hybride Indische gans + welke ?gans? nog meer

Gestart door edokreuzen, november 16, 2012, 19:48:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

edokreuzen

Mede op advies van Robert van der Meer zou ik graag willen weten welke soort dit is. Het betreft deze waarneming:

http://waarneming.nl/waarneming/view/63457422
onzeker Hybride Gans - Anser hybrid gezien op 2012-03-02 Vaassen
Foto's:




Toelichting:
Zou dit een juveniele Indische gans kunnen zijn? (want daar kan ik echt nergens, óók niet op internet, foto's of tekeningen van vinden!!) Of een hybride Indische gans? Of toch "gewoon" een soepgans? Midden tussen een groep grauwe ganzen.

Bij voorbaat dank: Edo Kreuzen.
Pluk de dag én haast u langzaam!!

Henri van Dodeweerd

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

edokreuzen


Beste Henri,

Tsja, dat zou (wellicht) een mogelijkheid (kunnen) zijn  :-\.
Pluk de dag én haast u langzaam!!

JohanvantBosch

Ik denk dat er eerder Canadese gans in zit dan Brandgans. Bij Brandgans zou ik een donkere borst verwachten.

edokreuzen

Beste Johan, Henri en iedereen "anders,"

Maar zit er dan helemaal géén greintje Indische gans in?
Pluk de dag én haast u langzaam!!

gjcaspers

Citaat van: edokreuzen op november 17, 2012, 10:02:56 AM
Maar zit er dan helemaal géén greintje Indische gans in?

Jawel, 50%. De vraag is wat de andere helft is, Brand of Canadese. Bij Brand x Indische zou je een donkerder borst verwachten, zoals Johan zei, en bij Canadese x Indische een bruinere grondkleur.
Groet,
Gert-Jan Caspers

edokreuzen


Beste allemaal,

Opeens gaat mij een "nieuw licht" ( ;D) branden. Zou het niet toevallig een combinatie met een blauwe sneeuwgans, die weliswaar een roze snavel heeft (maar daarom is het toch ook een hybride?), kunnen zijn?
Pluk de dag én haast u langzaam!!

gjcaspers

Nee. Jouw vogel heeft oranje poten en een zwarte staart. Een hybride Sneeuw x Brand of Canadese heeft min of meer roze poten en witte staartzijden.
Groet,
Gert-Jan Caspers

edokreuzen


Beste Gert-Jan,

Dan weet ik dat ook weer. Ik zal proberen dit te onthouden :duim:. Ik ben trouwens blij dat ie nou meteen tot mijn vogel gebombardeerd is :rolleye:
Pluk de dag én haast u langzaam!!