Hoofdmenu

ff voor de zekerheid

Gestart door redjered23, november 12, 2012, 19:38:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

redjered23

Ik dacht gisteren een tjiftjaf en later een fitis te hebben gefilmd, maar fitissen worden haast niet meer gemeld, dus graag een bevestiging of niet
http://youtu.be/H2WLUShSqQo
alvast bedankt René
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

Geert-Jan Kroon

Bedoel je dat het twee verschillende vogels zijn? Wat mij betreft zie ik alleen Tjiftjaf(fen).De eerste helft van het filmpje is minder zonnig dan de rest, waardoor het beestje mogelijk lichter(lees: geler) oogt.
Groet,

Geert-Jan Kroon

redjered23

Ik had het idee dat de tweede geler was, maar ik ken ze slecht uit elkaar en fluiten doen ze nu ook amper.

Bedankt..
Gr. Rene
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

frankneijts

Citaat van: redjered23 op november 12, 2012, 20:35:45 PM
Ik had het idee dat de tweede geler was, maar ik ken ze slecht uit elkaar en fluiten doen ze nu ook amper.

Bedankt..
Gr. Rene

In dit topic http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=102225.0 worden een paar goede kenmerken genoemd en geillustreerd welke het onderscheid tussen  Fitis en Tjiftjaf, ook bij niet-zingende exemplaren, vergemakkelijken. Graag vestig daarbij nog maar 's de aandacht op no. 7 in het rijtje, het diagnostische maar weinig bekende 'slaan' met de staart van Tjiftjaf, omdat de vogel in het filmpje dat uiterst voorbeeldig doet, o.a. op 01.09.... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

redjered23

erg leerzaam zoals dat slaan vd staart, bedankt, ik ga het filmpje opnieuw maken

Gr. René
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

Oenanthe

Citaat van: redjered23 op november 12, 2012, 20:53:34 PM
ik ga het filmpje opnieuw maken

Gr. René

?? Kan je bij natuurfilmpjes nu ook al 'Stop! Over!' roepen net zolang tot het erop staat zoals de regisseur wil? ;D
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

redjered23

still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)