Vos gesignaleerd in Huizen

Gestart door KorHaan, november 20, 2012, 18:36:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

KorHaan

http://www.dichtbij.nl/t-gooi/regionaal-nieuws/artikel/2473409/vos-gesignaleerd-in-huizen.aspx


De fatsoensrakkerij begint onderhand toch wel héél stuitende vormen aan te nemen...



Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Norman

#1
Wat een schande dat zo'n sluwe rooie rakker zich gewoon onder gepeupel durft te bevinden.

GMentink

#2
Over fatsoen gesproken......
Beetje rare topictitel vindt je zelf ook niet?

KorHaan

#3
Vanuit het oogpunt van die vos niet, George.

Een buurtpreventievereniging kan heel positief zijn, maar ik krijg de indruk dat deze club de buurt alles wil besparen wat er niet in thuishoort.
Misschien verveelden ze zich, omdat er al een paar nachten geen autodieven of pyromanen in hun wijk rondslopen. Dan ben je blij dat je een vosje kunt rapporteren. En doorgeven aan de "betrokken instanties". (Wat of wie dat ook moge zijn.) En daarna te waarschuwen voor de nog aan te richten schade, "die deze viervoeters helaas aan kunnen richten".

Ik vind dat nogal ver gaan, en getuige de reacties onder het krantenartikel ben ik niet de enige. Waar zijn ze bang voor? Dat de natuur de buurt overneemt? "Er loopt een vos in onze buurt en wij vinden dat dat niet mag, dus moet hij weg", dat lees ik in het artikel.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Johan Helmus

#4
Wat een triest clubje. Wat is het volgende? Een merel gespot! Gelijk uitroeien voordat hij op een auto schijt?

De zetelverdeling spreekt hier boekdelen.  >:D
Groeten, Johan Helmus

Frank van de Putte

#5
Citaat van: KorHaan op november 21, 2012, 01:29:50 AM
Ik vind dat nogal ver gaan, en getuige de reacties onder het krantenartikel ben ik niet de enige. Waar zijn ze bang voor? Dat de natuur de buurt overneemt? "Er loopt een vos in onze buurt en wij vinden dat dat niet mag, dus moet hij weg", dat lees ik in het artikel.

En ik vind het te ver gaan om zo'n "buurtpreventievereniging" maar meteen als nazi's te bestempelen naar aanleiding van zo'n berichtje over een vos.

groeten,
Groetjes,

Frank van de Putte

KorHaan

#6
Citaat van: Johan Helmus op november 21, 2012, 09:57:10 AM
Wat een triest clubje. Wat is het volgende? Een merel gespot! Gelijk uitroeien voordat hij op een auto schijt?

De zetelverdeling spreekt hier boekdelen.  >:D


Breng ze niet op een idee, Johan.  :-X


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

KorHaan

#7
Citaat van: fpvdputte op november 21, 2012, 19:08:01 PM
Citaat van: KorHaan op november 21, 2012, 01:29:50 AM
Ik vind dat nogal ver gaan, en getuige de reacties onder het krantenartikel ben ik niet de enige. Waar zijn ze bang voor? Dat de natuur de buurt overneemt? "Er loopt een vos in onze buurt en wij vinden dat dat niet mag, dus moet hij weg", dat lees ik in het artikel.

En ik vind het te ver gaan om zo'n "buurtpreventievereniging" maar meteen als nazi's te bestempelen naar aanleiding van zo'n berichtje over een vos.

groeten,



Waarom?


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Frank van de Putte

#8
Citaat van: KorHaan op november 21, 2012, 19:13:14 PM
Citaat van: fpvdputte op november 21, 2012, 19:08:01 PM
Citaat van: KorHaan op november 21, 2012, 01:29:50 AM
Ik vind dat nogal ver gaan, en getuige de reacties onder het krantenartikel ben ik niet de enige. Waar zijn ze bang voor? Dat de natuur de buurt overneemt? "Er loopt een vos in onze buurt en wij vinden dat dat niet mag, dus moet hij weg", dat lees ik in het artikel.

En ik vind het te ver gaan om zo'n "buurtpreventievereniging" maar meteen als nazi's te bestempelen naar aanleiding van zo'n berichtje over een vos.

groeten,



Waarom?


Vriendelijke groet,



Ronald Sinoo
Omdat ik het absurd vind om een buurtvereniging die melding doet van een (wellicht uit totale onwetendendheid als "gevaarlijk" genoemd) vosje in de wijk te vergelijken met een fascistische groepering verantwoordelijk voor genocide.... Duidelijk?

groeten,
Groetjes,

Frank van de Putte

Anne Hueber †

Ik heb de titel van het topic aangepast.

KorHaan

Dank je, Anne.


Nu de "betrokken instanties" zijn ingelicht, zullen we ook wel merken hoe dit verder gaat.
Het kan twee kanten uit: òf de "betrokken instanties" doen niets, waardoor de vos gesignaleerd kan blijven worden in Huizen, òf de "betrokken instanties" ondernemen actie, waardoor de vos niet meer gesignaleerd wordt in Huizen. Ik hoop op het eerste, maar ben toch ook wel benieuwd naar het laatste, want dan weten we wat de "betrokken instanties" zijn.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Marcel van kammen

ieuw....een vos in de straat! Is het leger er al op af gestuurd?