zijn komt dit echt wel in de media..dan kunnen we allemaal dode huiskraaien gaan bekijken in het museum. .
Ik begrijp dit oprecht niet en vraag naar het waarom. ....

Als jij het belang van het vergaren van kennis, de basis van alle wetenschap, niet snapt en het alleen maar kan zien als waanzin, sympathie voor jagers, het kweken van aanzien en dergelijke, dan valt er voor mij niets uit te leggen.

Dat is verdraaiing van mijn woorden...je had gewoon kunnen antwoorden dat de reden voor jou om het perse te willen blijven vermelden, het vergaren van kennis, de basis van de wetenschap is..dat had ik dan net zo goed niet begrepen en je gevraagd mij dat uit te leggen .

Dan had het dus helemaal niets uitgemaakt.

Oprecht jammer dat je mijn vraag niet beantwoord..ik hoop iemand anders wel.