2 onbekende voor mij.

Gestart door Zeeg Robbemond, november 25, 2012, 12:01:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Zeeg Robbemond

De eerste opname heb ik gemaakt in een bos met veel naaldbomen.
Na het nodige zoekwerk kan ik nog geen naam aan deze paddenstoelen geven, wie wel..
De volgende opname gisteren gemaakt in het Kralingse Bos.
Tussen een stapel omgezaagde beuken, vonden we dit prachtige kunstwerkje.
Het bevond zich aan/tegen het vlak van een beuk, de zaagsnede is nog vaag zichtbaar.
Is hier een naam aan te geven of blijft het een Kunstwerk van moedernatuur.
Bijvoorbaat hartelijk dank.

Vriendelijke groet, Zeeg Robbemond.

Melchior van Tweel

De eerste is een Mycena en de tweede is erg mooi, maar ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

graads

Mooi is het inderdaad maar dat het het iets met zwammen van doen heeft ... Het vinden, deze week, van een uitwas aan een beukenstam brengt me op een idee.
In de meubelwereld is wortelnoten een zeer fraaie en gezochte fineersoort. (Het wordt gemaakt door de  'wortelknol' van de notenboom plakje voor plakje machinaal af te schillen en vervolgens als fineer in een vaak kunstig patroon van inlegwerk verwerkt). Ik weet het niet maar kan me voorstellen dat de struktuur in zo'n woekering op een passende manier gezaagd/geschild een dergelijke struktuur op kan leveren. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik er helemaal niets van snap   :rolleye:   maar dat hoeft niet zo te zijn...

groeten, Graads.


Zeeg Robbemond

Mechior, bedankt voor de determinatie.

Graads, bedankt voor de reactie, het kan inderdaad iets zijn waar wij niets van snappen.
Voorlopig geniet ik van dit fraaie kunstwerkje van moeder natuur  :blink:

Vriendelijke groet, Zeeg Robbemond.