Kijkert op marktplaats

Gestart door SlechtValk, november 17, 2012, 16:21:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

SlechtValk

Deze kwam ik tegen op marktplaats:

Zeiss Victory 10x42 T* FL LotuTec
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/optische-apparatuur-verrekijkers/m617090687-verrekijker-kijker-zeiss-victory-10x42-t-fl-lotutec.html

Ligt helaas buiten mijn budget, maar ik denk dat er hier vast mensen zijn die het een interessante advertentie vinden ;)

Nieuw zijn deze kijkers momenteel geloof ik ergens rond de 1600, deze verkoper heeft een richtprijs van 1100. (Let op: ophalen/verzenden vanuit "Beernem, Buitenland")
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

HPM

Ik vraag me af welke hobby hij zo snel heeft beëindigd en waarom.

Herman van der Meer

Bart van Hoogstraten

En hoe weet je een richtprijs van € 1100,-? Staat namelijk helemaal nergens in de adv. vermeld... Ben je een vriend aan het helpen die het tegenviel met bieden in zijn parallel-adv. die sinds 15-11 op € 700,- is blijven steken?  :rolleyes:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jeroen Nagtegaal

Nieuw is ie voor 1350 euro te koop. Dan vind ik 1100 erg veel voor een 2e hands...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 17, 2012, 18:08:44 PM
Nieuw is ie voor 1350 euro te koop. Dan vind ik 1100 erg veel voor een 2e hands...

1349,- incl. bezorging aan de deur... Denk dat ie zich in de handen mag klappen met € 700,- excl. bezorging...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

KorHaan

Een bod van € 700 is wel het minste voor een topkijker van 5 maanden oud. Nog altijd een heel verschil met € 1349, dus ik kan me voorstellen dat als iemand geïnteresseerd is en even op en neer naar Beernem (vlak bij Brugge) rijdt, wel ergens tussen de € 700 en € 1100 een mooie kijker kan scoren. Daar ligt een kans... Bovendien heeft de geïnteresseerde dan de kijker in handen, zodat meteen duidelijk is of-ie goed is.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo (niet geïnteresseerd in Zeiss)

Bart van Hoogstraten

#6
Blijft dubieus -> hoe weet Stefan de richtprijs van € 1100,- die helemaal nergens vermeld staat in beide adv's terwijl hij de adv. heeeeel toevallig alleen maar zag op marktplaats. Dit "ruikt" me te zeer om op in te gaan (bovendien mijn zinnen gezet op een Swarov 12 x 50) (een maagdelijke bovendien  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

KorHaan

En ik dacht altijd dat IK achterdochtig was  ;D  ...

Maar je hebt wel een punt.

Ik heb ook mijn zinnen gezet op een Swarovision, maar dan in de 32 serie.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

HPM

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 17, 2012, 18:04:14 PM
En hoe weet je een richtprijs van € 1100,-? Staat namelijk helemaal nergens in de adv. vermeld... Ben je een vriend aan het helpen die het tegenviel met bieden in zijn parallel-adv. die sinds 15-11 op € 700,- is blijven steken?  ::)

Hoe weet je dat dat hetzelfde exemplaar is?
Herman van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Swarovski is bovendien soms ook erg voordelig 2e hands te krijgen. Vrij recent een 2e hands Swarovski 8,5x42 voor een €800,-- Ook nog geheel gereviseerd door Swarovski en gewoon bij Foto Rooijmans. Nieuwprijs is iets meer dan €2000.
Het kan dus wel...

@Herman, zelfde foto's en gebruiker...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

HPM

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 17, 2012, 19:48:06 PM
...
@Herman, zelfde foto's en gebruiker...

Verkoper biedt er meerdere aan maar gebruikt maar een set foto's.

Misschien was zijn hobby het verzamelen van  Zeiss Victory 10x42 T* FL LotuTec verrekijkers maar werd hem dat toch een beetje te duur te duur.
Herman van der Meer

Bart van Hoogstraten

Citaat van: HPM op november 17, 2012, 19:46:19 PM
Hoe weet je dat dat hetzelfde exemplaar is?

Ze hebben beide hetzelfde serienummer: 3597398
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

KorHaan

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 17, 2012, 19:48:06 PM
Swarovski is bovendien soms ook erg voordelig 2e hands te krijgen. Vrij recent een 2e hands Swarovski 8,5x42 voor een €800,-- Ook nog geheel gereviseerd door Swarovski en gewoon bij Foto Rooijmans. Nieuwprijs is iets meer dan €2000.
Het kan dus wel...




Maar was dat een Swarovision?
Veel Swarovski-gebruikers ruilen hun oude EL in om te upgraden naar SV.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Jeroen Nagtegaal

Inderdaad geen Swarovision. Scheelt inderdaad wel wat in de nieuwprijs...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

HPM

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 17, 2012, 19:55:38 PM
Citaat van: HPM op november 17, 2012, 19:46:19 PM

Hoe weet je dat dat hetzelfde exemplaar is?

Ze hebben beide hetzelfde serienummer: 3597398

Op de fóto staat hetzelfde serienummer.

Maar misschien wilde hij  Victory 10x42 T* FL LotuTec kijkers met dat serienummer gaan verzamelen.  (Het is een adres in Belgie.)

Herman van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: HPM op november 17, 2012, 21:08:59 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 17, 2012, 19:55:38 PM
Citaat van: HPM op november 17, 2012, 19:46:19 PM

Hoe weet je dat dat hetzelfde exemplaar is?

Ze hebben beide hetzelfde serienummer: 3597398

Op de fóto staat hetzelfde serienummer.

