Hoofdmenu

2x Stormmeeuw ?

Gestart door peter van santbrink, november 29, 2012, 17:54:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

peter van santbrink

vandaag deze 2 meeuwen gespot, denk aan Stormmeeuw maar gelige poten doen mij licht twijfelen

Tukkerbird

peter van santbrink

Citaat van: tukkerbird op november 29, 2012, 18:00:00 PM
:duim:

ik leer het wel  ;D poten zijn ook meer groengeel dan echt geel dus twijfel was eigenlijk ongegrond

Jeroen Nagtegaal

Poten van Stormmeeuw kunnen bij Roze tot lei-grijs tot helder geel van kleur zijn... Erg variabel dus.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

peter van santbrink

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 29, 2012, 20:43:30 PM
Poten van Stormmeeuw kunnen bij Roze tot lei-grijs tot helder geel van kleur zijn... Erg variabel dus.

maar ik hoop toch alleen bij vogels in verschillende stadia of ook bij vogels binnen een stadium ? lees net b.v. dat poten Stormmeeuw in de zomer geler zijn

op zich staat alles wel in de vogelboekjes maar in het veld vind ik het toch lastig om al die verschillende kenmerken van de verschillende vogels in de verschillende stadia te onthouden (wordt ook een dagje ouder, het geheugen is niet meer zoals het was ;))

ben pas dit jaar begonnen dus ik hoop dat ervaring uiteindelijk ook zal helpen

Jeroen Nagtegaal

Stadia kennen we bij vogels niet echt. Leeftijden daarintegen wel. In de zomer zijn de poten meestal wel geler, maar in de winter kan ongeveer alles...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

peter van santbrink

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 30, 2012, 12:40:35 PM
Stadia kennen we bij vogels niet echt. Leeftijden daarintegen wel. In de zomer zijn de poten meestal wel geler, maar in de winter kan ongeveer alles...

bedankt voor info, ben weer wat wijzer geworden  :duim: