Waarneming eekhoorn noord-holland

Gestart door HansJWG, november 29, 2012, 20:40:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

HansJWG

Vroeg mij na deze waarneming af of er meer eekhoorns gezien zijn/worden aan de oostkant van het noord-hollands kanaal.
Kon zelf in de online zoogdieratlas alleen een waarneming uit 2004 terugvinden.
http://waarneming.nl/waarneming/view/72363756

Groet, Hans

maurice.lahaye

Hallo Hans,

Bedankt voor je opmerking. Het betreft namelijk een Amerikaanse rode eekhoorn: duidelijk witte oogring, zwarte randje langs de staart, geen duidelijke pluimpjes op de oren. Opmerkelijk hoeveel Amerikaanse rode eekhoorns zijn gemeld dit jaar op waarneming.nl. Soort is inmiddels aangepast.

Vriendelijke groet,
Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

Rene Janssen

Ik maak me er echt een beetje zorgen over... als je kijkt hoe het aan bomen en rode eekhoorns mis gaat/ ging (nu ze weggevangen worden) door de Pallas' eekhoorn, dan vrees ik met grote vrezen...




René
René Janssen


stefanhageman

Citaat van: Rene Janssen op november 29, 2012, 21:30:40 PM
Ik maak me er echt een beetje zorgen over... als je kijkt hoe het aan bomen en rode eekhoorns mis gaat/ ging (nu ze weggevangen worden) door de Pallas' eekhoorn, dan vrees ik met grote vrezen...




René


Helemaal omdat deze vrij makkelijk verkrijgbaar zijn i.t.t. Pallas' destijds, goedkoop zijn en daardoor veel verspreider ontsnappen dan die Pallas' destijds.
Zijn die beestjes overigens echt zo fel als beweerd wordt? Had op Youtube een filmpje gezien dat ze Grijze Eekhoorns wegjagen maar bij mensen in een kooi/ren zijn ze vrij rustig en zeer tam tegenover elkaar en de Japanse Eekhoorns in een kooi ernaast.
Stefan Hageman


Douwe van der Ploeg

http://waarneming.nl/soort/view/87976

Gelukkig geeft dit beestje een aantal twitchers wel weer wat te doen..
Douwe van der Ploeg

Rene Janssen

Pallas' eekhoorns zijn een beetje koloniebeesten, met meerdere (adulte) dieren heb ik inmiddels meermaals gezien en ook samen fourageren vind vaak plaats.
René Janssen

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

maurice.lahaye

Hmm, van Pim J. moet ik mij van commentaar onthouden.....  ;D .


Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

Pim

Beschuit met muisjes samen eten Maurice op de baby-eekhoorntjes?  O0


Maar even serieus, verwar de hele huiskraaiendiscussie niet met het wegvangen van exotische eekhoorns, ik denk dat hier veel meer draagvlak voor is.


Het actief stelling nemen als admin tijdens het reageren op een waarneming vind ik not-done.
Op het forum mag je natuurlijk je eigen mening weergeven als je dit duidelijk aangeeft bij de reactie.


Zand erover en knuffelen ;D

met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

maurice.lahaye

2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

Rene Janssen

Dat knuffelen tot daar aan toe, maar het mogen eten van muisjes hoop ik toch niet. Ik (=mijn mening) hoop dat die snel weggevangen worden en alle exotische huisdieren op een 0-lijst komen. Zeker als ze een bedreiging voor de rode eekhoorn vormen!


René
René Janssen

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg