heermoes en consorten

Gestart door Ismael, april 03, 2007, 10:42:57 AM

Vorige topic - Volgende topic

Ismael

Vandaag kwam ik deze tegen, ze stonden onder populieren op een dijk aan de regge. De eerste had ik ingevoerd als holpijp, die lijkt mij wel oke maar voor de verschillen... de tweede is hoogstwaarschijnlijk heermoes, de derde heb ik al meer moeite mee. Het is een paardestaart maar welke?

1 http://waarneming.nl/wn_details.php?id=2194287

2
Groeten Ismaël Wind

Ismael

Groeten Ismaël Wind

Ismael

Groeten Ismaël Wind

Ismael

#3
3
Groeten Ismaël Wind

Ismael

Groeten Ismaël Wind

margriet

#5
3>>lidrus?
verder had je volgens mij goed...
groetjes,

Margriet

Pieter Stolwijk

#6
Die Holpijp is OK.
1 en 2 is Heermoes.

Ik denk dat 3>> ook Heermoes is, maar dat kan ik niet met zekerheid zien.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Ismael

groter istie helaas niet en er stond er maar 1. De heermoes stond in de buurt. Kan het dan dat deze er zo uit ziet en de andere heermoes dus eerst bloeit?
Groeten Ismaël Wind

margriet

als ze zo vlak bij elkaar stonden stap ik zeker af van de lidrus, het kan naruurlijk makkelijk dat de laatste al veel eerder gebloeid heeft, volgens mij bloeit heermoes altijd voordat hij een groene stengel krijgt. met het weer van de laatste tijd (erg warm, dan weer even koud)is het denk ik niet onaannemelijk dat de planten verschillen in tijdstip van opkomen/ bloeien.
groetjes,

Margriet

Ismael

#9
hmm het zou  kunnen maar ik heb mijn twijfels. Deze komt echt net kijken, net boven de grond aan het komen zeg maar ca 5-8 cm lang. De heermoes stond zo'n 20 meter verder
Groeten Ismaël Wind

Pieter Stolwijk

De groene stengel is (waarschijnlijk) een steriele scheut van dezelfde plant. Die komt meestal na de fertiele scheuten.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Windekind

Laatste m.i. ook heermoes.

Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

margriet

CiteerDe groene stengel is (waarschijnlijk) een steriele scheut van dezelfde plant. Die komt meestal na de fertiele scheuten.



dat is wat ik bedoelde (in leken taal) met bloeien en groene stengel, vraag blijft of het logisch is dat de fertiele stengel van de ene plant nog staat en de andere steriele scheut ook al boven de grond is.
groetjes,

Margriet