Bladwesp, sluipwesp ?

Gestart door henkvanwoerden, april 03, 2007, 23:27:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

henkvanwoerden

Dit insect, ik denk aan bladwesp, sluipwesp o.i.d. fotografeerde ik in een tuin in Apeldoorn op 1 april j.l. Ik heb eigenlijk geen idee in welke richting ik moet zoeken. Wie helpt mij aan de hand van de foto's aan een naam ?? Ik ben benieuwd.
Groetjes, Henk van Woerden
Met vriendelijke groet,

Henk.

henkvanwoerden

Foto 2
Met vriendelijke groet,

Henk.

henkvanwoerden

Foto 3
Met vriendelijke groet,

Henk.

henkvanwoerden

foto 4
Met vriendelijke groet,

Henk.

blerf

ik denk dat dit geen blad- of sluipwesp is, maar een spinnendoder (Pompilidae)
Groet,
Jeroen

acherontia

Inderdaad een spinnendoder en daarmee ook een sluipwesp. Ik denk dat "spinnenvrouw" je de naam wel kan geven....

Jeroen

Jelle

Een vroege vrouw spinnendoder. Ik denk niet dat er veel soorten zijn die je nu al kan zien, hoewel met de opwarming van de aarde. Wie kent de vliegtijden van spinnendoders?

henkvanwoerden

Dus een spinnendoder. Maar de spinnen-, rupsen,- en andere doders die ik kan vinden, zie je bijna allemaal in de maanden juni, juli en augustus. Wie weet over dit exemplaar nog wat meer te vertellen. We wachten nog even af.

Henk van Woerden.
Met vriendelijke groet,

Henk.

han.endt

Er vliegen wel al spinnendoders. Anoplius viaticus bijvoorbeeld. Dit lijkt mij echter een andere.

henkvanwoerden

Ik ben nog steeds benieuwd naar de naam van deze spinnendoder ??? Hiermee komt de vraag weer wat hoger op de ladder en krijg ik misschien toch nog een reactie.

M vr gr Henk van Woerden
Met vriendelijke groet,

Henk.