Hoofdmenu

Kleine zwaan met nekband/ring

Gestart door Nella, november 22, 2012, 16:59:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Nella

Vanmiddag bij Delta Schuitenbeek 3 kleine zwanen gezien. Alleen deze was geringd (351A).
Helemaal achteraan, bij een groep van 10, was ook een geringde. Zelfde nummer als deze.

Graag zou ik willen weten waar ie vandaan komt, dus waar stuur ik 't nummer naar toe?

http://waarneming.nl/waarneming/view/72263084[/size]Kleine Zwaan - Cygnus bewickii gezien op 2012-11-22 Nuldernauw - Delta SchuitenbeekFoto's:
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema

Ted van der Knaap

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

Dat moet wel oud geel zijn. Als het goed is was die ander dezelfde, of had toch een andere code. Van elke code vliegt er maar één rond...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ted van der Knaap

Kan deze ook in www.geese.org  worden gemeld Jeroen, is misschien wat handiger/sneller!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

frankmeer

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 22, 2012, 17:10:02 PM
Dat moet wel oud geel zijn.

Net zoiets als oud geld? :P   Maar ik denk dat dat hier de lichtval aan het werk is. Ik kan hem trouwens wel in Geese kwijt.
Frank van der Meer

Nella

De nekband is inderdaad, zij het erg verbleekt, geel.
Hij heeft zich dan wel heel sneaky bij de anderen gevoegd, want ik zag 'm niet voorbij vliegen toen ik over de dijk naar achteren fietste.
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema

Nella

Ik heb de originele foto's nog eens bekeken, Frank, maar de snavel is vele malen geler.
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: frankmeer op november 22, 2012, 17:20:16 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 22, 2012, 17:10:02 PM
Dat moet wel oud geel zijn.

Net zoiets als oud geld? :P   Maar ik denk dat dat hier de lichtval aan het werk is. Ik kan hem trouwens wel in Geese kwijt.
Veel kleurringen kunnen vervalen. Zo zijn er voorbeelden van ringen die van kleur zijn verschoten. Van wit naar geel, maar ook van geel naar wit. Rood naar roze, of zelfs geel en Oranje naar Grijs kan ook...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Cygnus

Citaat van: Nella op november 22, 2012, 16:59:36 PM
Vanmiddag bij Delta Schuitenbeek 3 kleine zwanen gezien. Alleen deze was geringd (351A).
Helemaal achteraan, bij een groep van 10, was ook een geringde. Zelfde nummer als deze.

Graag zou ik willen weten waar ie vandaan komt, dus waar stuur ik 't nummer naar toe?

Deze vogel is door mij geringd op 12 maart 2000 te Sückau in Landkreis Lüneburg, Niedersachsen, Duitsland (coordinaten  53°18'32"N  10°56'48"E) als man 2e kalenderjaar. De vogel is dus geboren in 1999. Het is vermoedelijk de enige Kleine Zwaan van mijn project die nog in leven is. Alle vogels heb ik geringd tussen 1986 en 2000. Als je mij je e-mailadres even stuurt dan krijg je een lijst met alle waarnemingen van deze vogel. Frankmeer melde dat hij de vogel wel in geese.org kwijt kan. Dat klopt, je kunt alle ringen kwijt in geese.org van soorten die in geese.org staan vermeld. Van belang is of het project meedraait in geese.org. Dat is met dit project niet het geval. Je krijgt dus geen ringgegevens te zien en ook niet een volledige lijst met andere meldingen. Ik krijg ook niets doorgestuurd van geese.org, er gebeurd dus verder niets met zulke meldingen. 

Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Nella

Trinus, hier ben ik superblij mee. Nu weet ik heel wat meer van deze mooie zwaan. Ze blijven hier nog een mooi poosje zitten, dus ik zal hem regelmatig opzoeken. Net als die andere 24 waar ie later tussen bleek te zitten. Er zullen er ongetwijfeld meer bijkomen.
Ik stuur je mijn e-mail adres even privé.
Heel erg bedankt voor je reactie!

Alle andere uiteraard ook weer bedankt voor hun reacties.
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema

Rene Janssen

Dag Trinus,

is het niet zinvol dat project dan aan te melden bij Geese.org? Als je dat meer waarnemingen oplevert, is dat toch mooi meegenomen?

René
René Janssen

Cygnus

Citaat van: Rene Janssen op november 26, 2012, 21:16:00 PM
Dag Trinus,
is het niet zinvol dat project dan aan te melden bij Geese.org? Als je dat meer waarnemingen oplevert, is dat toch mooi meegenomen?
René

Met vermoedelijk nog maar 1 rondvliegende vogel van mijn project lijkt dit weinig zinvol. Ik heb de meeste vogels geringd tussen 1991 en 1996, alles bij elkaar circa 400. Sinds circa 2005 loopt het aantal vogels wat nog rondvliegt sterk terug. Het is ook pas sinds enkele jaren mogelijk om zwanen-projecten aan te melden voor geese.org. Toen dat kon vlogen er ook nog maar een stuk of 5 vogels van mijn project rond. Als ik nu weer een project zou starten zou ik die uiteraard wel mee laten draaien in geese.org.
Trinus Haitjema

Mark Zevenbergen

Citaat van: Cygnus op november 29, 2012, 18:31:52 PM
Dag Trinus,
René

Met vermoedelijk nog maar 1 rondvliegende vogel van mijn project lijkt dit weinig zinvol. Ik heb de meeste vogels geringd tussen 1991 en 1996, alles bij elkaar circa 400. Sinds circa 2005 loopt het aantal vogels wat nog rondvliegt sterk terug. Het is ook pas sinds enkele jaren mogelijk om zwanen-projecten aan te melden voor geese.org. Toen dat kon vlogen er ook nog maar een stuk of 5 vogels van mijn project rond. Als ik nu weer een project zou starten zou ik die uiteraard wel mee laten draaien in geese.org.
Maar misschien zijn er nog mensen die oude (niet ingediende) waarnemingen hebben liggen (ik niet), dus het zou nog informatie op kunnen leveren toch??
groet Mark

August

Citaat van: Cygnus op november 29, 2012, 18:31:52 PM
Dag Trinus,
René

Dan meld je alleen deze zwaan aan toch?
August van Rijn

Cygnus

Mijn project en mijn contact-gegevens staan gewoon op cr-birding.org (http://www.cr-birding.org/node/150). Deze is dus voor iedereen vindbaar. Oude waarnemingen blijven welkom, iedereen ontvangt een life-history van de door hem of haar waargenomen vogel(s).
Trinus Haitjema