Een graafmachine op een bij vloed onderlopende zandplaat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Ik heb het nergens over een graafmachine gehad.... Er werd gisteravond op meerdere plekken (kan zo ff geen links vinden) gesuggereerd dat het aanwezige materiaal niet toerijkend was en dat zwaarder materieel niet op tijd ter plaatse was. Daarom mijn gedachte om dit meer in de buurt van de wadden (ook) te lokaliseren.
Bovendien, stel dat het nu in Vlissingen aanwezig is, dan duurt het toch niet zo heel lang om in Den Helder te komen.
Ik hoop van harte dat het springtij dit prachtige beest helpt. Echter is het dan afwachten of ie niet elders alsnog strand/overlijd. Is dit beest trouwens getagd? Stel dat ie toch nog weg komt, dan zou het natuurlijk voor wetenschappers bijzonder interessant zijn om hem (bijv via GPS) te kunnen volgen om zo inzicht te krijgen in het gedrag NA zo'n stranding. Ook al zou ie dan binnen een week alsnog doodgaan en ergens aanspoelen, dan is het ook gelijk duidelijk dat het om dat betreffende exemplaar gaat