Hoofdmenu

welke muis?

Gestart door S van der Heijden, december 04, 2012, 21:55:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

S van der Heijden

Hoi vandaag in de val de volgende muis:

bovenkant rossig/bruin; onderzijde licht. staart bovenkant donkerbehaard; onderkant licht. kop - staart lengte ca 8,5 cm; staart lengte c 4,5 cm. vrij stompe kop. voor en achterpoten qua grootte niet veel verschillend. oren niet echt uit de vacht stekend.

Ik ga proberen de foto's die ik er van heb hierbij te plaatsen. Als er een soort uitrolt zal ik hem op waarneming.nl invoeren.

Dank alvast voor het meedenken. Groeten stefan
Met vriendelijke groet,

S. van der Heijden

augustvansteensel

ik dacht eerst rosse woelmuis,
maar ik denk toch aardmuis, omdat de oren niet uit de vacht steken, wat bij een rosse woelmuis wel zo is.
maar ik ben geen muizen-expert ;)
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

Tim Hofmeester

Beste Stefan,

Het dier op de foto is een rosse woelmuis. Staart is te lang en oren te duidelijk zichtbaar voor aardmuis en daarnaast is de rugvacht ook erg rossig.

Verder heb ik even een tip uit het andere muizentopic gejat van Douwe vd Ploeg:

Tip voor de volgende keer: als je de waarneming eerst invoert (als bijv. onzekere huismuis of zoogdier onbekend), kan je daarna met de knop "Determineren via forum" het alsnog hier plaatsen. Zo komt direct alle informatie (ook locatie en datum) mee en hoeft de foto maar één keer op de server te staan.

Groet,
Tim
Tim Hofmeester

Rob Koelman

Het is ook duidelijk een mannetje (zie foto 2). Je kunt de muis dus invoeren als volgroeid mannetje rosse woelmuis.

Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob