Hoofdmenu

HULDE!

Gestart door Pim, april 01, 2007, 20:11:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Pim

CiteerTientallen boetes voor verstoring 'duinrust'

Uitgegeven: 1 april 2007 19:56

BREDA - Bij een grote controleactie in het natuurgebied de Loonse en Drunense Duinen in Noord-Brabant zijn ongeveer zeventig bekeuringen uitgeschreven voor verstoring van flora en fauna.

Het gaat onder meer om mountainbiken zonder vergunning, crossen met motoren en quads en loslopende honden in gebieden waar dat niet is toegestaan.



De actie volgde op klachten over verstoring van het gebied en was een samenwerking van de milieupolitie, Natuurmonumenten, Staatsbosbeheer, Brabants Landschap en particuliere natuurorganisaties.

Tien controleurs trokken het natuurgebied in om overtreders op de bon te slingeren.


Bron: www.nu.nl
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Arno van Stipdonk

Inderdaad Pim, HULDE.
Zouden ze veel vaker moeten doen, zulke acties.

Jeroen Nagtegaal

CiteerInderdaad Pim, HULDE.
Zouden ze veel vaker moeten doen, zulke acties.
Het moet gewoon elk weekend gebeuren, ben er wel eens geweest en stoorde me daar heel erg aan de Crospongels,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Grada Menting

Dit nieuws zal wel een 1 aprilgrap zijn.

grunsven

Zijn de Duinen niet juist open dankzij crossers en wandelaars? Als je er een hek om zet is het in heel korte tijd dichtgegroeid. Stukken beschermen OK maar hier moet je erg voorzichtig mee zijn.

Met een aantal groeves gebeurt hetzelfde. Crossers worder eruit geschopt, successie gaat door en al je leuke soorten verdwijnen.
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

Tim Asbreuk

dan zet je de toch wat grazers in
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Guus Peterse

Waarom wel grazers en geen crossers?
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Corryabbink

#7
CiteerWaarom wel grazers en geen crossers?
Op zandhappen na heb ik nog nooit gehoord dat crossers gras en struiken aten :lol:
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

tekenaar

crossers brengen wel dynamiek in het landschap... Maar een flinke tractor kan dat ook en mischien zelfs beter. Militaire oefenterreinen zijn wat dat betreft opok prachtig.. .
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Tim Asbreuk

Een klasgenoot van mij pleit al zijn hele opleiding voor het napalm beheer op heide :rolleyes:  
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

eline1234

hahaha agent orange doet het ook goed dan  :P
maar zonder gekheid, ik geloof ook wel dat het afsluiten van gebieden soms meer negatieve effecten heeft waar de meeste mensen niet bij stilstaan. natuurlijk moet je wel het evenwicht vinden tussen 'gezond' gebruik en verstoring, maar dat lijkt me in alle mogelijke gebieden waar mensen leven op gaan. dus op zich prima dat er opgetreden wordt, maar helemaal afsluiten lijkt me ook niet de oplossing.
Eline