Hoofdmenu

Stinkende gouwe?

Gestart door Esther, april 05, 2007, 15:42:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Esther

Ik ben benieuwd of ik hem goed heb is dit stinkende gouwe?
De bloemetjes leken blauw dus ik kon het niet thuisbrengen, toen heb ik een bloemknop opengemaakt en het bleek een geel bloempje te zijn. Hij groeit op een berg grind.





Esther

bhendrikx

Dit lijkt mij inderdaad Stinkende Gouwe al zal een overzichtsfoto meer duidelijkheid geven.

Groeten Bart
Groeten Bart

Esther

Bedankt alvast, ik zal nog even wat foto s maken voor het overzicht. Het is niet zo ver weg.

Groet Esther

Esther

Het overzicht van de hele plant, leuk te zien eigenlijk dat sommige planten amper grond nodig hebben om ergens te kunnnen groeien.


Groet Esther

margriet

deze plant is de allereerste plant die ik ooit leerde van mijn moeder toen ik nog erg jong was, ik onthield hem omdat ze vertelde dat het sap van de plant vroeger op wratten gesmeerd werd, het sap is knalgeel en dus zeer herkenbaar (ook voor kids)!
groetjes,

Margriet

Esther

Citeerdeze plant is de allereerste plant die ik ooit leerde van mijn moeder toen ik nog erg jong was, ik onthield hem omdat ze vertelde dat het sap van de plant vroeger op wratten gesmeerd werd, het sap is knalgeel en dus zeer herkenbaar (ook voor kids)!
:D Ik wou dat ik het geleerd had van mijn moeder. Maar leuk van dat sap, ik zal zo eens even kijken of ik mijn handen geel kan verven.

Groet Esther