ObsMapp wat internationaler maken

Gestart door hiskodevries, december 01, 2012, 15:20:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

het hoeft ook niet morgen klaar te zijn ( mwoh) maar zo`n geavanceerde installatie zou het systeem helemaal afmaken.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0


jvogels

Citaat van: hiskodevries op december 07, 2012, 13:36:08 PM
het hoeft ook niet morgen klaar te zijn ( mwoh) maar zo`n geavanceerde installatie zou het systeem helemaal afmaken.

Zet het in de todo lijst zou ik zeggen. Het lijkt me inderdaad geen aanpassing die je er in een avondje in zet, het vraagt wel om een beetje denkwerk en vast ook een aantal structurele aanpassingen hier en daar.



SlechtValk

Citaat van: jvogels op december 07, 2012, 12:23:48 PM
2. State your nationality
=> geeft de optie om per land verschillende portals als invoeroptie te configureren, nu nog alleen SOVON voor NL, in de toekomst wellicht in een hoop landen allemaal verschillende portals?

2a. In your country, we collaborate with these organisations:
(checkbox) SOVON BMP & AVIMAP Link: inform me => link naar webpagina sovon
handig voor de toekomest: bijv.
(checkbox) Nederlandse malacologische vereniging; project SlaK (volledig uit de lucht gegrepen voorbeeldje)

Recent is er gevraagd om te helpen met vertalen, er kan in stap 2 natuurlijk ook meteen gevraagd worden in welke taal je het programma wilt gebruiken. En er zullen vast nog meer zaken zijn die je tijdens zo'n initial-setup zou kunnen vragen.

Hou wel rekening met mensen die hun hun nationaliteit liever niet willen geven en wel (overal ter wereld) waarnemingen willen invoeren.

Buiten dat is nationaliteit niet hetzelfde als waar iemand waarnemingen in wil gaan voeren.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.