Maar misschien wilde hij  Victory 10x42 T* FL LotuTec kijkers met dat serienummer gaan verzamelen.  (Het is een adres in Belgie.)
Een beetje ver zoeken is het wel... Trouwens is er van elke kijker maar een met dat nummer.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

HPM

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 17, 2012, 21:20:32 PM
Citaat van: HPM op november 17, 2012, 21:08:59 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 17, 2012, 19:55:38 PM
Citaat van: HPM op november 17, 2012, 19:46:19 PM

Hoe weet je dat dat hetzelfde exemplaar is?

Ze hebben beide hetzelfde serienummer: 3597398

Op de fóto staat hetzelfde serienummer.

Maar misschien wilde hij  Victory 10x42 T* FL LotuTec kijkers met dat serienummer gaan verzamelen.  (Het is een adres in Belgie.)
Een beetje ver zoeken is het wel... Trouwens is er van elke kijker maar een met dat nummer.

zou je denken?
Herman van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Als het om moeilijk doen gaat...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

KorHaan

Het is een Belgenmop, Jeroen, al duurde het toch even voor ik hem doorhad.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

SlechtValk

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 17, 2012, 18:04:14 PM
En hoe weet je een richtprijs van € 1100,-? Staat namelijk helemaal nergens in de adv. vermeld... Ben je een vriend aan het helpen die het tegenviel met bieden in zijn parallel-adv. die sinds 15-11 op € 700,- is blijven steken?  ::)

Omdat ik gemaild had (had de paralelle adv. nog niet gezien) aan wat voor prijs hij zat te denken.

Toen mailde hij dat hij er wel 1100 voor wilde hebben. Soms zijn er zulke simpele verklaringen voor ;)

Ik zelf ben al voorzien met een mooie swaro, maar als ik een goeie verrekijker te koop aangeboden zie worden, informeer ik wel altijd even naar de prijs (als die er niet bij staat) voor het geval het iemand is die geeeeen idee heeft wat hij in zijn handen heeft en er een veel te lage prijs voor vraagt.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: SlechtValk op november 18, 2012, 01:53:19 AM
Toen mailde hij dat hij er wel 1100 voor wilde hebben. Soms zijn er zulke simpele verklaringen voor ;)

Ach so!  ;D  Ik had geboden op zijn parallelle adv. en kreeg een mailtje terug dat dat te weinig was en dat ik hem kon hebben voor € 1050,-...  Zo doe ik dus geen zaken en met dat budget weet ik leukere dingen te vinden om op te bieden bovendien...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Lowieke

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 18, 2012, 12:56:37 PM
en met dat budget weet ik leukere dingen te vinden om op te bieden bovendien...
Iemand is twee weken ingeschreven op MP en biedt voor erg weinig nieuwe Swarovisions aan met een plaatje dat hij van internet heeft geplukt en dan gaat er geen alarmbelletje rinkelen?
Jeroen.

Bart van Hoogstraten

Heus wel maar ik ga er niet op in en een aankoop doe ik sowieso niet zonder dat ding in mijn handen gehad te hebben op het adres van de verkoper.
(Ik ben er overigens wel een keer ingetrapt met een concertkaartje  :P )
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

SlechtValk

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 18, 2012, 15:35:33 PM
Heus wel maar ik ga er niet op in en een aankoop doe ik sowieso niet zonder dat ding in mijn handen gehad te hebben op het adres van de verkoper.
(Ik ben er overigens wel een keer ingetrapt met een concertkaartje  :P )

Over hoe betrouwbaar de verkoper is doe ik geen uitspraak, maar het feit dat de kijker met serienummer en al zichtbaar is op internet deed mij geloofwaardig/betrouwbaar overkomen. Wat de prijs betreft, ach ik kan me voorstellen dat iemand voor een kijker waar hij kort daarvoor nog een flink bedrag heeft betaald, zo veel mogelijk van die kosten terug wil hebben. En het goedkoopste exemplaar wat ik (zo snel) kon vinden was 1600 dus dan is de vraagprijs van deze verkoper ongeveer een derde minder, wat mij (als ik echt op zoek was naar een dergelijke kijker) toch wel een aantrekkelijke deal lijkt.

Bovendien heb ik ook regelmatig aan het andere eind van marktplaats gestaan (als verkoper dus) en dan is het altijd heel ingewikkeld om de prijs ervoor te krijgen die je wilt hebben wanneer de potentiele kopers nog maar op ongeveer de helft zitten qua biedingen.

Gelukkig is het mij nog nooit overkomen dat ik een kat in de zak kocht, nou koop ik ook zelden katten maargoed. Het concertkaartje wat ik kocht was een geldig toegangsbewijs en ik heb een fijn weekend pinkpop gehad toen ;). Overgens wel inderdaad bij de eigenaar thuis opgehaald. Al heb ik later over verhalen gehoord dat zelfs dat geen garantie is omdat malafide verkopers zelfs wel eens huizen tijdelijk huren om geloofwaardig over te komen en als je na het concert/feest (waar je dus niet naar binnen kwam omdat het kaartje fake was) verhaal gaat halen bij de verkoper zijn ze met de noorderzon vertrokken.

Al met al, wanneer je niet geinteresseerd bent kun je mijn verwijzing voor kennisgeving aannemen en volledig links laten liggen, het was mij meer te doen om die mensen die wel op zoek zijn en voor wie dit misschien net het zetje is wat ze nodig hadden om tot aankoop over te gaan. En uiteraard moet je wel even zelf gaan uitzoeken of je de boel vertrouwd.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.