Fotografie van waarnemingen

Gestart door Kafka, april 01, 2007, 17:48:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Kafka

Hallo allemaal,

Als excuus om met dit mooie weer de natuur in te trekken, leek het me wel aardig om kevertjes te gaan spotten. Ik ben dus een beginner, maar heb al een mooi gidsje. Nu zie ik prachtige foto's op dit forum voorbijkomen. Ik heb vroeger wel wat macro fotografie gedaan (analoog spiegelreflex), maar tegenwoordig is het digitaal en dan óf heel duur en goede kwaliteit óf betaalbaar en een lullig cameraatje. Mijn vraag aan jullie: met welke apparatuur maken jullie je foto's en 2, wat zijn jullie tips voor macro-opnamen voor digitale fotografie?

Van mij mag je merken, prijzen en ervaringen noemen, graag zelfs. ^_^

Kriebelende groeten,
Kafka

Arp

#1
In de categorie speelgoed ben ik eigenlijk best tevreden met mijn Olympus C-480 Zoom van een kleine 18mnd oud nu. Slechts 4Mpix, maar met voldoende licht kun je dankzij een "macro" stand tot 2cm dichtbij komen. Soms levert dat best bruikbare kiekjes op, maar veel gedetailleerder dan de bijlage moet je er niet van verwachten.

Voordeel: Spotgoedkoop (destijds 120 Euro ofzo?), klein en handzaam (gemakkelijk in jas/broekzak), doodgewone (oplaadbare) AA-cellen die je voor een drol bij Aldi en Lidl haalt. Doordat je dichtbij kunt komen zit er ook niet vaak een takje of blad ofzo in de weg.